Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Ingenting.

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk
Medlem

Någon som har en surfplatta att rekommendera för max 3000-3500kr?
Storlek tänker jag mig 11" ungefär.
Android är att föredra.

Permalänk
Inet
Skrivet av Hoomes:

Intressant. Jag hörde faktiskt av mig till Inets kundtjänst igår med just denna fråga. Informationen representanten kunde ge mig var att det inte blir någon stream för SWEC men att information kommer ifall det skulle ändras på. Oerhört besviken om så är fallet!

Det var ju olyckligt att någon svarade så för det stämmer inte. Det kommer ut en artikel här på Sweclockers runt lunch med all information!

Tar det vidare internt och säkerhetställer att alla har korrekt information.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

3106kr faktiskt
Jajamen, precis samma stickor och dom är QVLade för X870 Tomahawk så kände att det slår vi till på!

Webhallen hade en 8 timmars rea med 11% på allt förutom GPU och CPU så snatchade Oddesey G9 och fick den 1500 billigare Tekniskt sätt är det ju inte i BF rean men det var dagen innan deras började så "Typ" i gränsen

Såg att priserna gick upp och ner några kronor på dem på prisjakt, så misstänkte att min gissning kunde vara lite off.

Ja, det var ett riktigt fint pris på de stickorna. Konstigt nog var de både billigare och bättre än en del av de andra stickorna i kampanjen.

Är ju Hynix A-die också, så går sannolikt att skrämma upp i bortåt 8000 MT/s med vettiga timings om ens moderkort och IMC klarar det, eller för den delen 6200 eller 6400 MT/s med snarlika timings som nu. Kingston kör ju med kylning för PMIC:en också på stickorna i denna serie, så temperaturen under drift lär nog vara ganska bra relativt sett.

Aha, ok. Det missade jag tydligen. På tal om sådant så upptäckte jag att Benify nu har en kod som man lägger till på sitt Komplett-konto för att få rabatt på många saker i Kompletts sortiment (dock ej kampanjvaror).

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Android är att föredra.

Inga superfynd direkt men oneplus bjuder på en smartklocka om du köper pad pro 1, men då blir det kring 4500:- med möjlighet till studentrabatt
annars såg jag Xiaomi pad pro för 3800:- -- båda från deras egna butiker och jag har ingen erfarenhet själv.

Permalänk
Medlem

Lite 3D filament om det skulle rabatteras bra någonstans.. Annars nada..

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Android är att föredra.

Webhallen har ju några olika Samsung-plattor i sin Black Week-kampanj. Har dock inte kollat hur bra dessa är, råkade bara se dem innan jag växlade till ett mer specifikt filter.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Beställde en Lodge Traktörpanna 30 cm. Ytterligare 5% rabatt med koden MAT5. https://kockensredskap.se/products/12-inch-5-quart-cast-iron-...

Var på tiden, har gått länge och tänkt att jag ska köpa en.

Permalänk
Medlem

Slog till på ett Arlo Ultra 2 XL startkit (två kameror + hub) för 3.990, var senast nere där i januari i år.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7199504

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Android är att föredra.

Kanske titta på Xiaomi Redmi Pad Pro 12.1" 6GB? Kostade 2790:- förra månaden, men det var visst någon kampanj då. Kanske kommer igen på svarta fredan.

Permalänk
Medlem

4060Ti 16Gb eftersökes, hittar någon ett bra erbjudande tagga gärna mig.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Våt/torr skaftdammsugare åt föräldrarna samt surfplatta som ska ersätta en gammal sleten Huawei. Annars vet jag inte, kanske kläder om jag orkar leta.

Jag tänker samma kombo. En skaftdammsugare och en surfplatta om det finns nån bra deal på Oneplus pad 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Det var ju olyckligt att någon svarade så för det stämmer inte. Det kommer ut en artikel här på Sweclockers runt lunch med all information!

Tar det vidare internt och säkerhetställer att alla har korrekt information.

Visste väl man kunde lita på Molle

Permalänk
Medlem

Jag ska göra ett nytt komplett bygge.
Så jag behöver allt. Givetvis är grafikprocessorn den som oroar mig mest när det gäller priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Fick hem nyss en QD-oled skärm av MSI..
ska packa upp idag och köra

Kör inte alla dessa billiga OLED-monitorer från MSI, Gigabyte, Asus med subpixlar?

Permalänk
Medlem

Jag gillar att webhallen "rear" ut begagnade kort ur 30-serien för fantastiska priser under Black Week.

Permalänk
Medlem

Om någon hittar en flaska för att ha olja i, så letar jag efter en, som inte droppar.
Det jag har idag är någon plast-flaska (från classe?) som alltid läcker mellan locket och flaskan (dvs håller inte tätt). Vill ha vid spisen för att "skvätta i" under matlagningen.

Permalänk
Medlem

visserligen slutsåld för närvarande men bra pris på ssd 4tb m2 och kommer med heatsink.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/harddisk-ssd/ssd...

EDIT: Såg även komplett har den för samma pris men utan heatsink

https://www.komplett.se/product/1201390/datorutrustning/lagri...

Permalänk
Medlem

Vad kan man hoppas på till Black friday?

Jag hoppas lite på att kunna fynda grafikkort på Black friday, men vet redan nu att jag kommer ha svårt att identifiera fynden som dessutom brukar gå snabbt

Vad letar ni efter? Kan nån komma med nåt tips om prisnivå på exempelvis 7900XT eller XTX som skulle göra att ni slog till direkt?

Tack!

Inlägg flyttat. // MOD
Permalänk
Medlem

Jag blir lika besviken varje år så har inget specifikt som jag behöver förutom en tvättmaskin

Inlägg flyttat. // MOD
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissex11:

Jag hoppas lite på att kunna fynda grafikkort på Black friday, men vet redan nu att jag kommer ha svårt att identifiera fynden som dessutom brukar gå snabbt

Vad letar ni efter? Kan nån komma med nåt tips om prisnivå på exempelvis 7900XT eller XTX som skulle göra att ni slog till direkt?

Tack!

Hade ändrat hela min pre-build inför BF om 7900XT kom för 7000kr men det är önsketänk tror jag.

Permalänk
Medlem

Tveksamt att just de modeller kommer gå ner något mycket, speciellt då det nya AMD GPUs kommer ut snart och de kommer inte vara bättre än XTX och förmodligen inte bättre än XT heller. AMDs fokus kommer vara på att ta marknadsandelar vilket betyder deras fokus blir på budget och midtier grafikkort. Ifall du kan få 7900 XTX för 10000kr rakt av så är det en bra deal för kortet och kan du få en 7900 XT för under 8000kr så är det bra deal också. Närmaste kortet i prestanda från Nvidia jämfört med XT är RTX 4070 Ti Super som då kostar 10000kr+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mehkr:

Jag gillar att webhallen "rear" ut begagnade kort ur 30-serien för fantastiska priser under Black Week.

<Uppladdad bildlänk>

Väldigt konstigt, så gamla kort...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Måste bygga nytt nu tittat mycket sen i somras. ångar mig att jag inte byggde direkt för priserna både på moderkort och pressrosor har fasen bara gått upp hela tiden. jag hoppades på samma pristrend. tänkte med AM4 på ett mITX men det har gått upp så mycket att det inte är värt. AM5 kommer kosta en tusenlapp mer och lite till men det att det är mer värt att satsa på när man bygger helt nytt.

Jag trodde fasen att det skulle bli tvärt om. Att man vill bli av med gammalt när nytt släpps med det är tydligt att det är helt tvärt om. man trycker upp priset av anledningar.

men jag måste ha en ny dator så jag kommer spana stenhårt, men nytt grafikkort vill jag inte ens titta på... är ju rent sinnasjuka priser nu med vår totalkassa valuta.

har redan minnen 6000 mhz cl30 och en NVME som jag knep på förfrörra Inet droppen. så lite har jag ju fyndat... jag tycker att nomalpriserna är lite för dyra så allt ska köpas på reor punkt.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk

Kommer det nå bra priser på Nintendo Switch OLED tro? Såg Elgiganten erbjuder 4190:- inc super mario men inte hittat nått bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreamking89:

Kommer det nå bra priser på Nintendo Switch OLED tro? Såg Elgiganten erbjuder 4190:- inc super mario men inte hittat nått bättre

Hela nätet svämmar annars över av begagnade till halva priset. Känns inte ens värt att fundera på att sälja mitt med tanke på hur lite man får.

Permalänk
Medlem

Samma visa varje år för mig. Jag vill köpa något.. Kliar i fingrarna som fan! Men jag har inget som behöver bytas/uppgraderas. Så det slutar väl med att jag får ett par kronors rabatt på mitt bredband igen.

Vill ha en ny OLED skärm, fast vill ha en av dem nya 480 HZ modellerna som inte kommer reas ut såklart. Jag har en LG C2 TV men den känns inte gammal nog för att bytas ut än.

Dator och kringutrustning kan jag typ inte heller uppgradera för allt är ganska nytt och bra.. Vill ha ett 5080/5090 men får vänta lite till på det.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mehkr:

<Uppladdad bildlänk>

Huuhh…Finns det någon som idag skulle hosta upp 14tkr för ett 3090?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Huuhh…Finns det någon som idag skulle hosta upp 14tkr för ett 3090?

Någon som verkligen verkligen behöver VRAM? Men man får ju nästan begagnade 4090 för det priset nu.

Permalänk
Skrivet av VisualDarkness:

Hela nätet svämmar annars över av begagnade till halva priset. Känns inte ens värt att fundera på att sälja mitt med tanke på hur lite man får.

Var då? På Tradera går beg OLED för minst 3k, känns inte värt med risken de är slitna.