Tävling: Vad kan du om datorhistoria?

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Vad kan du om datorhistoria?

Det är dags för veckans stora tävling där du har möjlighet att vinna en fullkittad dator från Asus med ett värde på över 45 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade svurit på att det va en skärm som först hette ROG.

Permalänk

Heja! (Eller?)

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Går det att se någonstans hur många som blev användare under 2023 eller är det bara att gissa och den som kommer närmst vinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Går det att se någonstans hur många som blev användare under 2023 eller är det bara att gissa och den som kommer närmst vinner?

Hade varit för många med alla rätt om det var så enkelt 😄

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Man kan ju hoppas att en utslagsfråga inte går att kolla upp, men den om antal nyheter häromdagen hade ju gått att lösa med lite undersökning, dock inget jag orkade göra via mobilen.

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte för mitt liv hitta första slogan från 99! Kikade igenom throwback machine från 2000 utan att hitta...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag kunde inte för mitt liv hitta första slogan från 99! Kikade igenom throwback machine från 2000 utan att hitta...

Samma här 😅 men jag vill minnas att jag hört/läst en av dem, så jag chansade på det.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Samma här 😅 men jag vill minnas att jag hört/läst en av dem, så jag chansade på det.

Jag tyckte två fungerade så hoppas jag chansade korrekt 😂 intressant hur sidan ändrats dock!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Hade varit för många med alla rätt om det var så enkelt 😄

Absolut, ville bara veta om jag var blind

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Hoggaforfan:

Det är lite det som är poängen med utslagsfråga. 😉

Permalänk
Medlem

Lycka till allihopa!

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
Medlem

Nästa gång kan ni ju inleda tävlingen med att ge svaren först så blir det lite lättare. Gärna i röd blinkande text längst upp i tävlingsbeskrivningen så man inte missar de. 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av decee:

Nästa gång kan ni ju inleda tävlingen med att ge svaren först så blir det lite lättare. Gärna i röd blinkande text längst upp i tävlingsbeskrivningen så man inte missar de. 🙃

Nej nej nej, när det är sådana här priser vill fattiga sjukpensionärer ha dessa svar i ett mail samt frankerat kuvert 1 vecka innan tävlingen utlyses ^^

Edit:
Kul med dessa tävlingar som ägt rumt på sistone, stort grattis till dem som lyckas kamma hem vinsterna!

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Lycka till alla!

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem

Hoppas nu att första frågan gäller oavsett konsument eller servermarknad

Lycka till allihopa! Riktigt fett pris!

Permalänk
Medlem

Jag fuskade inte, hoppas jag vinner ändå.

Visa signatur

AMDAMDAMD

Permalänk

Har sökt igenom hela internet, även länsat wayback machine, och vet fortfarande inte vad sweclockers hade för slogan 1999 🤣 Blir en hela 33,333333333333% att man får rätt antar jag. Önskar er lycka till och feta prylar:)

Visa signatur

| 𝒜𝐼 𝒸𝑜𝓃𝓃𝑜𝒾𝓈𝓈𝑒𝓊𝓇 |
| https://suno.com/@hunt3rseeker | https://civitai.com/user/Hunt3rseeker 🔞|
| RTX 4070 Ti Super 16GB Expert | AMD Ryzen 7 3700x | Gigabyte B550M DS3H | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | EVGA 750 B5 750W | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair 5000D Core Airflow | ASUS ROG Strix Flare MX Red | Logitech G502 Hero |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Det är lite det som är poängen med utslagsfråga. 😉

Tror jag hittade ett sätt, men väntar med att avslöja tills tävlingen är stängd då

Permalänk

Min gamla dator på 14 år skulle gärna vilja bytas ut. Riktigt schysst med så stor tävlingsvinst, lycka till alla.

För övrigt fick jag ett skratt när jag sökte mig tokig om någon studie kring gamers: ”Varför skriker jag svordomar på ryska?”

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sjukt kul tävling! Håller tummarna för alla deltagare (men extra hårt för mig själv)

Permalänk

Kul! Hoppas man vinner något

Permalänk
Medlem

Hade suttit fint med en uppgradering så kan man ge grabben gamla datorn i julklapp 😁

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Nej nej nej, när det är sådana här priser vill fattiga sjukpensionärer ha dessa svar i ett mail samt frankerat kuvert 1 vecka innan tävlingen utlyses ^^

Edit:
Kul med dessa tävlingar som ägt rumt på sistone, stort grattis till dem som lyckas kamma hem vinsterna!

Håller med, det kan väl ändå inte vara för mycket begärt?
Letade runt som en galning efter svaren, fick lägga mig och vila en stund.

Permalänk
Medlem

Får hoppas på de rena chansningarna på fråga 2 och utslagsfråga ger någon utdelning ....

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Svaret går att hitta på nätet om man använder lite googlefu

Lycka till allihopa!

Visa signatur

Main
AMD Ryzen 9800X3D - ASUS Radeon RX6900XT - ASUS ROG Strix B650E-I - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Flare X - 2xSamsung 980 PRO 1TB - Corsair SF850 - FormD T1 v2.5 - Thermalright x47 Full Copper + NF-A9x14 - 2x Phanteks T30-120

NAS / Server
AMD Ryzen 5900X - ASRock Intel Arc A310 LP 4GB - ASUS ROG Strix B550-I - Crucial Balistix 32GB DDR4 3600 MHz - 1x Samsung 970 EVO nvme 250gb - 3x Samsung 870 SATA 250gb - 5x Seagate IronWolf 8TB 7200rpm 256MB - Namvo NVMe 6 Port Sata Adapter - Corsair SF750 - Jonsbo N2 Black - Noctua NH-L9x65 chromax.black

Permalänk
Medlem

Hade blivit enormt överlycklig av att vinna! Står i fas av att köpa dator

Permalänk

Plz Asus pick me

Permalänk
Medlem

Nu har man ju aldrig vunnit något i en tävling online. Men denna gång kanske kan bli den första? Lycka till allesammans!