Anmäl dig till Roborock Challenge!

ta imot mail till falsk mailadress online

Permalänk
Medlem

ta imot mail till falsk mailadress online

någon som vet någon online tjänst , där man kan skapa vfilken mailadress som helst samt ta imot mail skickade till den adressen gratis

Permalänk
Medlem

gmail?

Eller vad menar du?

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem

Om du redan råkar ha iCloud+ så ingår funktionen att skapa en random-mail med ett klick där.

Annars har du ju Gmail? Eller vad menar du?

Skrivet av mrTLU:

gmail?

Eller vad menar du?

Du hann före

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

jag menar egna domäner eller tex gmail , men skriva vilken adress du vill och ta imot mail till den adressen

Permalänk
Hedersmedlem

Om du vill ha en tillfällig mailadress (oftast giltig mellan en kvart och några timmar) som "skräpmail" finns massvis med tjänster, bara sök på "temporary email" så hittar du många såna tjänster.

OBS att du isåfall inte kommer kunna ha tillgång till samma adress i framtiden. Så om du skapar ett konto med den kan du inte t ex återställa kontots lösenord, och om de skickar mail om saker som att kontot kommer deaktiveras så kommer du inte få dem.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

låt säga att jag har avslutat ett gmail konto , om det finns en sådan tjänst där jag kan faka den gmail adressen och ta imot mail till den

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmpr:

låt säga att jag har avslutat ett gmail konto , om det finns en sådan tjänst där jag kan faka den gmail adressen och ta imot mail till den

Låter ju legit... Man blir ju lite nyfiken på vad du skall göra?

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmpr:

Det kan du inte eftersom MX-pekaren på domänen gmail.com pekar på googles maskiner och sitter rätt befäst i rootservarna för DNS-systemet, vilka som får svara på vilka maskiner som hanterar mail under gmail.com via MX-record.

Så, nej.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem

om man har konton reggade online , med en avslutad adress , som du inte kan ändra så skulle det vara bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmpr:

jag menar egna domäner eller tex gmail , men skriva vilken adress du vill och ta imot mail till den adressen

Om du inte äger domänen så kan du förstås inte skapa en mailadress med den domänen. Du kan alltså inte skapa t.ex. ojhsdfoiuh@aftonbladet.se även om den inte redan finns.

Du får hålla dig till tjänster som Gmail eller andra liknande ifall du inte vill köpa ditt egna domännamn.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Om du inte bryr dig om att mailen ska vara privata, dvs. inte kräver inloggning, så finns ju gratistjänster så som Mailinator och liknande. Har du en domän kan du också peka en subdomän mot deras MX-servrar och nå den mailboxen där.

Skrivet av mmpr:

om man har konton reggade online , med en avslutad adress , som du inte kan ändra så skulle det vara bra

Fast om du tänker ett steg längre så inser du att inget så i fall skulle hindra någon annan från att ta över ditt konto redan innan.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Du vill spoofa en mail ? Alltså skapa en mail som kan vara precis vad du vill till och med en mail som du inte äger tx admin@sweclockers.se ? Det är inte lagligt. Vill du ha dittförnman@efternamn.se tx får du regga en domän. Att spoofa mail är inget du kommer få lära dig av mig och förhoppningsvis inte heller av någon annan eftersom du uppenbart skall göra något skumt. Men annars är ett alternativ att skapa alias för din mail på tx gmail, alltså skräpadresser som du kan använda dig av när du reggar dig på olika sidor för att inte behöva avslöja din riktiga mail. Såhär gör du i gmail (går att göra på de flesta andra tjänster med) : https://knowledge.workspace.google.com/kb/how-to-create-an-em...

Här är lite mer info om spoofing och lagen : https://www.annikasredovisning.se/2024/09/13/bedragerivarning...
Lite mer om spoofing och dess historia: https://nordvpn.com/sv/blog/vad-ar-spoofing/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Om du inte äger domänen så kan du förstås inte skapa en mailadress med den domänen. Du kan alltså inte skapa t.ex. ojhsdfoiuh@aftonbladet.se även om den inte redan finns.

Du får hålla dig till tjänster som Gmail eller andra liknande ifall du inte vill köpa ditt egna domännamn.

En sanning med modifikation, men även om det tekniskt är möjligt med rätt kunskap och tillgång så är det olagligt. Vanligare än ren spoofing är att ändra någon detalj i en domän tx att skriva "a" med kryliska tecken eller byta o mot noll i den domän osv, men det ju iofs något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Det kan du inte eftersom MX-pekaren på domänen gmail.com pekar på googles maskiner och sitter rätt befäst i rootservarna för DNS-systemet, vilka som får svara på vilka maskiner som hanterar mail under gmail.com via MX-record.

Så, nej.

Nu vet jag inte hur det funkar hos google, men borde inte deras MX pekare och DNS Records rensas med jämna mellanrum om nu ett konto avslutas?!
Tänker att gmail möjligen kan ge tillbaks ett avslutat konto om det går att bevisa att man är den faktiska person som en gång reggade kontot med tanke på att det ofta är knutet till telefonnummer och / eller en alternativ mailadress osv.. Jag vet som sagt inte, men spånar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jull3Haxor:

Nu vet jag inte hur det funkar hos google, men borde inte deras MX pekare och DNS Records rensas med jämna mellanrum om nu ett konto avslutas?!
Tänker att gmail möjligen kan ge tillbaks ett avslutat konto om det går att bevisa att man är den faktiska person som en gång reggade kontot med tanke på att det ofta är knutet till telefonnummer och / eller en alternativ mailadress osv.. Jag vet som sagt inte, men spånar...

Svar: Nej.

Skrivet av Jull3Haxor:

En sanning med modifikation, men även om det tekniskt är möjligt med rätt kunskap och tillgång så är det olagligt. Vanligare än ren spoofing är att ändra någon detalj i en domän tx att skriva "a" med kryliska tecken eller byta o mot noll i den domän osv, men det ju iofs något annat.

Sluta fabulera.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Svar: Nej.

Sluta fabulera.

Är inget som fabuleras. Läs tx: https://www.proofpoint.com/us/threat-reference/email-spoofing

Okej, du kan inte iofs skapa själva mailen, det har du förvisso rätt i.

Permalänk
Medlem

https://www.mailinator.com/

använde jag ganska mycket när jag testade domäner och mail system

men gmail etc borde funka också ...

https://www.mailinator.com/v4/public/inboxes.jsp?to=mytestboz...
med då adressen mytestbozx@mailinator.com

den är publik den lösningen och mail lever bara i några timmar där men funkar utmärkt för test..

Permalänk
Medlem

Det skulle öppna upp för enorma säkerhetsrisker om man kunde utge sig för att vara någon på valfri firma. Förr gick det att uppge en falsk avsändaradress, men numera går det att verifiera att sändaren är legitim. Förmodligen sitter du i samma sits som jag, där ett kontos återställningsadress går till min förra arbetsgivare (som givetvis raderat mejl-kontot), men enda chansen för att ordna upp detta är att kontakta HR (verifiering) och IT (implementering) för att sedan hälsa på gamla arbetskamrater.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jull3Haxor:

Att spoofa en avsändaradress är en helt annan sak än det som efterfrågas här.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmpr:

Skrivet av mmpr:

Då är det nej på att *ta emot* mail, om du inte kan få det faktiska gmail-kontot återställt då förstås.

(Att skicka är även det till stor del nej, men mer situationsberoende... det går ju att fejka avsändaren, men det "bör" identifieras att det är fejk numera)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Jag inser att jag var lite snabb på att svara som jag gjorde och att det inte var det som efterfrågades. Ber om ursäkt för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jull3Haxor:

Starta gärna en cmd ruta och skriv följande
Nslookup
Set type=mx
Gmail.com

Mx används för hela domänen, inte enskilda mailboxar.

Hur konton hanteras inom mailservern bestämmer den som har mailservern.

Google verkar inte återanvända konton/mailadresser pga risken att det används i bedrägerisyfte. Sannolikt resonerar andra gratismailtjänster likadant. En gammal adress förblir således pensionerad.

Om det går att återaktivera ett gammalt konto beror nog på hur det avslutats. Med tanke på gdpr så borde de inte kunna spara koppling till tfn och andra mailadresser hur länge som helst, vilket borde göra identifiering svår.

Men TS skulle nog få bättre svar om han beskrev vad han mer konkret ville uppnå med sina frågor.
Tex "jag har tappat åtkomst min gmail men vill logga in på mitt gamla instagramkonto". Eller "kan någon annan ta mitt gamla instagramkontot som jag avslutat det kopplade epostkontot till?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jull3Haxor:

Är inget som fabuleras. Läs tx: https://www.proofpoint.com/us/threat-reference/email-spoofing

Okej, du kan inte iofs skapa själva mailen, det har du förvisso rätt i.

Skrivet av Daemon:

Ja, det är en fråga om att telnetta till valfri smtp på port 110 och skicka:

MAIL FROM: bill.gates@microsoft.com RCPT TO: mottagare@hehe.se DATA Subject: hehe, spoofat mail! Kolla, jag skickade från bill gates! . DONE

... och sedan har du "spoofat" ett mail, men gör 1) att du inte kan vittja lådan 2) det har inte fungerat riktigt bra sedan det var användbart för sisådår 18-20 år sedan och 3) ingen gör det idag eftersom det filtreras bort på grund av (massor av tekniskt mumbujumbo).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

MAIL FROM: bill.gates@microsoft.com RCPT TO: mottagare@hehe.se DATA Subject: hehe, spoofat mail! Kolla, jag skickade från bill gates! . DONE

... och sedan har du "spoofat" ett mail, men gör 1) att du inte kan vittja lådan 2) det har inte fungerat riktigt bra sedan det var användbart för sisådår 18-20 år sedan och 3) ingen gör det idag eftersom det filtreras bort på grund av (massor av tekniskt mumbujumbo).

Tror du menar port 25. 110 är POP3.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Tror du menar port 25. 110 är POP3.

Så är det kommer inte ofta upp idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Insåg att jag var på fel linje hela tiden med vad TS var ute efter men för att svara så skrev jag innan att vad än vanligare är att ändra detaljer i domäen tx för att lura mottagaren om vilken avsändaren är, har heller inte påstått att det använd heller . Nu har vi nog kommit lite väl OT, och det är mitt fel, förlåt.