Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Det är inte lurendrejerier ifall prishistoriken alltid varit högre. De som kollar prishistoriken ( prisjakt ) slipper bli lurade. Syftet med BF är lagertömning och få in nya produkter.

Ja, det var så det började iallafall. Men idag är det mest aktuella varor som säljs under BF. Inet berättade t.ex. igår under deras stream att majoriteten av varorna dom har med i sin BF rea är aktuella produkter och väldigt lite är lagerrensning. Dom jagar i stor utsträckning deals hos sina leverantörer så att dom i sin tur ska kunna sälja varorna billigare. Nu kanske det inte funkar så hos alla, men om man tittar på vad som säljs ut under BF så är det mesta aktuella produkter som kommer att fortsätta att säljas även efter BF rean.

Skrivet av VinterSolen:

Tror så här:
De vet, att vi vet, att de vet att alla deras reor är skit och egentligen är ordinarie pris?

Ja, det är många som höjer sina priser före dom 30 dagarna som gäller nu, för att sen sänka till i princip vad ordinarie pris var innan. Så det gäller att ha koll och vara prismedveten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Tror så här:
De vet, att vi vet, att de vet att alla deras reor är skit och egentligen är ordinarie pris?

Haha så är det. Men brukar alltid vara någon aktör som tar rean seriöst men alla verkar ju ha samma deals och spelar det väldigt safe. Får se nästa vecka om det blir något bättre hos Inet. I år var faktiskt Singles Day mer givande för min del.

Permalänk

Tänkte köpa ett grafikkort då tanken är att grabben ska ta över mitt gamla 6700 xt, så slipper han köpa den delen själv. Jag har en 12400f så tittar på 4070 super eller 7900 gre. Finns inga vettiga deals alls va jag har tittat. 7800 xt och 7900 xt har bättre tycker jag. 7900 xt blir kanske overkill så kanske siktar på 7800 xt pulse på NetOnNet för 5600 kr.

Värt o avvakta lite under nästa vecka?

Permalänk
Keeper of Traditions

Någon som vet om Inet brukar prismatcha andra butikers reor? Proshop sänkte RAM-minnen mer än Inet gjorde nämligen, men jag handlar hellre hos Inet

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att i december månad brukar många butiker ha julkalender med dagliga erbjudanden.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

UPS.

Någon som har ett förslag på en hyffsad som inte låter som ett jumbojet?

Såg att dustin hade några kronor rabatt på

https://www.dustin.se/product/5011076710/smart-ups-1000va-lcd...
&
https://www.dustin.se/product/5011248890/edge-750va-tower-ups

Men osäker på hur mycket dessa låter, den UPS eaton (eller är det en apc) jag har haft tidigare så låter det som ett jetplan.

Är till min server och router är tanken, som inte har grafikkort men har ett antal mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Glöm inte att i december månad brukar många butiker ha julkalender med dagliga erbjudanden.

Brukar väl bara vara Inet som har bra erbjudanden? Har för mig Webhallen mest körde Andersson prylar och Amazon hade väl några bra men väldigt meh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Någon som vet om Inet brukar prismatcha andra butikers reor? Proshop sänkte RAM-minnen mer än Inet gjorde nämligen, men jag handlar hellre hos Inet

Har bara fått nej om matchningar från kundservice tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

UPS.

Någon som har ett förslag på en hyffsad som inte låter som ett jumbojet?

Såg att dustin hade några kronor rabatt på

https://www.dustin.se/product/5011076710/smart-ups-1000va-lcd...
&
https://www.dustin.se/product/5011248890/edge-750va-tower-ups

Men osäker på hur mycket dessa låter, den UPS eaton (eller är det en apc) jag har haft tidigare så låter det som ett jetplan.

Är till min server och router är tanken, som inte har grafikkort men har ett antal mekaniska diskar.

UPS:er med fläkt är tänkta för 'serverrum' och har större kapacitet,
små UPS:er med mindre kapacitet har inga fläktar, tex APC och EATON under ca 2000:-

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

UPS:er med fläkt är tänkta för 'serverrum' och har större kapacitet,
små UPS:er med mindre kapacitet har inga fläktar, tex APC och EATON under ca 2000:-

Så du tänker typ dessa "grenuttags-ups"-varianter kanske är lite bättre i en hemmamiljö?

Har iaf inte tänkt att driva servern i dagar, utan att få en snyggare nerstängning när strömingen gått hem. Samma med datorn som jag ibland spelar på.. Ge skärm och dator ett par minuter att säga godnatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Brukar väl bara vara Inet som har bra erbjudanden? Har för mig Webhallen mest körde Andersson prylar och Amazon hade väl några bra men väldigt meh.

Sweclockers brukar ha dagens erbjudande om jag inte minns tokgalet.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av VisualDarkness:

Har bara fått nej om matchningar från kundservice tidigare.

Ahh, tråkigt Inte för att det skiljer så mycket den här gången, men ändå...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jäklar var skärmar redan sålt slut. Har suttit och väntat för att se vad som dyker upp allteftersom, men nu börjar det bli knapert bland bra erbjudanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VisualDarkness:

Jäklar var skärmar redan sålt slut. Har suttit och väntat för att se vad som dyker upp allteftersom, men nu börjar det bli knapert bland bra erbjudanden.

Ja det verkar vara massor som vill köpa skärmar i år xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Det var ju olyckligt att någon svarade så för det stämmer inte. Det kommer ut en artikel här på Sweclockers runt lunch med all information!

Tar det vidare internt och säkerhetställer att alla har korrekt information.

Hmm vad är det som gör att priser gått upp på Moderkort och processorer senaste månaderna. Ser att det är tio procents rea men i o med uppgången så är det ju inte alls rea. Ser att det inte är I-netsecifikt utan det ser ut att vara globalt. Kan det vara valutan ?

Tar man AMD 7600 så är ju er rea samma som den kostat i medel sedan i maj om man kollar prishistoriken på prisjakt halvåret bakåt. Den har gått att köpa under två tusen tre gånger. och droppat kring 2200 däråt. Er rea nu är högre.

Det är bara ett exempel, har lyckats fynda ett mindre nätagg så jag är riktigt nöjd.

MVH/ Rickard

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ahh, tråkigt Inte för att det skiljer så mycket den här gången, men ändå...

Kan ju alltid kontakta supporten, de brukar vara trevliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Så du tänker typ dessa "grenuttags-ups"-varianter kanske är lite bättre i en hemmamiljö?

Har iaf inte tänkt att driva servern i dagar, utan att få en snyggare nerstängning när strömingen gått hem. Samma med datorn som jag ibland spelar på.. Ge skärm och dator ett par minuter att säga godnatt.

EATON: Jag kör 2st NAS:ar och en klient plus skärm + lite annat på, räcker för secure shutdown (UPS:en har USB port för avkänning) ingen fläkt. Finns motsvarande från APC. Kolla bara så det finns USB port för avkänning vid strömavbrott.
https://www.amazon.se/Eaton-700-str%C3%B6mf%C3%B6rs%C3%B6rjni...
https://www.amazon.se/Eaton-USV-3S850D-UPS-Svart/dp/B082TGJNS...
https://www.dustinhome.se/product/5011170035/3s-550-din-550va...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

EATON: Jag kör jag 2st NAS:ar och en klient plus skärm + lite annat på, räcker för secure shutdown (UPS:en har USB port för avkänning) ingen fläkt. Finns motsvarande från APC. Kolla bara så det finns USB port för avkänning vid strömavbrott.
https://www.amazon.se/Eaton-700-str%C3%B6mf%C3%B6rs%C3%B6rjni...
https://www.amazon.se/Eaton-USV-3S850D-UPS-Svart/dp/B082TGJNS...
https://www.dustinhome.se/product/5011170035/3s-550-din-550va...

La 2 st av den störra "grenisen" i korg.

Permalänk
Avstängd

verkar som proshop i pricnip är billigast på allt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, det var så det började iallafall. Men idag är det mest aktuella varor som säljs under BF. Inet berättade t.ex. igår under deras stream att majoriteten av varorna dom har med i sin BF rea är aktuella produkter och väldigt lite är lagerrensning. Dom jagar i stor utsträckning deals hos sina leverantörer så att dom i sin tur ska kunna sälja varorna billigare. Nu kanske det inte funkar så hos alla, men om man tittar på vad som säljs ut under BF så är det mesta aktuella produkter som kommer att fortsätta att säljas även efter BF rean.

Ja, till stor del är det ju så. Samtidigt är det ju så att exempelvis TV-apparater i princip säljs ut (eller kanske snarare minskar beståndet) innan nya modeller lanseras i början av nästa år. Även då är det ju tillverkaren som möjliggör prissänkningen dock, så på den punkten skiljer det sig inte.

Skrivet av Dunder:

Det ska man aldrig räkna med eftersom de flesta rea-priserna är möjliga till stor del för att tillverkaren eller en distributör går med på att ge ett lägre inköpspris eller andra former av kompensation. En annan butik som inte förhandlat till sig samma deal riskerar därmed att gå back på en prismatchning.

Ibland kan det ju dock bli så att butiker själva gör små justeringar av sina kampanjpriser baserat på konkurrenterna. Dustin sänkte ju exempelvis sitt pris på Samsung 990 Pro 4 TB från 3099 kr till 2990 kr för att matcha Inet idag.

För min del var de RAM-minnen jag var intresserad av aningen billigare på Webhallen i lördags (de startade ju Black Week tidigt), innan de sålde slut. Nu ser dock Proshop mycket riktigt ut att ha sänkt dem lite mer än andra som har dem i lager, medan Webhallen tagit bort rabatten helt, åtminstone medan de är slut i lager.

Skrivet av Modellören:

Hmm vad är det som gör att priser gått upp på Moderkort och processorer senaste månaderna. Ser att det är tio procents rea men i o med uppgången så är det ju inte alls rea. Ser att det inte är Inet-specifikt utan det ser ut att vara globalt. Kan det vara valutan ?

Att svenska kronan är ovanligt svag just nu kan nog absolut vara åtminstone en av orsakerna, ja.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av techOn3:

verkar som proshop i pricnip är billigast på allt..

Lol knappast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Lol knappast.

Visa saker har vart lägre än I-net. Asus ROG Strix B650E-I Gaming WiFi , brukar ligga på runt 3400-500 nu 2600
Det tycker jag är helt ok så jag la köporder. Blev 2 köp från Proshop 4 från i-net. Så 2 bra fynd mot fyra bra fynd

Är på I-net Blackrea för 2790 nedsatt 20%

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Visa saker har vart lägre än I-net. Asus ROG Strix B650E-I Gaming WiFi , brukar ligga på runt 3400-500 nu 2600
Det tycker jag är helt ok så jag la köporder. Blev 2 köp från det stället. 4 från i-net. Så 2 bra reor mot fyra

Ja, ingen butik har varit billigast på allt vad jag sett.

Sedan heter butiken förresten "Inet", inte "I-net", så du kan spara in ett extra knapptryck där.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Robo vacuum cleaner
Laptop for wife
Power Bank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Det tycker jag är helt ok så jag la köporder. Blev 2 köp från Proshop 4 från i-net. Så 2 bra fynd mot fyra bra fynd

Aha okej, kollade en random ssd på prisjakt och där var ju webhallen billigast och sen komplett och netonet så dom har bara bra priser på vissa saker.

Permalänk
Medlem

Dags köpa nytt tangentbord mus och trådlöst

Men oftast är de trådlösa musarna lite smalare för handen? Något prisvärt?

Permalänk
Medlem

Hoppas på en riktigt bra deal på m2 ssd 2tb. Inets mega klick på torsdag kanske?

Visa signatur

i5-14400F | 1TB SSD M.2 | 32GB DDR5 | RTX 4070 SUPER

Permalänk
Avstängd

Byggnation och test av dator med valfria komponenter på Inet 0kr just nu

https://www.inet.se/produkt/9990387/byggnation-och-test-av-da...

Permalänk