Permalänk
Medlem

Laptop till sonen?

Hej!
Jag är på jakt efter en ok laptop till sonen. Det är främst fortnite och roblox som spelas för tillfället. Jag har absolut noll koll på detta område och skulle därför uppskatta er hjälp!

Så, hur ska man tänka? Vad ska man köpa? Finns det någon som är lite tystare? Gärna så billigt som möjligt men den ska ändå klara av spelen.

Tack på förhand 😊
Mvh // en mamma som varken vet ut eller in 🤯

Permalänk
Medlem

Måste det vara en bärbar dator? Man får oftast mer för pengarna för en stationär.

Sedan så får du gärna komma med en budget också så vi vet vad vi har att förhålla oss till.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Vart någonstans är maxtaket på budgetten?

Permalänk
Medlem

Så billigt som möjligt, då blir det begagnat. Är det okej, eller måste ni ha en ny?
Ungefärlig budget vore bra om du anger, annars tror jag det är väldigt svårt att ge tips.

Visa signatur

Dator: Ja
Telefon: Ja

Permalänk
Medlem

Angående budget, tänker väl max 10.000 kr.. ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

En laptop kommer att låta då den får jobba på Jag hade inte valt den där som du länkade till främst pga hårddiskutrymmet på 512GB som inte var mycket att hänga i granen. Det fanns alltså ingen möjlighet till en stationär dator, en laptop är bestämt?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

En laptop kommer att låta då den får jobba på Jag hade inte valt den där som du länkade till främst pga hårddiskutrymmet på 512GB som inte var mycket att hänga i granen. Det fanns alltså ingen möjlighet till en stationär dator, en laptop är bestämt?

Ja, laptop känns smidigast för oss tror jag.