Trådlöst headset med bra ljud och låg latens!

Permalänk
Medlem

Trådlöst headset med bra ljud och låg latens!

Börjar tröttna lite på mina Arctis 7 wireless då dom har några år på nacken.

Men frågan då är vilka, har börjat kolla på vanliga hörlurar men just när det gäller trådlöst så verkar det inte finnas något vettigt.

Så med mina krav
så bra ljud som möjligt (neutralt)
trådlöst
låglatens

Dom jag kollat på när det kommer till gaming headset är Nova/Nova pro samt Audeze Maxwell.

Arctis Nova pro hade varit trevligt att kunna byta batteri istället för att ladda osv alternativt vanliga Nova. Men hade gärna gått upp i ljudkvalite utan att latens påverkas.
Logitech går bort helt och annars är det nog bara Audeze Maxwell kvar när det kommer till gaming headset.

Visa signatur

here we go!

Permalänk

En tips är gällande Audeze maxwell är att du kan prova de på hifi klubben. Det kanske hjälper dig med valen av köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Börjar tröttna lite på mina Arctis 7 wireless då dom har några år på nacken.

Men frågan då är vilka, har börjat kolla på vanliga hörlurar men just när det gäller trådlöst så verkar det inte finnas något vettigt.

Så med mina krav
så bra ljud som möjligt (neutralt)
trådlöst
låglatens

Dom jag kollat på när det kommer till gaming headset är Nova/Nova pro samt Audeze Maxwell.

Arctis Nova pro hade varit trevligt att kunna byta batteri istället för att ladda osv alternativt vanliga Nova. Men hade gärna gått upp i ljudkvalite utan att latens påverkas.
Logitech går bort helt och annars är det nog bara Audeze Maxwell kvar när det kommer till gaming headset.

Jag har fått retunera 3 par direkt efter varandra av Maxwell, alla har samma problem med att röst kommer dominant från en sida och generella inbalans av kanalerna, finns många trådar på reddit och det är ett problem som kommer nu på senare batcher inte de tidigare. Det är tråkigt som fan då de låter riktigt nice och sköna som tusan med andra kuddar.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Antar lite av avsaknaden av inlägg att det inte direkt finns några produkter som kombinerar, trådlöst, hifi och låg latens (vilket i sånt fall är betyder att jag inte bara är dålig på att leta ^^)

Skrivet av NatureBoyyy:

Jag har fått retunera 3 par direkt efter varandra av Maxwell, alla har samma problem med att röst kommer dominant från en sida och generella inbalans av kanalerna, finns många trådar på reddit och det är ett problem som kommer nu på senare batcher inte de tidigare. Det är tråkigt som fan då de låter riktigt nice och sköna som tusan med andra kuddar.

Aah well antar det är likvärdigt med bruset av hjulet på mina nuvarande vilket även det verkar vara ett vanligt fel.

Visa signatur

here we go!