söker tunna stabila lådor
för att göra en lång historia kort.
1991 så dog min morfar och lämnade efter sig sin enorma tennsoldats samling på allt mellan 150-200 000 figurer, en utav hans sista önskemål var att jag skulle ha hela samlingen då jag var den enda som var intresserad utav att samla och figurer, men det blev att samlingen delades upp i 3 delar, min mamma, min moster och min morbror.
när de plockade ned morfars samling så var det egentligen ingen som orkade packa ned så många figurer så de gjorde sitt bästa att snabbt och prydligt packa ned allt i sådana där godis plast bunkrar där skumplast lades emellan varje lager vilket inte skyddade så mycket då figurerna längst ned fick all tyngd på sig.
åren passerade och både min moster och morbror dog och deras delar utav samlingen passerade vidare till deras barn, mina kusiner, vilka inte hade något som helst intresse för dem, så de frågade mig om jag ville ha deras delar, vilket jag givetvis tackade ja till, så då hade jag tio tusentals figurer som jag inte kunde plocka upp och ställa upp någonstans då jag bodde hemma hos mina föräldrar och det fanns inte plats.
åren passerade och jag hade nu mer plats och försökte måååånga gånger att få tummen ur därback och packa upp allt, men det kom alltid upp något som fick mig att inte göra det, flickvänner, sambos, world of warcraft, jobb osv, så figurerna förblev nedpackade.
idag, typ över 30 år senare efter de hade packats ned, så har jag äntligen bestämt mig för att packa upp allt, kika på deras tillstånd, dokumentera med bilder och kanske ställa upp några hundra/tusen.
nu blev den korta historien rått så lång såg jag, men min fråga är, vad kan ni rekommendera att jag använder som nya nedpacknings lådor? de ska vara tunna, de ska vara stora, men inte för stora, typ som de där stora choklad askarna, de ska vara stabila så att man kan stapla dessa lådor på varandra utan att någon tyngd hanar på innehållet i dem. de måste vara billiga då jag inte har så mycket pengar och har ingen aning om hur många som kommer att behövas. det behöver inte vara nått lock men det gör inget om det finns på dem. ska vara lätt att få tag i dem
min personliga spontana tanke var sådana där tunna trälådor som man ser i smyckes butiker, men jag är lite osäker, om de finns i den storleken som jag är ute efter och om de är billiga
keep your friends close but your enemies even closer