Permalänk
Bussovi_ by XHI

Lyxa till jobbveckan

Lyxar du till det under jobbveckan?

Nu tänker jag inte på att du går ut och käkar lunch flera dagar för att matlådan inte lockade så mycket. Jag tänker mer unnar dig något extra utöver det vanliga kanske en gång eller ett par någon vecka eller varje vecka.

För min egen del brukar jag på torsdagarna köpa några frallor och pålägg i butiken för att käka på min rast. På fredagarna blir det gifflar och Pucko.
Lite lyx i vardagen!

Kanske har du massage en gång i månaden vid lunchtid?
Du lägger en rad på lotto och hoppas på en vinst?
Tar en timme med gaming på Steam Decken?

Hur lyxar ni till det på jobbet när tiden finns?

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Skrivet av Bussović:

Lyxar du till det under jobbveckan?

Nu tänker jag inte på att du går ut och käkar lunch flera dagar för att matlådan inte lockade så mycket. Jag tänker mer unnar dig något extra utöver det vanliga kanske en gång eller ett par någon vecka eller varje vecka.

För min egen del brukar jag på torsdagarna köpa några frallor och pålägg i butiken för att käka på min rast. På fredagarna blir det gifflar och Pucko.
Lite lyx i vardagen!

Kanske har du massage en gång i månaden vid lunchtid?
Du lägger en rad på lotto och hoppas på en vinst?
Tar en timme med gaming på Steam Decken?

Hur lyxar ni till det på jobbet när tiden finns?

ne hinner inte med våra 18 min frukost och 30min matrast bägge inkl transportsträcka till/från sin dedikerade arbetsstation så hinner man inte sånt får va glad om man hinner sätta sig ner alls och inte bara behöver vända vid kylen och äta mackan på vägen tillbaka.

man brukar lagom hinna till fikarummet slänga i sig en macka otuggad och sen gå tillbaka till jobbet så brukar generellt äta före/efter jobbet och skita i att äta helt under arbetstid.

får inte äns ha privata telefoner innanför företagsgrindarna så skulle man släpa fram en steamdeck, privat laptop. annat och fel person ser en så skulle dom nog kolla snett på en.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

När jag jobbade så bokade jag kontorets vilorum för att köra en kortare powernap 1-2 gånger i veckan. När man sitter hemma har iaf jag mer flexibilitet, så jag kunde ta en "sen lunch" om jag inte hade möten och ta en powernap i soffan.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av sparkar_boll:

När jag jobbade så bokade jag kontorets vilorum för att köra en kortare powernap 1-2 gånger i veckan. När man sitter hemma har iaf jag mer flexibilitet, så jag kunde ta en "sen lunch" om jag inte hade möten och ta en powernap i soffan.

Vilorum är inte att underskatta!
Vi har det på varje depå då flera jobbar delade pass. När jag jobbade på en annan depå och hade 3-5h rast så blev det lätt att jag sov ett par timmar

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk

Gå på gym på lunchrasten är superskönt och ofta supersvårt. Den där timman räcker inte och man måste se till så att det finns backup som kan ta över. Sedan börjar man lite tidigare eller senare på dagen och det blir en 8h dag som vanligt.

Såklart jobba hemifrån när man kan.