Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

vad kör du för ingame settings?

Allt så lågt det bara möjligt går 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

spel och os etc på ssd också gissar jag? isåfall är det nog inte jättemycket att göra än att vänta på optimeringar eller uppgradera cpu/gpu

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Jag bytte från 10400F till 9800X3D med samma grafikkort (RTX 3080) och det är som natt och dag.
Känns som detta spelet är fruktansvärt CPU-intensivt. Med mitt 10400F var jag tvungen att sätta 95% max CPU på PoE2 annars bara hängde sig hela systemet

Låter som ett dåligt optimerat spel bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Prova med att dra ner antalet ljudkanaler till low. Kommer inte ihåg vad inställningen heter exakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

spel och os etc på ssd också gissar jag? isåfall är det nog inte jättemycket att göra än att vänta på optimeringar eller uppgradera cpu/gpu

Ja dessvärre! Får lägga undan 1000 pix ett tag och uppgradera när det verkligen krisar om det inte blir bättre med tiden

Skrivet av rSon:

Prova med att dra ner antalet ljudkanaler till low. Kommer inte ihåg vad inställningen heter exakt.

Prima! testar det också! Tackar.

Såklart inte bästa burken men ändå lite märkligt att varken CPU eller GPU nyttjas också.. hade hoppats att man missat något magiskt men äsch! haha