Era bästa appar/tjänster för generativ AI

Permalänk
Medlem

Era bästa appar/tjänster för generativ AI

Undrar lite vilka dina favoriter är och varför?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag tror att de flesta känner till ChatGPT, Midjourney, Gemini och liknande. För den som vill dyka in och testa de senaste AI-modellerna skulle jag vilja tipsa om LM Studio. Det är en plattform där man kan ladda ner och experimentera med massor av olika modeller lokalt på den egna datorn.

Nackdelen är att det kräver en hel del hästkrafter, men det ska väl inte vara något problem här på SweClockers.

https://lmstudio.ai/

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag tror att de flesta känner till ChatGPT, Midjourney, Gemini och liknande. För den som vill dyka in och testa de senaste AI-modellerna skulle jag vilja tipsa om LM Studio. Det är en plattform där man kan ladda ner och experimentera med massor av olika modeller lokalt på den egna datorn.

Nackdelen är att det kräver en hel del hästkrafter, men det ska väl inte vara något problem här på SweClockers.

https://lmstudio.ai/

Spännande, den måste jag kolla på!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Ollama och Open Web Ui för lokal LLM chat.
comfy UI alt stable diffusion eller invokeai för lokal bildgenerering.

Permalänk
Medlem

Midjourney är utan tvekan min favorit då jag anser det är det mest kraftfulla inom sin kategori. Helt klart värt pengarna för min del att köra deras Pro-plan då jag får ut mycket underhållande skapelser. Roligare att sitta i midjourney än se komedier.