Permalänk
Medlem

Enorm besvikelse hittills från Inet och Amazon gällande datorkomponenter va? Bara skit som sänkts i pris...

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

Enorm besvikelse hittills från Inet och Amazon gällande datorkomponenter va? Bara skit som sänkts i pris...

Det riktiga krutet från Inet kommer nästa vecka, speciellt den dedikerade streamen. Fast då gäller det att vara snabb!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

Aaa inget vidare. Blir väl SweClockers streamen och Megaklick man får lägga allt hopp på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Det riktiga krutet från Inet kommer nästa vecka, speciellt den dedikerade streamen. Fast då gäller det att vara snabb!

Ja, precis. Tänker att jag inväntar den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

Håller inte med. Lagring, MOBO, PSU och skärm.

Allt jag haft i min bevakningslista är nedsatt förutom 64Gb Flare X5. PSUn var till och med 200:- billigare än förra året när jag köpte en likadan till en gammal dator.

FO32U2P var lite dyrare än vad jag hoppats på, hade den sänkts till 12tkr hade jag köpt den med den är inte värd 4700:- över G80SD.

Permalänk
Medlem

Om någon hittar en billigare besticklåda liknande denna, som inte kostar flera hundra får ni gärna tipa om

https://www.amazon.se/iDesign-55830-Bestickl%C3%A5da-Fack-Kla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

Var ute efter diskar till NAS:en, men de jag hade span på var billigare på elgiganten jämfört med inet, trots rea hos båda.
Samma med 2x32GB till servern, billigare på elgiganten. Dock tog de slut i lager innan jag hann beställa då jag ville vänta på inet.

Tyckte ändå det var bra priser hos inet, bara inte på det jag var ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Var ute efter diskar till NAS:en, men de jag hade span på var billigare på elgiganten jämfört med inet, trots rea hos båda.
Samma med 2x32GB till servern, billigare på elgiganten. Dock tog de slut i lager innan jag hann beställa då jag ville vänta på inet.

Tyckte ändå det var bra priser hos inet, bara inte på det jag var ute efter.

Tittade lite snabbt på Inets hdd:ar.
deras rabatter på 18/20/22TB hamnade bara några kronor under lägsta pris på prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Razer BLACKSHARK V2 X USB, Samsung T5 EVO 4TB och spel från GOG är vad jag har tänkt skaffa. Förhandsbokade S.T.A.L.K.E.R.2: Heart of Chernobyl Ultimate Edition på GOG i går, för jag vet ju att spelet inte får någon Black Friday-rabatt. Annars skulle jag ha väntat (om jag hade orkat).

Samsung Portable 4 TB T5 EVO Black MU-PH4T0S/EU
https://www.amazon.se/gp/product/B0CKL94GKB/
2084 kr

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Blev en ny dator exclusive grafikkort, väntar in nya släppen som kommer snart. Hade igentligen tänkt bygga själv men fick bli en Inet byggd nu istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

2084 kr

Tack för tipset, men jag handlar aldrig från Big Tech Plus, vill ha svensk support ifall produkten strejkar genom att till exempel vara defekt.

Korrigerat
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Kollade Inet.se nu och undrar om det här är ett skämt? PowerCooler 7900xtx ordinarie pris 11899 rean var 11490 kr.
https://www.inet.se/produkt/5413314/powercolor-radeon-rx-7900...

Seriöst.....

Permalänk
Medlem

Om ngn hittar bättre priser på 7900 xtx eller 4070 ti / 4080 super får ni gärna skicka PM om ni kan.

Permalänk
Medlem

Beställer allt det jag tycker ser ut som hyfsade deals till uppgraderingar och skickar tillbaka det som inte kommer användas. Gissar på att CPU och GPU kommer väl vara på stream. Hoppas på bra pris på 7600x och 4070 super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Aaa inget vidare. Blir väl SweClockers streamen och Megaklick man får lägga allt hopp på.

När är Sweclockers stream? Hittar ingen info?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metric:

När är Sweclockers stream? Hittar ingen info?

https://www.sweclockers.com/artikel/40036-inet-rekar-infor-sw...

Den verkar vara gömd när man har adblock på. Hade glömt stänga av den på SweC så såg inte förrän senare på mobilen. Kunde blivit ett rejält misstag

Permalänk
Medlem

Någon som har sett når VR set på rea än?

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Tack för tipset, men jag handlar aldrig från Big Tech Plus, vill ha svensk support ifall produkten strejkar genom att till exempel vara defekt.

respekterar att man själv väljer var man handlar, men när det gäller eftermarknad har Amazon varit överlägset bäst. Ska nämnas att jag jobbat inom retail många år och upplever att det är bökigare att kontakta någon av större butikerna i Sverige med att få saker löst. Exempel är en ps5-kontroll som jag fått stick drift på. Gjorde samma sak i butik och var då utan kontroll om jag skickat den och har jag gått direkt till butiken beror det på vem som stått där om jag fått den utbytt direkt, eller om butiken väntat på ett godkänt claim.

på amazon gick det bra mycket enklare att få saker löst, antingen krediterat direkt eller så har jag fått en ny kontroll där jag fått skicka tillbaka den defekta i efterhand. så min upplevelse skulle jag säga är tvärtom.

ber om ursäkt för OT, bra deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av indexsmasher:

respekterar att man själv väljer var man handlar, men när det gäller eftermarknad har Amazon varit överlägset bäst. Ska nämnas att jag jobbat inom retail många år och upplever att det är bökigare att kontakta någon av större butikerna i Sverige med att få saker löst. Exempel är en ps5-kontroll som jag fått stick drift på. Gjorde samma sak i butik och var då utan kontroll om jag skickat den och har jag gått direkt till butiken beror det på vem som stått där om jag fått den utbytt direkt, eller om butiken väntat på ett godkänt claim.

på amazon gick det bra mycket enklare att få saker löst, antingen krediterat direkt eller så har jag fått en ny kontroll där jag fått skicka tillbaka den defekta i efterhand. så min upplevelse skulle jag säga är tvärtom.

ber om ursäkt för OT, bra deal!

Amazon må vara bra på vissa saker, men jag har endast haft 1 problem med fysiska butiker så länge jag minns. Hade skaffat en bärbar dator från NetOnNet och installerade Linux på den så fort jag fick chansen till det. Bootade in i Windows 11 först, för det var tydligen ett krav, att slutföra installationen av spionsystemet. Systemet bootade sjukt långsamt, och datorn vägrade att sluta ladda förrän efter många minuter efter att jag hade kommit in i Windows. Med Linux gick det knappt 2 minuter från när jag tryckte på power-knappen, tills då jag var i systemet, färdigladdad och allt.

Jag gjorde dock misstaget att inte läsa på mer om datorn, och inte heller gå in i BIOS och läst specifikationerna, utan klagade direkt på att jag hade 5,5 GB i arbetsminne, när det stod 8 GB totalt i specifikationerna om datorn hos NetOnNet. Ville då nyttja öppet köp eller lämna in den på lagning, så jag åkte till NetOnNet-butiken i Karlstad. Alla de 3 gångerna jag var där under 3 olika tillfällen, nekade de mig för att jag hade installerat Linux och tagit bort Windows helt (som det ska vara egentligen /anti-Big Tech). Till slut ringde jag till NetOnNets kundsupport och de sa direkt att butiken hade agerat helt fel, så de löste allt åt mig och butiken fick nog en rejäl utskällning av NetOnNet (vad jag förstod det som, för de skulle "prata vett med dom").

Sagt och gjort, datorn skickades in på lagning, inga fel hittades för jag hade inte läst på ordentligt, som sagt, och jag fick tillbaka den. Är trots 5,5 GB ledigt arbetsminne supernöjd med den, främst när den flyter på nästan som smör i en varm stekpanna, vilket den aldrig skulle ha gjort med Windows 11.

Det var den enda gången som jag minns, som jag har haft problem med att returnera produkter inom öppet köp, eller få något inlämnat på lagning. Har inte haft några som helst problem alla andra gånger. Så för min del ser jag mycket mer värde i att köpa från en fysisk butik eller från en svensk internetbutik Jag betalar gladeligen några hundralappar mer eller mindre för att få bra support, än att få min integritet kränkt av USA. Som jag alltid säger gällande integritet: hellre Sverige än USA och/eller Kina, men hellre USA än Kina. Det finns anledningar till varför Amazon oftast/alltid är billigare än andra butiker.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Amazon må vara bra på vissa saker, men jag har endast haft 1 problem med fysiska butiker så länge jag minns. Hade skaffat en bärbar dator från NetOnNet och installerade Linux på den så fort jag fick chansen till det. Bootade in i Windows 11 först, för det var tydligen ett krav, att slutföra installationen av spionsystemet. Systemet bootade sjukt långsamt, och datorn vägrade att sluta ladda förrän efter många minuter efter att jag hade kommit in i Windows. Med Linux gick det knappt 2 minuter från när jag tryckte på power-knappen, tills då jag var i systemet, färdigladdad och allt.

Jag gjorde dock misstaget att inte läsa på mer om datorn, och inte heller gå in i BIOS och läst specifikationerna, utan klagade direkt på att jag hade 5,5 GB i arbetsminne, när det stod 8 GB totalt i specifikationerna om datorn hos NetOnNet. Ville då nyttja öppet köp eller lämna in den på lagning, så jag åkte till NetOnNet-butiken i Karlstad. Alla de 3 gångerna jag var där under 3 olika tillfällen, nekade de mig för att jag hade installerat Linux och tagit bort Windows helt (som det ska vara egentligen /anti-Big Tech). Till slut ringde jag till NetOnNets kundsupport och de sa direkt att butiken hade agerat helt fel, så de löste allt åt mig och butiken fick nog en rejäl utskällning av NetOnNet (vad jag förstod det som, för de skulle "prata vett med dom").

Sagt och gjort, datorn skickades in på lagning, inga fel hittades för jag hade inte läst på ordentligt, som sagt, och jag fick tillbaka den. Är trots 5,5 GB ledigt arbetsminne supernöjd med den, främst när den flyter på nästan som smör i en varm stekpanna, vilket den aldrig skulle ha gjort med Windows 11.

Det var den enda gången som jag minns, som jag har haft problem med att returnera produkter inom öppet köp, eller få något inlämnat på lagning. Har inte haft några som helst problem alla andra gånger. Så för min del ser jag mycket mer värde i att köpa från en fysisk butik eller från en svensk internetbutik Jag betalar gladeligen några hundralappar mer eller mindre för att få bra support, än att få min integritet kränkt av USA. Som jag alltid säger gällande integritet: hellre Sverige än USA och/eller Kina, men hellre USA än Kina. Det finns anledningar till varför Amazon oftast/alltid är billigare än andra butiker.

Hmm okunnig personal som kunde spart din och sin egen tid om dom upplyst dig om att processorns inbyggda grafikkort använder alltid en del av raminnet. Enda sättet att inte raminne skall gå åt är att köpa laptop med ett separat inbyggt grafikkort. I ditt fall kunde du köpa laptop med det absolut klenaste inbyggda grafikkortet.

Om du kollar i BIOS så ser du att man man ställa in hur mycket man vill ska användas till grafik.

Nåt fel var det aldrig i den datorn

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Skrivet av Murgatroyd:

2084 kr

Är det inte Samsung T5 EVO typen av lagring som det stått här och där att dom slutar fungera rätt av. Ja jag ser nu en skrev så på omdömet om den på I-net så japp det är det.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Skrivet av orreftw:

Beror också på vad man är ute efter och vilken prissänkning som anses vara okej.

Fyndade ny skärm för ganska lågt pris på Amazon.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Lurar på att köpa en klocka (ingen smartwatch!) nu under BF.
Är det någon som sett någon klock-butik som aviserat att de kommer ha kampanjer under BF...?

Permalänk
Medlem

Nu kl 09.00 har Proshop startat sin Black Week också!

https://www.proshop.se/Black-Friday

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Ska ut i fysiska butiker nu när de öppnar men har inga höga förhoppningar på bra deals. Urvattnad rea helg/vecka/månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Ska ut i fysiska butiker nu när de öppnar men har inga höga förhoppningar på bra deals. Urvattnad rea helg/vecka/månad.

Ja, det har över lag varit väldigt urvattnat än så länge, med några få undantag. Har sett ganska många rabatter som knappt är 10% ens. Många varor har varit billigare innan. Tyckte förra årets BF rea var urvattnad, men årets verkar vara på en helt ny nivå. Många som inte har lagt till speciellt många varor än också. Får hoppas att dessa fyller på under reans gång, som vissa andra har gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Black Friday är lurendrejerier!

Det är inte lurendrejerier ifall prishistoriken alltid varit högre. De som kollar prishistoriken ( prisjakt ) slipper bli lurade. Syftet med BF är lagertömning och få in nya produkter.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, det har över lag varit väldigt urvattnat än så länge, med några få undantag. Har sett ganska många rabatter som knappt är 10% ens. Många varor har varit billigare innan. Tyckte förra årets BF rea var urvattnad, men årets verkar vara på en helt ny nivå. Många som inte har lagt till speciellt många varor än också. Får hoppas att dessa fyller på under reans gång, som vissa andra har gjort.

Det verkar inte ens som att delar av retail branschen tror på rean längre. Känner en del på de stora centrallagren i Sverige (XXL, Sportamore m.fl så främst sport retail) och det är inget tryck på varuplocket och nästan inga övertidstillfällen. När jag själv jobbade så arbetade vi dygnet runt i 5 dagar. Men det här var ca 7 år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Det verkar inte ens som att delar av retail branschen tror på rean längre. Känner en del på de stora centrallagren i Sverige (XXL, Sportamore m.fl så främst sport retail) och det är inget tryck på varuplocket och nästan inga övertidstillfällen. När jag själv jobbade så arbetade vi dygnet runt i 5 dagar. Men det här var ca 7 år sen.

Tror så här:
De vet, att vi vet, att de vet att alla deras reor är skit och egentligen är ordinarie pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Ja och det blir som vanligt när man är på jobb och dom flesta kan inte då... eller 2-3 ex av varje vara..