Fingeravtrycksläsare Pixel 9 Pro XL - tips på skärmskydd?

Permalänk
Inaktiv

Fingeravtrycksläsare Pixel 9 Pro XL - tips på skärmskydd?

Någon som kan tipsa om skärmskydd som inte försämrar fingeravtrycksläsaren? Hur väl fungerar er fingeravtrycksläsare utan skärmskydd?

Jag har

• Skannat efter installerat skärmskyddet.

• Ökat tryckkänsligheten i inställningar.

• Skannat flera fingrar.

• Skannat om fingrar.

Ändå fungerar det kanske 1 av 10 gånger, helt värdelöst. Visst är fingeravtrycksläsaren bättre än så utan skärmskydd? Installerade skärmskydd direkt nämligen. Har inte blöta fingrar och har aldrig haft problem med fingeravtrycksläsare tidigare men då har alla suttit på baksidan av telefonen dvs. utan nått skydd emellan.

Måste man satsa på plastskydd eller finns det glasskydd som är kända för att fungera med fingeravtrycksläsare? Oavsett plast eller glas, tips på skydd som utlovat fungerar?

Använder följande skärmskydd:
Ringke Google Pixel 9 Pro XL Easy Slide Tempered Glass

Supersmidig installation, aldrig varit med om så enkel installation. Dammfri och perfekt placering. Tar dock hellre risken med ett dammkorn under skärmen än så usel fingeravtrycksläsning...

Permalänk
Medlem

Jag köpte den här från Amazon
Den fungerar riktigt bra och syns knappt att den är där

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon356120:

Någon som kan tipsa om skärmskydd som inte försämrar fingeravtrycksläsaren? Hur väl fungerar er fingeravtrycksläsare utan skärmskydd?

Jag har

• Skannat flera fingrar.

• Skannat om fingrar.

Ändå fungerar det kanske 1 av 10 gånger, helt värdelöst. Visst är fingeravtrycksläsaren bättre än så utan skärmskydd? Installerade skärmskydd direkt nämligen. Har inte blöta fingrar och har aldrig haft problem med fingeravtrycksläsare tidigare men då har alla suttit på baksidan av telefonen dvs. utan nått skydd emellan.

Måste man satsa på plastskydd eller finns det glasskydd som är kända för att fungera med fingeravtrycksläsare? Oavsett plast eller glas, tips på skydd som utlovat fungerar?

Använder följande skärmskydd:
Ringke Google Pixel 9 Pro XL Easy Slide Tempered Glass

Supersmidig installation, aldrig varit med om så enkel installation. Dammfri och perfekt placering. Tar dock hellre risken med ett dammkorn under skärmen än så usel fingeravtrycksläsning...

Finns en inställning för skärmskydd i display menyn som heter touch sensivity på engelska kolla om den är påslagen

Visa signatur

Monster-PC (AMD 9800X3D) (RTX5090 Astral vit) (DDR5-6000cl30 64Gb) (Samsung 9100 gen5 2TB) (Kingston KC3000 Gen4 4TB)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pe3:

Så det är tunt då? Ogillar utskärning för frontkameran dock. Tycker såna bara samlar damm ("kanterna" försvårar avtorkning). Bättre det täcker hela frontkameran eller formas som ett "U" så att det går att torka bort uppåt. Om de funkar så får jag överväga de dock. Nuvarande skydd skapar sån frustration i användandet.

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Har samma på min pixel 8 och funkar utan problem med fingerläsaren

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sweuser:

Jag har

• Skannat flera fingrar.

• Skannat om fingrar.

Skrivet av Pe3:

Finns en inställning för skärmskydd i display menyn som heter touch sensivity på engelska kolla om den är påslagen

Självklart, jag har aktiverat "Increase touch sensitivity" i skärminställningar, precis som jag skrev på andra punkten (ökat tryckkänsligheten i inställningar).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bad Habit:

Har samma på min pixel 8 och funkar utan problem med fingerläsaren

Låter ju lovande för det skärmskyddet. Har du aktiverat "Increase touch sensitivity" på det?

Permalänk
Inaktiv

Kom på nu att farsan har amFilm på sin Pixel 7. Han gnäller på fingeravtrycksläsaren men vet inte om han har aktiverat "Increase touch sensitivity". Han har dock klagat även på de med fingeravtrycksläsare på baksidan dock inte lika mycket som på under glas. Ska undersöka hans enhet innan jag beställer amFilm till min 9 Pro XL också.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Spigens displayskydd.
Deras displayskydd har alltid varit kanon oavsett om man har haft en Android telefon eller en iPhone.

https://www.phonelife.se/mobilskydd/google/pixel-9-pro-xl/goo...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

Jag köpte det de hade på elgiganten samtidigt som telefonen, har funkat felfritt för mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VinterSolen:

Jag köpte det de hade på elgiganten samtidigt som telefonen, har funkat felfritt för mig.

Vad jag vet säljer Elgiganten bara Zagg och de är bra dyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon356120:

Vad jag vet säljer Elgiganten bara Zagg och de är bra dyra.

Dessa Zagg och Case Mate säljer Google själv så både borde fungera?
https://store.google.com/se/product/zagg_invisibleshield_glas...
https://store.google.com/se/product/casemate_glass_screen_pro...
Ändra: Själv använder jag amFilm till min P8P och det fungerar perfekt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stelex:

Dessa Zagg och Case Mate säljer Google själv så både borde fungera?
https://store.google.com/se/product/zagg_invisibleshield_glas...
https://store.google.com/se/product/casemate_glass_screen_pro...
Ändra: Själv använder jag amFilm till min P8P och det fungerar perfekt.

Det har du rätt i, men de är för dyra tycker jag. Man får 2-pack för mindre än vad de begär för 1. Tvivlar på att de är de enda som funkar också. Tack för tipsen dock och ytterligare en som bekräftar att amFilm funkar då, och Spigen.

Permalänk
Medlem

På tidigare Pixel modeller som 6 och 7 hade Google certifierade skärmskydd som skulle garantera att de fungerade med fingeravtrycksläsaren.

Har inte läst om Google har en lista på certifierade skärmskydd till Pixel 9.

Men de har en sida där de har samarbetspartners listade:

Pixel perfect.
From cases to cables, our partners offer a wide selection of accessories designed and tested to work seamlessly with your Pixel phone.

https://get.google.com/madefor/pixel/

Så de som är listade på den sidan borde förhoppningsvis leva upp till en viss kvalitet även på skärmskydd tänker jag.

Permalänk
Skrivet av anon356120:

Låter ju lovande för det skärmskyddet. Har du aktiverat "Increase touch sensitivity" på det?

Japp

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses