Var hostar jag en hemsida bäst och billigast?

Permalänk
Medlem

Var hostar jag en hemsida bäst och billigast?

Hej,
jag har byggt en liten hemsida som jag hade velat få hostat. Har ingen erfarenhet alls av detta. Techstacken just nu är:

Backend: postgreSQL + express.js
frontend: Vue + vite

Jag förväntar mig inte att den kommer få supermycket trafik.

mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Hej,
jag har byggt en liten hemsida som jag hade velat få hostat. Har ingen erfarenhet alls av detta. Techstacken just nu är:

Backend: postgreSQL + express.js
frontend: Vue + vite

Jag förväntar mig inte att den kommer få supermycket trafik.

mvh

https://www.strato.se/webbhotell/ är ju ruggigt billigt och ingår en domän första året. Finns för 0kr/månaden typ ett år sedan 59kr / månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jull3Haxor:

https://www.strato.se/webbhotell/ är ju ruggigt billigt och ingår en domän första året. Finns för 0kr/månaden typ ett år sedan 10kr / månad.

Oj wow, tack för tipset! Ska kolla på det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Skrev visst det skulle kosta 10kr/ månad efter en viss tid, men det var fel av mig skulle vara 59kr/månad.

Permalänk
Medlem

Kolla hostup.se eller inleed.se. Kan dock vara svårt att hitta något som har stöd för din tech-stack. MySQL är t.ex. ganska mycket vanligare.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jull3Haxor:

Skrev visst det skulle kosta 10kr/ månad efter en viss tid, men det var fel av mig skulle vara 59kr/månad.

Tyvärr stödde de inte den stacken.

Skrivet av tomle:

Kolla hostup.se eller inleed.se. Kan dock vara svårt att hitta något som har stöd för din tech-stack. MySQL är t.ex. ganska mycket vanligare.

Är nog inget problem att ändra om det är postgresql som är problemet, SQL som sql

Visa signatur

En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl