Permalänk

övervaka tomt

hej söker ett förslag på 3-4 kameror wifi för att övervaka en sommar stugetomt , måste vara en enkel app/pc som en totalt okunnig datahanterare ska klara av ?

Permalänk
Medlem

Hej!

Det viktigaste tipset är nog att ha bra koll på vilka lagar och regler som gäller för den typ av övervakning. Det bör man veta innan investerar i kameror.

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: Okänt i skrivande stund! Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kolla in Arlo från Netgear.
Smidigare kan det nog inte bli.

Billigare ?, absolut - men då krävs en del ”kavla upp ärmarna och jobba” vilket såvitt jag förstår inte är vad du är ute efter.

Tycker man ändå priset är saftigt, kolla på ett beg paket så kommer man ju mer i pris. De tidiga revisionerna var bara 720p och icke uppladdningsbara, men fortfarande samma funktion. De borde man få rätt billigt idag.

Jag körde första generationen och de var grymma rent funktionsmässigt / ease of use redan då, och kan bara tänka mig att det blivit bättre med åren.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

de e inte jag själv som ska ha det , ska hjälpa en som vill kunna se vad/vilka djur som springer runt på sommarstugan när dom inte är där tanken är att dom ska komma åt att se i mobilen .
själv använder jag Tapo kameror så det lutar att det kommer hamna där