Låga systemkrav för Red Dead Redemption på PC

Permalänk
Melding Plague

Låga systemkrav för Red Dead Redemption på PC

För ett spel som först släpptes 2010 på förrförra konsolgenerationen är det kanske inte så konstigt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

För ett spel som först släpptes 2010 på förrförra konsolgenerationen är det kanske inte så konstigt.

Läs hela artikeln här

Jag skulle nästan säga att de är rätt höga krav för ett spel från 2010. Tvåan från 2018 har betydligt lägre systemkrav:

Permalänk
Medlem

Gtx 960 är bättre än gtx 680 som kom ut 2012.
3500x är 5 gånger snabbare än en i7 från 2010.

Det är som att rdr2 skulla ha rtx 4090 som minimum på pc och rtx 7090? rekommenderat.
Detta är inte låga utan höga krav för spelet.

Permalänk
Medlem

Lär bli många videos om hur denna versionen står sig mot emulatorerna.
Kul att det äntligen kommer på PC.
Hoppas det säljer bra så dom äntligen fattar att PC marknaden är värd att satsa på samtidigt som konsolerna.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Låga? Rtx 2070 rekommenderat för ett PS3-spel..

Permalänk
Medlem

Innan vi spinner vidare på systemkraven.. vad vet vi om hur dom portat detta till PC?
Där ligger svaret.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Låga? Rtx 2070 rekommenderat för ett PS3-spel..

Antar att PS3 inte kunde köra spelet i 4k@60? Det lär väl vara en del andra grafiska förbättringar också.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha The Warriors på PC också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Antar att PS3 inte kunde köra spelet i 4k@60? Det lär väl vara en del andra grafiska förbättringar också.

Hade varit intressant att se vilken upplösning och fps som avses för ett 2070. RDR 2 har lägre krav för rekommenderat.

Permalänk
Medlem

Hory sheeeet. 49,99€ (568kr) !

Det var saftigt. Inväntar nog en rea.

Permalänk
Skrivet av Bagarbosse:

Snart black friday, lovar att det kommer för 299 kr då

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Haha kul skämt. Köper det för en hundring om några år .

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Snart black friday, lovar att det kommer för 299 kr då

Tvivlar jag starkt på tyvärr. PS4/PS5 versionen har varit ute i över ett år och har som mest haft 30% rea. Black friday är en månad efter spelet släpps, inte ens Ubisoft kör 50% rabatt på så kort tid. Tänker att de kör typ 25% vid julrean.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SCORPIUS:

Lär bli många videos om hur denna versionen står sig mot emulatorerna.
Kul att det äntligen kommer på PC.
Hoppas det säljer bra så dom äntligen fattar att PC marknaden är värd att satsa på samtidigt som konsolerna.

Det handlar inte om att de inte fattar, det handlar om att mjölka så mycket pengar som möjligt ur en produkt.

Hade alla plattformar mer eller mindre varit tillgängliga vid release, eller säg Xbox/Playstation/PC då - så hade skälet till att köpa spelet IGEN när det kommer till obegränsad hårdvara (läs PC) varit betydligt mindre.

Det finns säkert statistik på detta, speciellt om man måste logga in med Rockstar-konto eller liknande, att person x som köper spelet först på playstation för att få spela när det är nytt och fräscht, även kanske köper det på pc sedan.

Det blir dubbel försäljning utav mer eller mindre samma produkt, och företags grundläggande syfte är att gå med vinst, helst mycket vinst.

Så jag tycker nog att Rockstar spelar en pokerhand över tid som genererar rejält med deg för boksluten. 💰

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Det handlar inte om att de inte fattar, det handlar om att mjölka så mycket pengar som möjligt ur en produkt.

Hade alla plattformar mer eller mindre varit tillgängliga vid release, eller säg Xbox/Playstation/PC då - så hade skälet till att köpa spelet IGEN när det kommer till obegränsad hårdvara (läs PC) varit betydligt mindre.

Det finns säkert statistik på detta, speciellt om man måste logga in med Rockstar-konto eller liknande, att person x som köper spelet först på playstation för att få spela när det är nytt och fräscht, även kanske köper det på pc sedan.

Det blir dubbel försäljning utav mer eller mindre samma produkt, och företags grundläggande syfte är att gå med vinst, helst mycket vinst.

Så jag tycker nog att Rockstar spelar en pokerhand över tid som genererar rejält med deg för boksluten. 💰

Tror absolut inte det är en (betydande) del av kalkylen, eller att så många gör så. Ytterst få procentuellt, endast några entusiaster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ps3 versionen var sämst. Inte ens 720p och väldigt ostabil fps upp till 30.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Tror absolut inte det är en (betydande) del av kalkylen, eller att så många gör så. Ytterst få procentuellt, endast några entusiaster.

För Red Dead 1 blir det nog ganska liten andel men för GTA V är den nog en hög andel. Har 5 polare jag spelat GTA med genom åren och alla plus mig har köpt på PS3 + PS4 + PC. Stor anledning till detta var ju avsaknad av Cross-Play, köpte två polare PS4 versionen var man ju tvungen att hänga på för att fortsätta spela tillsammans. Det bli ju tredubblad kosing för Rockstar och nog en anledning till att det är det näst mest sålda spelet någonsin.

Kolla i denna Reddit posten till exempel, vissa som har spelet på typ alla plattformar xD
https://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV/comments/168z3r6/how...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Haha kul skämt. Köper det för en hundring om några år .

Hah ja vi PC spelare har ju bara väntat i 14-15år så varför inte vänta några år till ^^

Permalänk
Skrivet av Entash:

Tvivlar jag starkt på tyvärr. PS4/PS5 versionen har varit ute i över ett år och har som mest haft 30% rea. Black friday är en månad efter spelet släpps, inte ens Ubisoft kör 50% rabatt på så kort tid. Tänker att de kör typ 25% vid julrean.

Det är sant, mean pc reor är bättre. Steam rea är alltid bättre än playstations

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Det är väl lite som att wow classic kunde drivas med Radeon X800XT 2004, men idag så kräver nästan samma version av spelet minst ett GTX 960 för att det ska flyta på någorlunda bra. Vad ska man kalla det, komponentsinflation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Det är väl lite som att wow classic kunde drivas med Radeon X800XT 2004, men idag så kräver nästan samma version av spelet minst ett GTX 960 för att det ska flyta på någorlunda bra. Vad ska man kalla det, komponentsinflation?

X800XT var ju total overkill för WoW 2004. Jag körde det på ett 9200SE i beta, och låg ändå på typ 30 fps. Spelbart, om än inte det trevligaste. X800XT skulle ha gett typ 50 fps mer än någon skärm klarade på den tiden.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Samma här. Helt hutlöst pris för en remake. Med tanke på hur mycket jag har i min backlog kunde jag tänkt mig betala hälften, men 50€ för en remaster av ett spel som knappt ens hann med till förra årtionden... nej, tack.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag hade betalt fullpris om de hade släppt det till PC när det begav sig.
Men de ville lura mig att köpa en konsol för styra det på en handkontroll.

Aldrig att jag köper det för fullpris idag.
Spelar ET extra terrestrial på Atari 2600 så länge tills det går köpa på nån keystore för 35 spänn!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Samma här. Helt hutlöst pris för en remake. Med tanke på hur mycket jag har i min backlog kunde jag tänkt mig betala hälften, men 50€ för en remaster av ett spel som knappt ens hann med till förra årtionden... nej, tack.

Remake? Det är inte ens en remaster. Det är väl bara en portning. Vilket gör det ännu värre. Alldeles för högt pris med tanke på spelets ålder och hur lite som gjorts. Nä, det här spelet blir att plocka upp när det är kraftig rea på det, om det blir av alls för min del.

Permalänk
Testpilot

Hade det varit en remaster åtminstone, då hade en prislapp norr om 400kr varit något att överväga. Men om det är en ren och skär portning, där det enda man gjort är att lägga till stöd för högre upplösningar; ja då kommer jag inte ens överväga ett köp förrän vi ser en rea på minst 50%.

Även jag anser att systemkraven var relativt höga ändå... Ska bli intressant att se hur portningen ter sig kontra emulering när det kommer till prestandan.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 1400 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det blir en enkel portning, men man får väl hoppas att moddarna kan trolla litegrann. 😇

Visa signatur

5800X3D | 32gb DDR4@3200 | Powercolor Hellhound 7900 XTX | Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr4zyt0e:

Jag vill ha The Warriors på PC också.

Är min dröm med en remaster

Visa signatur

Asus Tuf 3090 TI OC - Asus GT502 - 11600k - Asus B560 Plus - Phanteks Revolt Pro 1000W
Samsung G7 4k 144hz

Permalänk
Medlem

Nu ute. Verkar vara en stabil port från vad jag sett på youtube, men det ser ju ut som PS5 versionen med högre fps och möjligen lite förbättringar här och där. Blir köp på rea om något år eller två. Lite udda att de satt övre gräns på fps på 144. Kanske är fysiken/animationer som pajar annars? Finns säkert sätt att låsa upp snart.