Permalänk
Medlem

Affärer och Userbenchmark

Hej
Fick svar på ett av livets stora frågor. Vem använder Userbenchmark? Var och skulle köpa nytt grafikkort till brorsan och han hade bestämt sig för ett 7800XT. Eftersom jag hade rabatt på webhallen så åkte vi dit till deras fysiska butik för att köpa det. Väl i kassan efter att jag sagt vilket modell jag ville ha så börjar kassören försöka att få mej att bli intresserad av ett RTX4070 istället. Trots att det var 1500kr dyrare så är det mycket bättre. Då vände han på skärmen och visade på Userbenchmark att 4070 var 6% bättre än 7800XT. Var länge sen jag var så chockad och så här i efterhand smått dumförklarad. Tror han såg det på mej och slutade med säljsnacket och hämtade kortet. Både jag och brosan fick oss ett gott skratt på vägen hem.

Har någon annan varit med om detta? Aldrig hört någon använda denna sida som för mej är ett ända stort MEME för än nu.

Permalänk
Medlem

Finns anlending att det fortfarande är n.1 på google sök. Många använder det. Då de som inte är så insatta och inte hänger på forums som diskuterar sådant.

Fast 6% bättre skulle jag nog säga 4070 är, dock inte på grund av de saker UB påstår. Vet inte om det i ditt fall var försök till up-sell, att fler kunder blir nöjdare med Nvidia eller bara att killen själv tänkte att 4070 var ett genuint bättre val.

Kluven ifall det är roligare är att han använde UB som källa eller hans argument om att ett 6% bättre kort är värt att spendera 30% mer på hah

Permalänk
Medlem

Jag gillar konceptet, men det tappar liksom sitt syfte när de inte visar riktiga värden. Finns det något bra alternativ?