Permalänk

Försöker få hjälp här eftersom det är omöjligt på Steam och PoEs hemsida är nere.

PoE2 hittar inte min ena handkontroll, en Razer Wolverine V3 Pro, men den hittar min generiska XBOX-dosa utan problem. Någon som vet hur jag kan fixa detta? Den generiska har extrem drifting på vänstra spaken så vill verkligen inte använda den och jag var helt inställd på att använda just handkontroll, särskilt som jag tenderar att få ont i vänstra handen när jag spelar och använder tangenbordet.

Provade att byta från "use default settings" till "enable steam input" men det hjälpte inte. Den dyrare dosan fungerar i Diablo IV utan problem. Måste GGG lägga till stöd för modellen för att spelet ska hitta den?

Permalänk
Medlem

Lirat D4 väldigt mycket men trött på att det inte finns något bra end game. Så nu är det äntligen dags att hoppa in i POE - världen. Så vore skoj med lite sköna lirare från bästa forumet att lira med

(Hoppas man snart kommer in lol)

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Hamna i kö nu, 25260 före.

Permalänk
Medlem

Nu kom jag äntligen vidare till att köa in.. 23584 före mig!

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Lyx! Har 32809st framför.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vad hajpad detta blev, över en miljon tittare på Twitch ( som tittar på nån streamer i en kö 😀)
Påminner lite om last Epoch release men det spelet sjönk som en sten bara nån månad efter release .eller finns det NÅGON som fortfarande spelar det ?

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Kön började rulla ner nu, drygt 20k före.

Permalänk
Medlem

Hah, kom ner till noll och fick disconnect xD

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Själv jobbar man natt så hinner inte prova nått förrän imorn innan jag ska iväg och jobba igen 🥲

En fråga fungerar det bra att spela med tangentbord och mus?

Många verkar spela med handkontroll men jag har problem att komma överens med såna!

Permalänk
Medlem

Ursäkta min okunnighet. Men måste man skapa ett konto på hemsidan för att kunna spela? Fick upp att man skulle länka eller skapa konto efter login. Trodde det bara var att köra på steam

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

Ursäkta min okunnighet. Men måste man skapa ett konto på hemsidan för att kunna spela? Fick upp att man skulle länka eller skapa konto efter login. Trodde det bara var att köra på steam

Samma här och sidan ligger nere så kan inte ens köa

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem

Kom in till character creation, valde gubbe ..å så gick servern ner igen XD

Permalänk
Medlem

Hahahah bästa uttrycket på Asmon när han satt i char screen å skulle välja klass för att sedan bli utslängd igen. Aja, ger upp för ikväll, känns mer värt att sätta klockan på typ 05-06 och gå upp tidigt vs. att sitta och vänta ikväll på att något ska hända...

Permalänk
Medlem

Obligatoriska

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Kom in till character creation, valde gubbe ..å så gick servern ner igen XD

Haha samma, men näfan får räcka mä 2timmar o vänta, blir lite netflix istället resten av kvällen

Permalänk
Medlem

Först första zonen! Sen är de lurt

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det egentligen med WASD movement och mus med tangentbord rent spontant känns det som en svår combo i en sån här typ av spel?

Permalänk
Skrivet av Dlin89:

Hur fungerar det egentligen med WASD movement och mus med tangentbord rent spontant känns det som en svår combo i en sån här typ av spel?

Älskar det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem

Köpte Early Access via steam, men får ett felmeddelande att jag måste köpa en licens via deras hemsida. :/

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Körde nåra timmar, fyfan va bra det verkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Grymt i combat, men saknar click to move när man bara går runt på kartan, blir trött i handen efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Grymt i combat, men saknar click to move när man bara går runt på kartan, blir trött i handen efter ett tag.

Okey går det bra att samtidigt nå alla binds för skills osv samtidigt som man ska röra sig med wasd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Okey går det bra att samtidigt nå alla binds för skills osv samtidigt som man ska röra sig med wasd?

Bör inte vara ett problem, i WoW osv har man typ tre gånger fler binds och lirar WASD utan problem

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Bör inte vara ett problem, i WoW osv har man typ tre gånger fler binds och lirar WASD utan problem

Sant men wow spelar man inte ovanifrån 😅 där innebär W att karaktären rör sig dit men tittar

Permalänk
Medlem

Man kan ju välja om man vill ha WASD eller vanliga poe clicket som movement och byta mellan dessa som man vill så gillar man inte Wasd så kan man bara byta. Jag kör med Wasd och tycker man vande sig vid det rätt kvickt och det ger ju rätt mycket taktiska fördelar.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Kan man känna sig trygg i att välja vilken class/acendensy som helst och veta att man inte kommer vara i underläge gentemot andra?

Jag är sugen att spela warrior/titan eftersom jag väljer nästan alltid någon ranged annars

Men om det är så att andra classer är ofantligt mycket starkare känns det dumt att ge sig själv den nackdelen och välja warrior från början

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dlin89:

Kan man känna sig trygg i att välja vilken class/acendensy som helst och veta att man inte kommer vara i underläge gentemot andra?

Varför skulle det spela någon roll vad andra gör? Som nybörjare har du ingen som helst chans att mäta dig mot alla som spelat Path of Exile i uppåt ett drygt decennium.

Gör vad du tycker verka vara roligt, prova saker, misslyckas och lyckas i egen takt. PoE 2 är i early access, mycket kommer förändras innan det är klart för fullsläpp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Varför skulle det spela någon roll vad andra gör? Som nybörjare har du ingen som helst chans att mäta dig mot alla som spelat Path of Exile i uppåt ett drygt decennium.

Gör vad du tycker verka vara roligt, prova saker, misslyckas och lyckas i egen takt. PoE 2 är i early access, mycket kommer förändras innan det är klart för fullsläpp.

Självklart men på nått sätt blir det alltid en tävlan att bygga den starkaste karaktären

Men att veta på förhand att jag är i underläge pga mitt val av class tar bort en del av det roliga för mig

Inför varje ny season av Diablo te x så har jag alltid kollat upp vad som verkar fungera och vara starkt på förhand så jag undviker de svagare som ser ut att få det tuffare att hänga med i endgame

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Köpte Early Access via steam, men får ett felmeddelande att jag måste köpa en licens via deras hemsida. :/

Jag också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Skrivet av EntropyQ3:

Jag också.

Har ni loggat in med Steamkontot här och bundit till ett PoE2-konto?

https://www.pathofexile.com/account/create?theme=poe2