Spara tusenlapp på återställda Steam Deck OLED

Permalänk
Melding Plague

Spara tusenlapp på återställda Steam Deck OLED

Valve öppnar försäljning av renoverade och återställda Steam Deck OLED.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska inte nämna en svensk e-handlare nu…

Känns som en bra process och bättre att de kommer ut till kunder än att de kasseras i alla fall. Sen skulle nog jag hellre köpa en ny om det var mina pengar, men bra med billiga alternativ

Permalänk
Medlem

Tycker det är super att det finns refurbished. Är win win för alla. Bra för miljön, Valve går förhoppningsvis plus i slutändan och kunden får rabatt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Klockren idé och håller man vid kvalitetskraven så är det riktigt fint. Här I sverige har vi flera refurbed butiker som tyvärr är riktiga skamfläckar men trots det tycker jag att konceptet kan vara helt grymt. OM det görs korrekt.

Permalänk
Discokungen

5300 svenska enkronor är inte fy skam för en OLED med 512GB! Klart värt det, hade nog köpt om jag inte redan hade en vanlig.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk

Jag hade absolut kunnat tänka mig att köpa refurbished – förutsatt att det är tydligt märkt, prissatt därefter och kommer med vanliga garantier.

Valve gör verkligen allt rätt här. Det är klart och tydligt att det handlar om refurbished, och för 1TB-modellen sparar du 130 euro, vilket är cirka 20 % av ordinarie pris, samt 20 euro billigare än en ny 512GB-modell.

Jag hade lätt köpt den – antingen istället för en ny 512GB-modell eller för att spara 130 euro jämfört med en ny 1TB-modell, pengar som man kan lägga på ett minneskort, en dockingstation, ett par kontroller, några spel, eller något annat kul som relaterar till Steam Decken. Eller varför inte lägga pengarna i fickan och spara dem till en regnig dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

5300 svenska enkronor är inte fy skam för en OLED med 512GB! Klart värt det, hade nog köpt om jag inte redan hade en vanlig.

Med tanke på att jag var tvungen att betala 11 495 norska kronor för min 1TB OLED så hade jag gärna skaffat mig en sådan. Men man kan väl bara köpa dessa ”refurbished” via Steam, och vi i Norge har som vanligt inte möjlighet att köpa hårdvara där, så jag ska väl inte gräma mig alltför mycket, men kul att alternativet finns nu! OLED bidrar väldigt mycket med upplevelsen jämförd med LCD

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

*Tittar på dagens elpriser* Ja, en strömsnål Steam Deck kanske inte skulle vara fel ändå.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Tycker det är super att det finns refurbished. Är win win för alla. Bra för miljön, Valve går förhoppningsvis plus i slutändan och kunden får rabatt.

Om de nu måste nämnas så är väl bra för miljön att inte köpa något alls. Sen spelar det givitvis ingen roll överhuvudtaget så länge det finns vulkaner och u-lands industrier.
Men jag förstår, spara en tusenlapp och dämpa en planterat hittepå-rädsla så känns allt bra.

Själv skulle jag endast köpa nytt, skulle aldrig stå ut med en repa eller liknande på dyr teknik.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Skrivet av JockeSw:

Om de nu måste nämnas så är väl bra för miljön att inte köpa något alls. Sen spelar det givitvis ingen roll överhuvudtaget så länge det finns vulkaner och u-lands industrier.
Men jag förstår, spara en tusenlapp och dämpa en planterat hittepå-rädsla så känns allt bra.

Själv skulle jag endast köpa nytt, skulle aldrig stå ut med en repa eller liknande på dyr teknik.

Du har rätt att det bästa för miljön är att inte köpa något alls men det gör ju faktiskt miljöskillnad att en produkt kan säljas trots att den är använd, om än marginell sådan i ett större perspektiv.

Jag köpte en LCD 64gb variant innan OLED kom och även om jag är lite avis på HDR och större skärm så känner jag att det var rätt val. Jag har ett minneskort med plats för allt jag behöver så mer minne eller annan skärm hade inte varit motiverat prisskillnaden för mig. Att få en använd enhet för bättre pris hade nog varit ett bra alternativ för mig om jag hade velat köpa en idag. Bra av valve!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

"Det är meningslöst att göra saker som är bra för miljön för att..." kollar anteckningarna "...det finns vulkaner!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Eeh, var tusan tror du alla produkter som produceras i "u-lands industrier" säljs någonstans...?