Använda MS 365´s kalender i Outlook?

Permalänk

Använda MS 365´s kalender i Outlook?

Hej minna räddare i nöden,

(Ber om ursäkt, jag är fortfarande dålig på att Binga och prompta.)

Jag och familjen har webbhost med mail hos Inleed, inte "gratis" men riktigt bra. Att lägga till Office 365 är för dyrt för en privatperson som jag/oss, därför har vi ett Microsoft 365 family-abonnemang.

Nu till frågan.
Vi använder Outlook kopplat till vår e-post (som INTE är kopplad till MS 365) och det fungerar så klart bra. Nu har jag kommit på att; jamen då kan jag lägga till MS 365-kontot i Outlook och få tillgång till min molnbaserade kalender den vägen.. men jag lyckas inte lägga till det kontot i Outlook. (testat både Android och PC)

Någon smartare än jag som vet nåt, eller kan hänvisa?

PS. Jag kan gå in på både min epost (som jag inte använder) och kalender via outlook.live.com

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: Seasonic Focus GX ATX3 1000W CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: NVMe SSD 1TB + NVMe SSD 4TB + SATA SSD 4TB

Permalänk
Medlem

Det som kan röra till detta en aning är att när du bjuder in folk in i 365 family så kan du bjuda in dem med deras existerande e-postadress, vilket då resulterar i att de skapar upp Microsoft Live-konton baserade på deras ordinarie e-postadresser. Så när du sedan ska lägga till detta i Outlook så gäller det att få Outlook att fatta att det är Live-kontot minmejl@gmail.com du vill lägga till och inte Google-kontot minmejl@gmail.com. Jag vet att Google-konton specifikt inte brukar fråga om man vill lägga till som Live-konto utan den läggar bara automatiskt in via Google i webbläsaren och vips så har du Gmail-kontot konfigurerat i Outlook.

Av den anledningen så är det bästa om alla i familjen i förväg skaffade varsitt Live-konto på outlook.com (dvs mejladress@outlook.com) och att dessa blir medbjudna i 365 familjekontot. Dvs att man håller exempelvis Google-konto och Live/Outlook-konton isär för att undvika denna konflikt. Men nu när jag skriver detta så har jag för med att Outlook synkroniserar kontakter och kalender från Google-kontot, men då gäller det förstås att alla har Gmail-adress kopplade till 365 family för annars kommer ni att befinna er i olika världar.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD