Helgsnack: Vad köpte du under Black Friday-rean?

Permalänk
Medlem

Lite oväntat blev det en helt ny dator, suget efter 9800X3D blev för stort.
Köpte ett 7900XTX som fyndvara på inet, men det hade en böjd a-rgb header som var böjd så redan inskickat på felanmälan, ser fram emot att se hur mycket bättre det blir

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Avstängd

En Verbatim M-Disc DVD-R och en Verbatim M-Disc BD-R för att kunna bränna och lagra mina absolut hemligaste filer på. Har ännu inte riktigt fått 100% koll på vad som är det mest optimala lagringplatsen för långtidslagring? Molnet? Nej! Mekanisk hdd, USB flash drive eller SSD? Nej! Så möjligtvis M-Disc trots att det känns jävligt old school. Den perfekta och säkra långtidslagringen som pallar 10, 20, 30, 50 år..... ?

Om 20 dagar är det vintersolståndet och då vänder det och blir ljusare för varje dag och vi går ånyo en skön vår och sommar till mötes! GOD JUL!

Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com

Permalänk
Medlem

Jag lyckades faktiskt norpa ett 4070 på megaklick. Är nöjd.

Permalänk
Medlem

Fanns mycket jag ville ha, men kände att jag inte behövde dessa saker just nu. Kan vara hur mitt mående är med.

Men köpte PlateUp! och Moving Out till flickvännen och hennes 3 kids. Så att de kan spela tillsammans med varandra på mitt PS4 jag har där.

De har varvar Overcooked 1 & 2 några gånger nu.

Permalänk
Medlem

Typ ingenting. Detta är nog historiens sämsta black friday-rea.

Permalänk
Medlem

Blev ett paket med we were here spelen på steam. Annars inget.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Kollba:

Fanns mycket jag ville ha, men kände att jag inte behövde dessa saker just nu. Kan vara hur mitt mående är med.

Men köpte PlateUp! och Moving Out till flickvännen och hennes 3 kids. Så att de kan spela tillsammans med varandra på mitt PS4 jag har där.

De har varvar Overcooked 1 & 2 några gånger nu.

Att köpa Moving Out till flickvännen och hennes barn kanske sänder fel signaler? (skojar).

Personligen köpte jag julklappar till mina barn, passade på när Amazon körde rabatter, inte för att jag direkt trillade av stolen när det kommer till hur djupa rabatterna var men de hade ju all time low på en del saker, så passade på.

Det blev ett par CMF Nothing Buds för 349:- vilket var ett bra pris för ett par true wireless buds.

Höll även på att klicka hem den där Samsung 990 Pro 2 TB SSD:en som Webhallen körde som drop på den numera legendariska streamen. Ångrade mig dock eftersom jag inte behöver mer lagringsutrymme. Lätt att dras med ibland.

Köpte en Miyoo Mini Plus från AliExpress för 380:-. Vansinnigt pris, samt att den kom helt sinnesjukt snabbt. Inget jag är så stolt över dock men jag har haft ögonen på den där modellen rätt länge så jag gav med mig till slut.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av 1Gnome:

30 Par Frank Dandy basic boxers för 23kr/st
4tb nvme och ifixit-kit från Sweclusive Inet stream
1tb nvme och 1337 kr presentkort på Inet Megaklick-stream
BenQ Screenbar Pro. Sitter vid datorn 10 timmar om dagen så tror starkt på den här investeringen. Skärmen min (LG 27gl850) har lite dum design på baksidan som buktar ut och gör det svårt att montera monitorlampor, men med Pro ska det inte vara några problem med har jag läst.

Vart köpte så billiga Frank Dandy basic boxers?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Beställt par kängor för 1169.00 SEK. Med presentkort på 500kr från mitt jobb behöver jag betala av 669kr

Permalänk
Medlem

Efter att inte ha köpt ny teknik nästan hela året, blev det lite investeringar under BF-perioden.
Ska testa LG C4 42" till datorn, fick ned den till 8500:- hos Elgiganten, nöjd med det. Tack för LG-rabattkod-tipsen i fyndtråden! Ska få den i nästa vecka.
I.o.m. det köpet kände jag att det var dags att köpa en större bordsskiva, så var inom Ikea och skaffade en uppgradering för gamla 120-bord till ett 140. Låter inte mycket, men gjorde ändå en märkbar skillnad.

Slog också till på LG-soundbaren från Inets drop, LG NS60T för 1990:-. Bra pris, men debatterar om den mediokra ljudförbättringen ens är värd 2k. Kan bli retur av denna.

Annars har det varit lite krimskrams på temat trådlöst: Trådlösa laddare, trådlöst tangentbord med touchpad att ha i soffan, trådlös Android Auto-adapter till min bil som bara har trådad Android Auto.

Får ändå säga att det har varit en kul Black Friday och Black Week. Inets uppesittarkväll förgyllde verkligen stämningen, tog en tillbaka nästan 10 år när det var fredagen som gällde; då allas hemsidor dog av köpsugna nattugglor som F5'ade febrilt. Synd att det gick så snett för Webhallen (och Sweclockers), Webbis hade verkligen behövt lite bra PR vid det här laget. Aja, bättre lycka nästa gång! Det är också synd att jippot har spridit sig till att vara week-weeks-month och snart season, men det är vad det är.

I det stora hela: Bränt massa pengar på saker jag har velat ha, eller velat testa; och är helt nöjd med detta!

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vart köpte så billiga Frank Dandy basic boxers?

Det var visst i Oktober jag beställde kallingarna 😅 Tänkte på vilka fynd jag gjort och dem råkade hamna med i meddelandet.
Köpte från frankdandy, det gick att stapla massor av rabbatkoder som drog ner priset rejält. Kan ha varit bästa köpet i år.

Permalänk
Medlem

3 licenser HexOS.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Mattedatten:

Efter att inte ha köpt ny teknik nästan hela året, blev det lite investeringar under BF-perioden.
Ska testa LG C4 42" till datorn, fick ned den till 8500:- hos Elgiganten, nöjd med det. Tack för LG-rabattkod-tipsen i fyndtråden! Ska få den i nästa vecka.
I.o.m. det köpet kände jag att det var dags att köpa en större bordsskiva, så var inom Ikea och skaffade en uppgradering för gamla 120-bord till ett 140. Låter inte mycket, men gjorde ändå en märkbar skillnad.

Slog också till på LG-soundbaren från Inets drop, LG NS60T för 1990:-. Bra pris, men debatterar om den mediokra ljudförbättringen ens är värd 2k. Kan bli retur av denna.

Annars har det varit lite krimskrams på temat trådlöst: Trådlösa laddare, trådlöst tangentbord med touchpad att ha i soffan, trådlös Android Auto-adapter till min bil som bara har trådad Android Auto.

Får ändå säga att det har varit en kul Black Friday och Black Week. Inets uppesittarkväll förgyllde verkligen stämningen, tog en tillbaka nästan 10 år när det var fredagen som gällde; då allas hemsidor dog av köpsugna nattugglor som F5'ade febrilt. Synd att det gick så snett för Webhallen (och Sweclockers), Webbis hade verkligen behövt lite bra PR vid det här laget. Aja, bättre lycka nästa gång! Det är också synd att jippot har spridit sig till att vara week-weeks-month och snart season, men det är vad det är.

I det stora hela: Bränt massa pengar på saker jag har velat ha, eller velat testa; och är helt nöjd med detta!

Låter ju ändå som en riktigt bra haul! 😊

Permalänk
Medlem

Lite vinterkläder, lite på Steam, lite keebgrejor på MaxGaming, ett par Dell Thunderboltmonitorer från Inet, lite Lego och brädspel på Webhallen. Lite lama erbjudanden i år, men som vanligt ok pris på SSD och OLED-TV om jag nu skulle varit på jakt efter det…

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem

Samsung S90D 65″ €1600 Euro och 2 Digital Foundry Beanie €14 styck. Var när att köpa den på 55 tum men såg att bara den på 65 har QD-OLED panelen som jag föredrar.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WiFi * I9-14900K
DDR5 64GB 6933 CL32 * MSI RTX 5090 VANGUARD SOC
Samsung NVMe M.2 990 PRO 2 TB & Samsung SATA 960 EVO 2 TB
Win 11 Pro

Permalänk
Medlem

Blev noll köp i år. Inte ens den minsta av kablar. Nöjd ändå

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Skrivet av 1Gnome:

Det var visst i Oktober jag beställde kallingarna 😅 Tänkte på vilka fynd jag gjort och dem råkade hamna med i meddelandet.
Köpte från frankdandy, det gick att stapla massor av rabbatkoder som drog ner priset rejält. Kan ha varit bästa köpet i år.

jaha där ser man

Visa signatur

Permalänk

Köpte half life alyx nu, ska bli kul å testa med PSVR sen.

Blev starfield shattered space också

Kanske köper squad imorn också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Avslutade min mångåriga beslutsångest i fredags och köpte ett par Genelec 8330A från Reference Audio eftersom de har bra rabatt, 13% på det mesta. Igår köpte jag en Bluesound Node Nano som jag använder som källa till dem, sänkt 800 kr på Hifiklubben. Ikväll blir det sladdar för att ansluta alltihop. Kanske också blir en DDC för att konvertera USB till AES/EBU ikväll, för anslutning till datorn.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Hoppsan... Såhär i slutet av helgen blev det ett generöst paket med prylar från Ajax System.

Imorgon säger jag upp Sector Alarm. 🙂

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Logitech G915 tangentbord tactile fullsize för 1733 eller något sådan(249kr för försäkring)

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Kattmat, datorkomponenter, dartpilar och mer kattmat
Blir en uppgradering från 12700k till 9800x3d, perfekt till PoE 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öland 4ever:

En Verbatim M-Disc DVD-R och en Verbatim M-Disc BD-R för att kunna bränna och lagra mina absolut hemligaste filer på. Har ännu inte riktigt fått 100% koll på vad som är det mest optimala lagringplatsen för långtidslagring? Molnet? Nej! Mekanisk hdd, USB flash drive eller SSD? Nej! Så möjligtvis M-Disc trots att det känns jävligt old school. Den perfekta och säkra långtidslagringen som pallar 10, 20, 30, 50 år..... ?

Om 20 dagar är det vintersolståndet och då vänder det och blir ljusare för varje dag och vi går ånyo en skön vår och sommar till mötes! GOD JUL!

Var hittar man Verbatin M-Disc DVD-R numera?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

shitloads som handlades pga “bra pris” , inget som behövdes. kapitalismen vinner

Permalänk
Medlem

Inte ett skit. Sparar hellre pengarna till en ny hemmabio receiver.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

En mus och kontorsstolshjul, som jag behövt ett bra tag, samt luftfilter.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

2 st nätverksförstärkare. Tittat länge, gillar inte sonos och de är för dyra. Nu var wiim amp på rea så då slog jag till. Ska användas till utomhushögtalare.

Köpte också uppgradering till datorn. Sjukt besviken på den dåliga rean så blev inte många hundralappar sparade men det var dags nu.

Permalänk
Medlem

Inget. Ännu ett år av värdelösa priser. Kanske nästa år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Jag köpte en 65" Samsung S90D TV under "Black Week".
Min mor ärvde en 55" LG CX som är för liten i mitt vardagsrum.

Hur känns uppgraderingen storleksmässigt?
Har en 50 eller 55" i dagsläget och behöver uppgradera men känns som 65" blir "för liten uppgradering"

OnT: En skärm blev det, Gigabyte M32U 4K 144hz i väntan på att OLED mognar på sig lite/kommer ner i pris och RAM då de jag fick ett ram-måndagsex som dog och ville ogärna vara utan dator, så worst case har jag 64 ram snart
Annars så var BF rätt meh tyvärr

Visa signatur

| Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: MSI B650 Tomahawk WiFi | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 24GB | RAM: Corsair Vengeance 2x16GB DDR5 6000MHz CL36 |

Permalänk
Medlem

Funderar på en Ankermake M5C då den är nedsatt nu, då jag inte kan få min Ender S-1 att fungera så vore skönt att kunna kasta ut den och agera ut min frustration mot den i "Office Space skrivare"-style.