Styra alla enheter i Windows 11 dynamic lightning

Permalänk
Medlem

Styra alla enheter i Windows 11 dynamic lightning

Installerade om mitt win 11 nu när jag installerat mitt msi 5090 suprim och kollade om det går att skippa alla olika program för att styra rgb belysningen.

Jag fick se att windows 11 stödjer mitt moderkort asus x670e tuf så jag kan styra alla chassi fläktars argb då jag har en hub kopplat till moderkortet.

Drog in på msi hemsida och skulle dra ner mystic light för att ändra rgb på grafikkortet men fick se att det finns ett tillägg "MSI Dynamic Lighting" och installerade detta och då dök även grafikkortet upp i windows och jag kan styra argb därifrån så jag slapp ett extra program.
https://www.msi.com/Graphics-Card/GeForce-RTX-5090-32G-SUPRIM...

Nu till min fråga: Finns det något liknande för corsair så jag kan styra argb på mina corsair minnen från windows 11 utan något extra program?

Skulle vara skönt om man kan styra allt via windows dynamic lightning istället för att ha olika program som tar resurser.

Permalänk

tyvärr inte.

finns otaligt många trådar på nätet om det som sedan flera år tillbaka och fortfarande inget stöd för corsair produkter efter flera år så skulle inte ha höga förväntningar på att det kommer hända.

skulle väl kolla på typ OpenRGB eller liknande.

dock är det lite mixad framgång med vad som funkar i det och inte

och att jag tror det fortfarande använder sig av winring0.sys så kommer bli taggat som malware av windows defender pga att det inte är signierad mjukvara och kan öppna upp diverse säkerhetshål om du inte kör ett 3e part antivirus istället eller lagt till programmet som undantag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

tyvärr inte.

finns otaligt många trådar på nätet om det som sedan flera år tillbaka och fortfarande inget stöd för corsair produkter efter flera år så skulle inte ha höga förväntningar på att det kommer hända.

skulle väl kolla på typ OpenRGB eller liknande.

dock är det lite mixad framgång med vad som funkar i det och inte

och att jag tror det fortfarande använder sig av winring0.sys så kommer bli taggat som malware av windows defender pga att det inte är signierad mjukvara och kan öppna upp diverse säkerhetshål om du inte kör ett 3e part antivirus istället eller lagt till programmet som undantag.

@Rouge of Darkness
Ok, är nog inte hela världen om jag får installera corsair icue och ändra argb på minnena och sedan ha det inaktiverat då minnena verkar spara vilken färg man valt.