Valve bjuder på Half-Life 2 på årsdagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Half-Life är anledningen till att jag har Steam

Japp.
Minns fortfarande hur irriterad man blev när Steam krävde att man ringde upp.
Man körde i offline mode så ofta det gick.
Att dra ner uppdateringar på ett 38,8 eller 56 k modem var inte kul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Japp.

Var bortskämd med hela 10Mbit via BBB på den tiden. Sen stod datorn nog på nära nog dygnet runt också Själv sov jag knappt heller

Såhär 20 år senare somnar man framför TV:n vid 19-tiden och sedan lägger sig innan 23:00!

Permalänk
Medlem

Japp.

Satt du med uppringd uppkoppling 2004?

Jag har varit bortskämd med bredband sedan gavlenet byggdes ut 1998-99, och i början verkade det som att de inte visste hur de begränsade folks uppkoppling så det enda som slöade ner min var nätverkskortet som bara vara 100mbit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Var bortskämd med hela 10Mbit via BBB på den tiden. Sen stod datorn nog på nära nog dygnet runt också Själv sov jag knappt heller

Såhär 20 år senare somnar man framför TV:n vid 19-tiden och sedan lägger sig innan 23:00!

..med halva ölen odrucken och nästan alla jordnötterna utspillda i soffan...
Jodå, sä är det

Permalänk

Verkar som licenserna till spelet tagit slut så det inte längre går att ladda ner.

Visa signatur

Fractal Design North | 9800X3D | 64 GB DDR5-6000 | Gigabyte RTX 5080 | Kingston Fury Renegade M.2 2TB | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI |
ASUS TUF Gaming 1000W | Thermalright Peerless Assassin 120 digital

Silverstone Temjin TJ08B-E | i7 2600K | 16 GB Vengeance | Palit GTX 1060 6GB | WD Blue 1TB SSD | Asus Maximus IV Gene-Z | Seasonic X-560 | Noctua NH-U12P SE2

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Half-Life är anledningen till att jag har Steam

Samma här, och jag hatade skiten.
För det första eftersom jag fortfarande satt på ett 56kbit-modem, och för det andra för att jag inte förstod vad det överhuvudtaget skulle vara bra för.

Minns att det installerades samtidigt som HL2 från DVDn, vilket irriterade mig. Dubbelklickade på HL2-ikonen och blev irriterad över att Steam ploppade upp istället och bad mig koppla upp mig och registrera ett konto, stängde ner rutan och försökte starta via utforskaren istället, samma sak igen, frustrerat gav jag med mig, kopplade upp mig och registrerade ett konto.

Nu behövde Steam istället uppdateras, tror det var runt 15MB det handlade om.

Ca. 1½ timme senare var jag äntligen inne i Steam, men Half-Life 2 kunde fortfarande inte startas, för då krävde det i sig en uppdatering på ca 20MB först.

Jag var inte glad, men minns att jag lyckades få igång den utdaterade versionen som kom direkt från DVDn genom att starta om Steam och starta det i Offline-läge, sen var jag glad igen, men avsmaken för Steam satt faktiskt med i flera år efter det.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Merde... kampanjen slutade ju 19.00

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Jag har en oöppnad orginal förpackning av Half Life 2 kanske läge att öppna och installera utan steam.

Permalänk
Medlem

Vet det finns fanmade remakes men om de skulla fixa sin half life:source på samma sätt..

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Tog det bara 20 år att skaffa HL2, få se hur många år det tar tills man spelar det då.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

Half-Life 3 bekräftat!

Ge oss HL2 EP3 först tack...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLOF:

Jag har en oöppnad orginal förpackning av Half Life 2 kanske läge att öppna och installera utan steam.

Går väl inte? Eller det går att ringa fortfarande?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Japp.

56k 2004, aj aj aj. Då var jag bortskämd!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Japp.

Hur kom det sig att du satt med uppringt internet 2004? Jag hade 10/10 i alla fall. Och innan dess hade jag haft ADSL i många år.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Hur kom det sig att du satt med uppringt internet 2004? Jag hade 10/10 i alla fall. Och innan dess hade jag haft ADSL i många år.

Mig veterligen tog utrullningen av ADSL många år, än mer på landsbygden. Men man måste nog varit en av de sista med 56k 2004.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Mig veterligen tog utrullningen av ADSL många år, än mer på landsbygden. Men man måste nog varit en av de sista med 56k 2004.

Vi fick ADSL 8Mbit 2005. Kändes som science fiction 🤣

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Det skall firas nu

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Vi fick ADSL 8Mbit 2005. Kändes som science fiction 🤣

en ann fick tillgång till 0.5Mbit/s ADSL 2005-2006 nån gång där jag bodde... snabbaste hastigheten de då hade på de sketna luftledningarna som fans tillgängliga.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows