Hackare kräver hundra tusen baguetter för att inte läcka data

Permalänk
Medlem

Undrar hur de vill ha sitt bröd levererat, allt på en gång eller ett par färska varje morgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Känns som att Grep inte har rent mjöl i påsen.

Det är därför de vill ha baguetter.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Låter (i källartikeln iaf) som att de är i något slags uppstartsfas, så kanske mer är att de prioriterar publicitet just nu.
Deras framtidsplaner (enligt egen utsago) låter ju inte snällare än alla andra, iaf...

Fängelse ska dom ha, självklart.. eller en vettig framtid som it-säkerhetskonsulter. Det finns lite inbakad ironi i det här tiilltaget.

Permalänk

Det här tilltaget var ganska roligt gjort

Misstänker att de kan ha kommit över filmer och bilder associerade med ärenden på en JIRA-instans och då är inte 40GB så värst mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

Fängelse ska dom ha, självklart.. eller en vettig framtid som it-säkerhetskonsulter. Det finns lite inbakad ironi i det här tiilltaget.

Dom får 125 000 timmars samhällstjänst på ett bageri att sopa upp mjölet, så klart. Räcker väl till några baguetter.

Skulle inte förvåna mig om aktier för brödknivar går upp nu.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Dom får 125 000 timmars samhällstjänst på ett bageri att sopa upp mjölet, så klart. Räcker väl till några baguetter.

Skulle inte förvåna mig om aktier för brödknivar går upp nu.

Va ?! Bageri med galler. Finns det ?
Vatten och bröd, nedbränd fastighet och avbrutna fingrar.. om dom är riktigt elaka.

Permalänk

Jag antar dom inte ska äta alla baguetter. Undrar om det är dela ut till fattiga vilket hade varit awesome. Lite Robin Hood variant i moderna termer

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Riktig klassiker att driva med fransmän och baguetter, skulle inte förvåna mig om Grep är engelsmän

Permalänk
Medlem

3e stora leverantören för mig på jobbet som blir utsatt av en attack på ganska kort tid. Stora aktörer varje gång. Känns sådär när man jobbar med infrastruktur.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA