Torsdag 21:00 – Specialstream med extra-extra drops från Webhallen

Permalänk
Entusiast

All cred till representanterna från Webhallen och @Enviro för streamen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Det hela hänger väl på vilka dunder-deals det blir imorgon på den riktiga rea-dagen? Att hoppas på nåt spektakulärt under en småkul inför-grej är ju som att vänta sig påkostade julklappar i advent.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Paddan_3:

Vad var priset på den efter koden?

990 :- om jag inte minns fel

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Synd att det inte gick vägen men tack för en god insats oavsett!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

990kr för https://www.webhallen.com/se/product/355430-Samsung-990-Pro-s...

Tror jag lyckades få ett köp på den då personen som länka i chatten råkade ha länk+kod i samma så URL blev fel, medans jag halvslött sökte upp + skrev koden för hand.

Typeracer ger en drops för en gångs skull!

De andra drops som kom var:

asus 360 aio för 1999kr - https://www.webhallen.com/se/product/361497-ASUS-ROG-RYUJIN-I...

Någon starwars falcon (någon posta bild ovanför) för typ 400kr

en msi ventus 4070 super för ca 5990kr - Jag försökte ett köp på den men koden sluta fungera galet fort, så antingen jag som hade problem, eller folk som bara var brutalt mkt snabbare.

Överlag föredrar jag inets drops då man skickas till en unik sida och kan bara klicka köp på det man vill ha. Känns riktigt rörigt att hålla på med koder.

Jag har för mig att Webhallen i förra årets stream sade att de hade ett äldre system som inte stödjer att göra som Inet gör utan får gå via x antal rabattkoder istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

990 :- om jag inte minns fel

Oooph. Fint pris. Synd min länk bara gick till Bad Gateway 😂

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem

Rabatter fungerade inte, hemsidan fungerade inte och när den väl fungerar perfekt, så väljer Webhallen att tacka för ikväll, istället för att snygga till situationen och vinna förtroende.

Det saknas driv, potential och sammanhållning...tittarsiffrorna tickar neråt fort men man vill inte ta tag i situationen.

Har följt Webhallens egna streams länge, men känns som vanligt ganska "trötta"...det händer liksom inget.

Denna kväll var ytterligare ett bevis på att mitt förtroende sjunker...ni var så mycket bättre förr, men vad hände sen?

Erat skepp sjunker men ingen verkar vilja hålla kvar skutan över ytan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Jag har för mig att Webhallen i förra årets stream sade att de hade ett äldre system som inte medtag att göra som Inet gör utan får gå via x antal rabattkoder istället.

Ja man såg ju att de fortfarande låg på typ nginx 1.20.1 - verkar vara lite skum setup för en ändå något större e-handlare.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Jag har för mig att Webhallen i förra årets stream sade att de hade ett äldre system som inte stödjer att göra som Inet gör utan får gå via x antal rabattkoder istället.

Ah, mycket möjligt.

Tycker att om webbhallen vill köra en rejäl retur så borde de satsa lite mer på streams och drops i stil med inet. Webhallen känns lite mer brädspel, byggen osv gott o blandat så känns ju som man kan få rätt så roliga streams med drops för att promota dom.

Inet har ju fokuserat mer på allmänt chillhäng och skämt, så kör man samma kommer man alltid bli jämförd.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Rabatter fungerade inte, hemsidan fungerade inte och när den väl fungerar perfekt, så väljer Webhallen att tacka för ikväll, istället för att snygga till situationen och vinna förtroende.

Det saknas driv, potential och sammanhållning...tittarsiffrorna tickar neråt fort men man vill inte ta tag i situationen.

Har följt Webhallens egna streams länge, men känns som vanligt ganska "trötta"...det händer liksom inget.

Denna kväll var ytterligare ett bevis på att mitt förtroende sjunker...ni var så mycket bättre förr, men vad hände sen?

Erat skepp sjunker men ingen verkar vilja hålla kvar skutan över ytan.

Lyckades iaf komma in och hade gott om tid för att beställa allt. Dom borde ha avbrutit direkt då de lade märke till att servern inte riktigt klarade av det.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Stort cred till alla som deltog i chatten. Jag tror jag aldrig skrattat så mycket av att läsa kommentarer innan. Jag sitter fortfarande och småskrattar för mig själv.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat skippa BF stream med webhallen nästa år, två år i rad har det varit dåligt och Sweclockers ser dåliga ut att göra streams som denna med dom, specielt när ni redan har en utmärkt collab med Inet.

Låt dom vara deltagare i julkalendern men det här var patetiskt dåligt tyvärr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Stort cred till alla som deltog i chatten. Jag tror jag aldrig skrattat så mycket av att läsa kommentarer innan. Jag sitter fortfarande och småskrattar för mig själv.

Haha, samma här. Otroligt innehåll i chatten. Bättre att skratta än att gråta över situationen.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Paddan_3:

Oooph. Fint pris. Synd min länk bara gick till Bad Gateway 😂

Du var inte ensam tyvärr.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Vet någon hur dax dom släpper bf dropsen imorgon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Intressant är väl ändå ett väldigt generöst adjektiv i sammanhanget.

Jag kan förstå att ni har ett samarbete idag ihop med webhallen och komplett group så ni kanske vill save face i tråden, men webhallens stream var super stel. Ingen person-kemi alls någonstans och väldigt trista samtalsämnen.

Det ihop med att inget fungerade. Man fick inte ens chansen att deltaga. Klart man då ser det hela som slöseri med tid.

Inets må ha varit lång men de hade ett schema så du behövde inte vara närvarande hela tiden. Allt gick smidigt. De var även generösa nog att låta samtliga beställningar över gränsen ligga kvar. Något som lät väldigt skeptiskt hos webhallens rep.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Niksve:

Vet någon hur dax dom släpper bf dropsen imorgon?

Tror inte att de fastslog att det blir specifikt imorgon, utan återkommer när de finurlat lite på en, förhoppningsvis, bättre lösning.

Skrivet av wly:

Jag kan förstå att ni har ett samarbete idag ihop med webhallen och komplett group så ni kanske vill save face i tråden, men webhallens stream var super stel. Ingen person-kemi alls någonstans och väldigt trista samtalsämnen. [..]

Vi moderatorer har inget samarbete med någon aktör, vi är medlemmar i forumet och är inte en del av Sweclockers/Geeks eller deras ev. samarbeten.
Det jag skrev är endast min åsikt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

Jag kan förstå att ni har ett samarbete idag ihop med webhallen och komplett group så ni kanske vill save face i tråden, men webhallens stream var super stel. Ingen person-kemi alls någonstans och väldigt trista samtalsämnen.

Det ihop med att inget fungerade. Man fick inte ens chansen att deltaga. Klart man då ser det hela som slöseri med tid.

Inets må ha varit lång men de hade ett schema så du behövde inte vara närvarande hela tiden. Allt gick smidigt. De var även generösa nog att låta samtliga beställningar över gränsen ligga kvar. Något som lät väldigt skeptiskt hos webhallens rep.

To be fair behövde man visst vara närvarande på Inets stream för att de ändrade tider för drops osv.

Med det sagt så var Webhallens en total katastrof. Rejäl skämskudde för dem och deras försök att "bättra på sitt anseende" backfirade totalt.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Vi är nog många som önskar få information från Webhallen/Sweclockers om vad som händer med de två sista dropsen som enligt deras utsago skulle vara "de allra bästa".

För oss som spenderat många timmar ikväll i onödan känns det inget vidare om tillgång till dropsen skulle lottas ut. Helst vill man ju ha reda på status för detta redan nu eller tidigt imorgon för att ha möjlighet att jämföra dessa sista drops mot alla andra nedsänkta priser imorgon.

Permalänk
Medlem

Lutar åt att jag köper min ssd disk till fullpris. Jag märkte att jag helt enkelt är för gammal och har för långsamma reaktioner för dom där "dropsen". Närmast jag kom var att "nästan" få tag i en 4tb igår hos inet. Hade jag bara vetat att man måste betala lika snabbt som jag la den i kundvagnen hade det nog gått hem.

På webhallen - no comment! Jag var inte ens med i matchen utan satt och leta efter artikeln och försökte memorera lösenordet. Samtidigt som den var slutsåld innan jag ens uppfatta vad som droppades. Gick sådär! Sedan hamna jag i kö för att ens komma in på hemsidan.:)

Permalänk
Medlem

Milt spännande stream, tyvärr hängde tekniken inte med.
Hade önskat att man interagerade med publiken och även mötte kritiken mer gällande returerna. Var en snabb genomgång och sedan var det "utagerat".

Visa signatur

Intel i9-11900K | Asus GeForce RTX 5080 Prime OC | Jonsbo UMX4 Black | Gigabyte Z590 UD AC | Corsair Vengeance 32GB DDR4 4600MHz CL18 | Corsair RM850x | Zalman Alpha 2 A24 | Windows 11 Pro

https://www.sweclockers.com/medlem/80207/gallerier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Helt sämst, funkar ju inte allt....

Webhallen får kolla på Inet för hur man lyckas med en sån här kampanj. Hemsidan buggar, rabatten funkar inte, sidan havererar helt och hållet...<Uppladdad bildlänk>

Hade exakt samma problem när de droppade SSD:n så vågade inte köpa med risk för att det skulle bli ordinarie pris. Riktigt haveri.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jerseph:

To be fair behövde man visst vara närvarande på Inets stream för att de ändrade tider för drops osv.

Med det sagt så var Webhallens en total katastrof. Rejäl skämskudde för dem och deras försök att "bättra på sitt anseende" backfirade totalt.

Det vet jag. Jag nämnde det i ett annat inlägg. De två sista gick runt 21-21.30 istället för 21.45 och 22.45. Jag missade tyvärr dem. Men gjorde inte just mig så mycket. Hade nog blitt lite putt om det var ett 4080 super för 9990 däremot.

Permalänk
Medlem

Inet har väl aldrig följt sina satta tider?
Vanligtvis bryr jag mig inte om det utan tycker det är ganska charmigt med lite ostrukturerade sändningar. Idag när det pågår så länge blev det dock segt att lyssna på frågor om favoritfärg på brytare.

Tyckte webhallen gjorde ett gott försök trots alla motgångar.

Visa signatur

Mina bullar är kända från kust till kust

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Lutar åt att jag köper min ssd disk till fullpris. Jag märkte att jag helt enkelt är för gammal och har för långsamma reaktioner för dom där "dropsen". Närmast jag kom var att "nästan" få tag i en 4tb igår hos inet. Hade jag bara vetat att man måste betala lika snabbt som jag la den i kundvagnen hade det nog gått hem.

På webhallen - no comment! Jag var inte ens med i matchen utan satt och leta efter artikeln och försökte memorera lösenordet. Samtidigt som den var slutsåld innan jag ens uppfatta vad som droppades. Gick sådär! Sedan hamna jag i kö för att ens komma in på hemsidan.:)

Det tragikomiska var att man trodde man var trygg inne på hemsidan. För att sen trycka på länken när droppet släpptes och då slängas ut. Allt väntande i onödan. Samtidigt som man sitter i kö hör man på sändningen i bakgrunden att produkten sålt slut eftersom det bara var typ 20 i antal tillgängliga. Jämfört med konkurrenten som hade 50+ antal på nästan allt.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det finns två riktigt fina drops kvar. Vi ska klura på hur vi bäst får ut dem, men har ni förslag skriv gärna i tråden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det finns två riktigt fina drops kvar. Vi ska klura på hur vi bäst får ut dem, men har ni förslag skriv gärna i tråden.

Här kommer ett förslag: Webhallen laddar på kreditkortet rejält nu under natten hos sin IT-leverantör och tredubblar kapaciteten så gör vi ett nytt försök imorgon redan på förmiddagen innan de går live med sin egen sändning.

Gärna något extra drop eller två som kompensation för ikväll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimestam:

Lotta ut dem via pm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wly:

Lotta ut dem via pm.

Håller med om det. Lotta ut mellan alla som var aktiva under streamen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

"Me: Can we have some drops?"
"Webhallen: We have drops at home".

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4