Hej!
Det var kul med glassidor och LED-fläktar så länge det varade, men nu behöver jag försöka sänka ljudnivån på datorn.
Har idag ett ITX-bygge i ett Thermaltake The Tower 100, vilket gör absolut noll för att dämpa grafikkortets dånande. Det blir problem när någon försöker ropa på mig, och för min komfort i allmänhet.
Någon som har bra tips på relativt nätta chassin som ändå gör en ansats för att ljuddämpa innehållet? Fönster och LED är inte en prio. Har kikat på Fractals Define 7 Mini, som verkar ok. Det är bara en halv liter större än mitt nuvarande chassi, så rätt lagom i storleken. Nano 7 ser också ok ut, men jag gillar tanken på att kanske få in en till 3,5"-disk till i framtiden. Några erfarenheter av någon av dem?
Finns det andra märken som har bra utbud av "tråkiga" lådor med fokus på ljuddämpning som jag borde kolla på?
Pop Mini Silent verkar också som ett alternativ, men jag blir lite skeptisk till att det inte verkar gå att sätta särskilt många fläktar i fronten om det skulle bli värmeproblem..