Nya PS5 Pro-specifikationer läcker i sista minuten

Permalänk
Medlem

Herrej*vlar vad intressant det är att se tangentbordskriget pågå i denna diskussion som i så många andra trådar.

Beviken, köp den inte.
Spelar det ingen roll hur många tflops Pro har och du vill ha en oavsett, köp den.
Hur orkar man lägga tid på att försöka motbevisa andra parten osv, har aldrig förstått mig på detta. I hur många fall lyckas ni?

Själv spelar jag lite för lite på PS5:an för att motivera en Pro, även om det hade varit trevligt med lite extra skjuts i vissa spel.
Prylnörden säger ja, det lilla sunt förnuft jag har kvar med tanke på speltimmarna säger nej.
Siktar in mig på PS6 istället.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Synd bara att det enda spelet som skulle få mig att ev köpa kommer först om 2 år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Herrej*vlar vad intressant det är att se tangentbordskriget pågå i denna diskussion som i så många andra trådar.

Beviken, köp den inte.
Spelar det ingen roll hur många tflops Pro har och du vill ha en oavsett, köp den.
Hur orkar man lägga tid på att försöka motbevisa andra parten osv, har aldrig förstått mig på detta. I hur många fall lyckas ni?

Motbevisa? Det handlar om utbildning. Så du frågar om hur i många fall vissa parter lär sig nått? Ehh, de flesta fall skulle jag säga även om poletten trillar olika fort.

Vill hävda att det är rätt viktigt att förstå det data som presenteras. Eller har jag fel, ville tro att Swec var en förhållandevis tekniskt inriktad sajt, inte?

Men ja, vi låter okunskapen och med den tillhörande felaktiga slutsatserna flöda fritt på forumet - har du fler dåliga förslag att bidra med?

Och nej, diskussionen handlar inte ett dyft om huruvida man bör köpa en Pro eller ej - om du nu trodde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Alla rykten inför ps5 pro har hävdat 30 tflops vilket är lite lägre än 4070. Titta bara på EdvinR

Det var precis vad jag också hade hört. Är en jäkla skillnad på +30 och 16. Vart gick det fel, vem spred den desinformation och vart? PlayStation Not So Pro är resultatet av när ett företag saknat konkurrens, usch!

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Motbevisa? Det handlar om utbildning. Så du frågar om hur i många fall vissa parter lär sig nått? Ehh, de flesta fall skulle jag säga även om poletten trillar olika fort.

Vill hävda att det är rätt viktigt att förstå det data som presenteras. Eller har jag fel, ville tro att Swec var en förhållandevis tekniskt inriktad sajt, inte?

Men ja, vi låter okunskapen och med den tillhörande felaktiga slutsatserna flöda fritt på forumet - har du fler dåliga förslag att bidra med?

Och nej, diskussionen handlar inte ett dyft om huruvida man bör köpa en Pro eller ej - om du nu trodde det.

Kanske inte för just dig, men det motsvarar inte majoriteten av inläggen. Kör hårt! 😀

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Det var precis vad jag också hade hört. Är en jäkla skillnad på +30 och 16. Vart gick det fel, vem spred den desinformation och vart? PlayStation Not So Pro är resultatet av när ett företag saknat konkurrens, usch!

Ehh, du bortser från att typ hela tråden gått åt till att förklara dessa skillnader i siffror? Imponerande att du istället lyckades välja ut ett inlägg från den enskilda individ som inte förstod nyheten.

För att svara på dina frågor så är det inlägget du citerar som är källan till felet. Och med ditt påeldande så hjälper du till att sprida felet ytterligare.

Lång historia kort: 16.5Tflops är i praktiken samma sak som 33TFlops. Förklarat av flera, senast här.

Det är exakt det här jag menar! Det är viktigt att förstå det data som presenteras. Annars kommer de inkorreka slutsatserna som ett brev på posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Kanske inte för just dig, men det motsvarar inte majoriteten av inläggen. Kör hårt! 😀

Den här tråden har väl varit förhållandevis förskonad från att övertyga den enes tyckande på den andre. Andra Pro trådar har varit långt värre, och är det det du menar så håller jag med till 100%, slöseri med tid.

Ang utbildning så finns det helt klart de som inte vill utbildas. Men det viktiga är att inte andra snappar upp den outbildades pladder (då blir det "jag läste på internet att" direkt...). Men som du ser ovan är skadan redan skedd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Ser att den ligger på 390W, undra hur bra dator man kan få in på den effekten? Kanske runt ett 4070 super och någon 65W AMD CPU. Eller ännu värre.

390W är max för nätaggregatet.

Motsvarande siffra för PS5 var 350W om jag inte minns fel. I praktiken drar den väl snäppet över 200W som mest.

Men säg att man använder ett 400W nätagg. Räcker väl till en hyffsad PC för ML-uppskalad 4K60, speciellt då Nvidias grejer är mer energieffektiva än AMDs.

En snål AMD CPU på det så.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte det som spelar roll på Playstation, det är ju den ultrasnabba mega SSDn som gör att den slår allt. /s

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ehh, du bortser från att typ hela tråden gått åt till att förklara dessa skillnader i siffror? Imponerande att du istället lyckades välja ut ett inlägg från den enskilda individ som inte förstod nyheten.

För att svara på dina frågor så är det inlägget du citerar som är källan till felet. Och med ditt påeldande så hjälper du till att sprida felet ytterligare.

Lång historia kort: 16.5Tflops är i praktiken samma sak som 33TFlops. Förklarat av flera, senast här.

Det är exakt det här jag menar! Det är viktigt att förstå det data som presenteras. Annars kommer de inkorreka slutsatserna som ett brev på posten.

Tack för att du orkar att utbilda. Håller helt med det är viktigt att fakta styr i kommentarsfältet. Att folk som är sura på prissättning/konsoller håller på och tjafsar om prestandan, som är ett faktum, är genomlarvigt.