Hårdvarukalender 2024 – tävlingar och erbjudanden fram till jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Grattis Tinto!
mitt bidrag till lucka 7 va kanske för grov humor:

Wow, en svensk julklassiker.

Brott mot alkohollagen
Misshandel
Olaga hot
Djurmisshandel
Och kanske öven barnfridsbrott

Och allt utan att vars full. Bingo

Permalänk
Skrivet av Powerjimmy:

Grattis Tinto!
mitt bidrag till lucka 7 va kanske för grov humor:

Fy för santa va stressig jag blir, julen firas HÄR.
Jag är inte den sociala och bor rätt trångt.
Bara tanken av att alla sitter i knäet på varann medan dem sörplar sill och gurglar julmust ger mig klaustrofobi.
JAG VILL VARA SJÄLV OCH SPELA!
Jag får fylla katterna med julmust så de fragdar runt deras munnar av julskum och säga dem har fått rabies.
Doppa barnens polkagrisar i whiskey så dem blir hängiga så jag kan säga dem är sjuka.
Hota frun att jag bränner upp granen om hon skvallrar.
För nu vill jag sitta och mysa med min ROG Ally medan snön faller under en värmefilt och jag får koppla mina inears via bluetooth så jag slipper höra katternas rapande, barnens fyllehicka och fruns irriterande suckar! Fy va skönt att slappna av under julen med lite gaming! Godjul!

Jag tror du åkte på att du inte kan skilja på direkt och indirekt objekt. Såg för övrigt inget fel.

Permalänk
Medlem

Men skojar ni man sitter och väntar till kl 12 så släpps samma rabatt som webhallen haft sen kl 10, inte för att vara negativ men det är lite smått irriterande.

Visa signatur

▰ RX 9070 XT Sapphire Pulse ▰ Ryzen 7 9800X3D
▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32GB 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2
▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

Men skojar ni man sitter och väntar till kl 12 så släpps samma rabatt som webhallen haft sen kl 10, inte för att vara negativ men det är lite smått irriterande.

Hmm ja lite konstigt. På SweClockers står det att man behöver en kod men den är ju redan nedsatt och koden funkar för övrigt inte. Kanske misskommunikation mellan SweC och Webhallen? Eller att Webhallen var lata och bara släppte rabatten åt alla för det inte kom på något eget

Edit: Nu har webhallen höjt priset till ordinarie. Och koden funkar. Så förmodligen misskommunikation mellan parterna. Får se om det dyker upp något nytt i deras lucka.

Edit2: Nu har de lagt till "Använd koden merrycorsairmas i kassan för att köpa dagens kalender-erbjudande för 1 749 kr (Ord. pris 2 289 kr)". Så ja de kör exakt samma oavsett om man kommer från SweClockers eller inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hmm ja lite konstigt. På SweClockers står det att man behöver en kod men den är ju redan nedsatt och koden funkar för övrigt inte. Kanske misskommunikation mellan SweC och Webhallen? Eller att Webhallen var lata och bara släppte rabatten åt alla för det inte kom på något eget

Står ju Sponsrad av Corsair på luckan så de kan ju vara ansvariga för missen oxå.

Permalänk
Medlem

Varför kör Webhallen exakt samma som de har i sin egen kalender? Känns bara som en ren länkkampanj. Ska det inte vara unika erbjudande för Sweclockers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Varför kör Webhallen exakt samma som de har i sin egen kalender? Känns bara som en ren länkkampanj. Ska det inte vara unika erbjudande för Sweclockers?

Fattar inte heller vad webhallen håller på med. Hela poängen med sweclockers julkalender är ju att det ska vara exklusivt för oss, inte alla webhallens kunder. Detta är inte första gången heller, har sett minst ett annat erbjudande från webhallen i swec julkalender som de redan hade släppt vid 10 på sin hemsida.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Självklart blir det roligare när ett erbjudande är helt exklusivt och det är precis vad vi kommunicerar till våra sponsorer i julkalenderluckorna. Ibland blir det inte exakt så, men vi hoppas ändå att de flesta tycker att det är ett bra erbjudande – oavsett om det är exklusivt eller inte.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Tycker tyvärr att sedan black friday gör webhallen bort sig mer & mer 🙁

Visa signatur

Stationär: InWin 301c | Msi Z97i ACK | i7-4770k@4,5 | Sapphire Rx 5700 Xt Pulse | Corsair Vengeance 16gb | Samsung 850 Evo | Seasonic Focus platinum
Bärbar/släpbar: Asus G75

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiKsT:

Tycker tyvärr att sedan black friday gör webhallen bort sig mer & mer 🙁

Sedan Black Friday? Tycker det har gått nedför ganska ordentligt senaste åren..

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att jag håller med att det var lite tråkigt när det bara är samma erbjudande med, i bästa fall, lite extra krimskrams.

Och absolut om det är, säg, en förlängning av ett riktigt bra erbjudande; till exempel om Webhallen hade haft ett supererbjudande som fort sålt slut och sedan 2 timmar senare Swec ger samma erbjudande med ett exklusivt antal extra enheter reserverade så kan jag tycka att det är helt rimligt. Men nu handlar det om en rabatt på en redan (IMO) onödigt dyr produkt, så det är kanske inte det mest intressanta erbjudandet till att börja med. Men jag är ju iofs inte öht i målgruppen för denna produkt så kanske de som är mer intresserade av en dyr Corsair AIO med extra RGB känner annorlunda.

Tror det är andra (tredje?) gången nu också som specifikt Webhallen och Sweclockers haft samma erbjudande för samma lucka/dag, så det känns absolut som ett samarbete som gärna haft lite mer baktanke utöver "vi kör lite erbjudanden och rabatter, det går alltid hem" för att undvika en sån här situation.

Likt Black Friday, som någon nämnde, så känns det väl ändå som att återigen är det Inet som visar vart skåpet ska stå. Även om deras erbjudanden inte alltid är de mest intressanta så har de haft högre träffsäkerhet och, framför allt, ett roligare och mer välgenomtänkt upplägg som bättre försöker involvera communityn och generellt ger en förhöjd känsla att de gör det med helhjärtat "av nördar för nördar", och inte bara för görandets skull.

Webhallens insats känns mer halvhjärtat "för att vi måste", och även om de 100% ska ha credit för att de ändå försöker så saknar jag det där lilla extra som tar det från "en kampanj för att ha en kampanj" till "en kampanj för att vi vill göra något riktigt bra". Det är den stora skillnaden som jag tycket Inet bättre uppnått.

Permalänk
Medlem

Så länge vi är överens att Sweclockers gör en riktigt dunderbra julkalender så är jag nöjd. Webhallen kan allt få läsa lite kritik osv, men är vi inte lite löjliga som konsumenter? Att vi klagar när det är en julkalender? Visst. Jag håller med om att webhallen borde tänkt ”åh vi gör något extra på sweclockers”, nu har dom ju bevisligen inte gjort det utan kör deras egna kalender med extra exponering här. Det är ju deras val och tror jag inget sweclockers redaktionen kan påverka.

Jag tycker iaf att det är dunder att surfa in här runt 12 snåret, oftast försent om det är något dundererbjudande, men när det är tävlingar så deltar jag mer än gärna och ser fram emot nästa dags lucka för enligt mig är det iaf en bra variation. (Om än att jag kanske saknar medlemsbidragskalendern som kördes några år, men förstår att den också kräver mycket mer moderering osv)

Mina 5 cent om ämnet iaf 🥳

Permalänk
Skrivet av petter_mattsson:

Här kommer fler vinnare i hårdvarukalenderns tävlingar!

Lucka 7: ASUS ROG Ally X
Vinnare: @Tinto

Till din stora lycka får du en ROG Ally X i julklapp, men dans runt granen, smilande julvärdar på tv och gröt står på schemat innan du får chans att spela. Hur ska du lyckas smita undan och spela utan att förarga släkten?

Jag skapar en bluffoperation och utnämner mig själv till julens IT-supporthjälte. Jag säger till släkten: "Hjälp, jag har precis upptäckt att tomtens serverfarm i molnet håller på att krascha! Om jag inte agerar snabbt kommer hela världens julklappar att försvinna från sina digitala önskelistor. Jag måste använda min nya ROG Ally X för att snabbt logga in och fixa detta – annars blir det en katastrof!" Jag drar på mig min juliga IT-nördhatt (en tomteluva med en "Ctrl+Z"-knapp framtill) och smyger dramatiskt iväg till en "säker zon" där jag kan hjälpa tomten. Om någon kommer för att störa mig muttrar jag: "Slay the spawns of lag! Eh… Jag menar, fixa servern nu! Det här är kritiskt!" Så blir jag julens IT-hjälte och får både spela och rädda julen!"

Lucka 8: Kingston FURY Renegade DDR5 RGB 7200MHz 32GB
Vinnare: @Theoneandra

Dela ett julspelminne om när din eller någon annans bägare rann över!

En jul satt jag och mina storebröder och spelade Final Fantasy X – mellanbrorsans absoluta favoritspel. Mitt i en viktig scen ropade mamma att lussebullarna var framdukade, och jag rusade iväg i ren entusiasm. Tyvärr glömde jag bort sladdarna, och på vägen drog jag med mig PS2:an som flög i golvet och dog... tillsammans med alla våra sparfiler. Mellanbrorsan såg ut som om hans liv rasade samman, och jag blev inte direkt julens hjälte den dagen. Det tog flera år innan vi kunde skratta åt 'lussebulleincidenten' – men nu är det en klassiker varje jul!

Stort grattis! Tävlingsvinsterna kommer på posten

Stort grattis @Tinto och @Theoneandra!

Permalänk
Medlem

"koden är inte giltig" gällande Philips skärmen.

Edit:
Antar att de är slutsålda.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Edit:

Samma för mig, fungerar ej. Testat två gånger via länken som ges i nyheten. Finns fortfarande i lager.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Samma för mig, fungerar ej. Testat två gånger via länken som ges i nyheten. Finns fortfarande i lager.

Vill minnas att Webhallens system funkar som så att koden bara är giltig för X antal köp. Så även om den finns i lager så har de redan sålt så många som erbjudandet gällde för (kanske bara var 5-10 st).

Antingen det eller så har de glömt aktivera koden.

Permalänk
Geeks
Mediasäljare
Skrivet av Necrophor:

Edit:

Skrivet av aMp:

Skrivet av Timmy Fox:

Vill minnas att Webhallens system funkar som så att koden bara är giltig för X antal köp. Så även om den finns i lager så har de redan sålt så många som erbjudandet gällde för (kanske bara var 5-10 st).

Nu ska rabattkoden fungera!

Permalänk

VAAaaaaaaaaa!!! Jag vann för första gången i mitt liv. Som en fattig student har ni gjort hela mitt år. Tack <3
Mina favorit spel relaterat till racing kitet är F1, Mudrunner & Wreckfest och Euro Truck Simulator. Alltid drömt om att ha en full rigg. I verkliga livet har jag A, B och C körkort o gillar fart o maskiner. Jag har hängt här länge men tappade bort mitt konto efter ny installation av Windows.

Ska för övrigt ge tillbaka till gaming communityn genom att snart börja streama på Youtube/Twitch där tanken är att hjälpa gamers komma i form på ett roligt och engagerat sätt med dagliga träningspass, så ni är välkomna.

Permalänk
Medlem

Härligt! Stort grattis 🥳

Permalänk
Medlem

Rattis!

Visa signatur

▰ RX 9070 XT Sapphire Pulse ▰ Ryzen 7 9800X3D
▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32GB 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2
▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem

Snyggt! Grattis! 😄

Permalänk
Medlem

Grattis!!!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Grattis! Vi vill ju se vinnarbidraget också

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Redaktion
Skribent

Här kommer vinnarbidragen från de senaste tävlingarna. Från och med lördag blir det tävlingar för hela slanten i kalendern, med ett spektakulärt avslut på självaste dopparedagen.

Lucka 14: MSI MPG 271QRX QD-OLED
Vinnare: @Jumpcut

Skriv en juldikt som nämner skärmen från MSI!

I vinterkvällens frostiga ljus, står en skärm som visar pixlar i vårt hus. MSI MPG, en stjärna så klar QD-OLED, framtidens dröm är här för envar. Med 360 Hz i hisnande takt, varje rörelse flyter, den ger gamermakt. Färgerna sprakar, djupet är stort, en julgåva som som får spelen att gå som smort. När snön faller tyst och natten är här, finns skärmen nära dig i en gaming-affär. En visuell fest under vinterns högtid, 271QRX ger dig julefrid.

Lucka 15: Playseat Formula Instinct - F1 Edition och MOZA R5 Racing Simulator Bundle
Vinnare: @Workout51

Beskriv hur dina drömmars racingspel ser ut!

Team Torque är racingspelet där man samarbetar på en och samma farkost likt Mario Kart double dash. Tänk er att ens vänner tar plats i en farkost där varje spelare har en unik och avgörande roll. En styr bilen genom svängar och hinder, en maxar motorn med intensiva minispel, en annan skyddar laget med vapen. Men det handlar inte bara om att köra snabbt, varje lopp ger er möjlighet att samla delar och förbättra farkosten. Uppgradera motorer, däck och vapen och anpassa bilen så den passar perfekt för varje lopp. Med dynamiska banor och ständig progression, där samarbete är nyckeln till framgång, blir varje race en adrenalinfylld upplevelse. Team Torque: kör snabbare tillsammans!

Grattis till vinnarna! Tävlingsvinsterna kommer på posten

Permalänk
Medlem

Här kommer vinnarbidragen från de senaste tävlingarna. Från och med lördag blir det tävlingar för hela slanten i kalendern, med ett spektakulärt avslut på självaste dopparedagen.

I vinterkvällens frostiga ljus, står en skärm som visar pixlar i vårt hus. MSI MPG, en stjärna så klar QD-OLED, framtidens dröm är här för envar. Med 360 Hz i hisnande takt, varje rörelse flyter, den ger gamermakt. Färgerna sprakar, djupet är stort, en julgåva som som får spelen att gå som smort. När snön faller tyst och natten är här, finns skärmen nära dig i en gaming-affär. En visuell fest under vinterns högtid, 271QRX ger dig julefrid.

Lucka 15: Playseat Formula Instinct - F1 Edition och MOZA R5 Racing Simulator Bundle
Vinnare: @PressToWin

Team Torque är racingspelet där man samarbetar på en och samma farkost likt Mario Kart double dash. Tänk er att ens vänner tar plats i en farkost där varje spelare har en unik och avgörande roll. En styr bilen genom svängar och hinder, en maxar motorn med intensiva minispel, en annan skyddar laget med vapen. Men det handlar inte bara om att köra snabbt, varje lopp ger er möjlighet att samla delar och förbättra farkosten. Uppgradera motorer, däck och vapen och anpassa bilen så den passar perfekt för varje lopp. Med dynamiska banor och ständig progression, där samarbete är nyckeln till framgång, blir varje race en adrenalinfylld upplevelse. Team Torque: kör snabbare tillsammans!

Yay!!!!!!!! 😊 Blir helt galet glad för detta!!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Vinnare: @PressToWin

Alltså Playseat svaret är ju 100% AI 😂 använder exakt det språket som en LLM skulle göra.
Trist!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Tänker dela med mig av mitt MSI bidrag! Bara för att jag har så sjukt nöjd med det
Och gratulationer till vinnarna!

Midvinternatten vina och yra, tomten ensam vaken är - vill han tro och bedyra.
Över var lägenhet och villa ligger natten vid första anblick stilla. Men i ett hus vid skogens slut - ett sken i mörkret tittar ut.
Likt en stjärna på allas vår himmel, finns där ett fantastiskt skimmer.
En panel med pixlar i tusental ger denna pojke inget kval - trots att han sova skall.
Tomten vet att ingen honom får se, detta fungerade innan MSI MPG.
En god digital jul för allas del - med en QD-OLED pixelpanel!

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

Hoppar på tåget och delar med mig av mitt bidrag också!
Jag som är väldigt lite poetisk av mig tyckte ändå att jag gjorde ett okej jobb 😅

När julens vintermörker faller på,
och himlens alla stjärnor tindrar små,
som polstjärnan finns endast en som glänser,
För att få MSI MPG 27 i julklapp finns inga gränser.

360Hz från MSI, varje rörelse, ren magi.
QD-OLED, som färger i brand,
en visuell dröm, som snöflingor på land.

I julens natt, när vi alla samlas här
Ett evigt minne att hålla kär.
Så tänd ett ljus, och låt det brinna,
med MSI:s skärm, kommer hoppet aldrig försvinna.

Permalänk
Medlem

CL 3 det var bra det

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

CL 3 det var bra det

Det är fan tight alltså 😄

Visa signatur

CPU: 9800X3D GPU: RTX 4080 Super Moderkort: Gigabyte X870
RAM:
G.Skill 32GB DDR5 CL30 @6000Mhz Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 27" G-Sync Cooled by Noctua