Inet återköp utan att hämta ut paket? Avgift 150kr?
Impuls Köpte ett par ram minnen som inte har XPO under gårdagens inet drops men hittade en bättre deal i swec/inet jul kalendern som faktiskt har XPO.
När jag pratade med inet om att eventuellt stoppa paketet (redan packats) och göra en retur fick jag följande råd?
Jag skulle rekommendera att låta denna gå i retur automatiskt med posten genom att inte hämta ut paketet när det kommit fram.
Har någon erfarenhet av att göra en retur Med Återköp och inte hämta ut paketet? Kan man göra så? Instinktivt låter det som dom kommer debitera mig 150kr?
Min erfarenhet är att man måste plocka ut paketet och slänga på en ny fraktsedel.
Borde egentligen ha dubbelkollat med inet. Det är väldigt sällan jag gör returer men har aldrig inte hämtat ut något och gjort som dom föreslår här.
Jag:
Hej inet jag skulle vilja göra ett återköp på order 1234.
Frakten har bokats men det verkar som att paket inte har skickats. Har ni möjlighet att stoppa denna order?
Inet:
Jag ska kolla på det!
Jag kan dessvärre inte avvisa ordern då den är packad! Jag skulle rekommendera att låta denna gå i retur automatiskt med posten genom att inte hämta ut paketet när det kommit fram.
Jag:
Tack! Är det inte bättre att manuellt göra ett återköp via eran funktion och skicka tillbaka med en ny fraktsedel?
Kan jag inte råka ut för en extra debitering om jag inte plockar ut paket?
Jag (citat från inets hemsida):
Outlöst försändelse
För försändelser som ej är utlösta debiteras en avgift om f.n.150 kr inklusive moms för att täcka Inet AB:s transport- och administrationskostnader.
Inet:
Det är upp till dig, om du inte vill stå för kostnaden för den automatiska returen så kan du upprätta en återköpsanmälan så blir det kostnadsfritt.
--- Deras villkor
https://www.inet.se/info/9/forsaljningsvillkor