Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Spelar Subnautica Below Zero med SubmersedVR mod.
VR gör spelet mycket bättre, väldigt inlevelserikt att dyka ner i djupet

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Guppar runt och letar fiskar i Dredge. Var klar med huvudspelet och drog ner två dlc nu.
Vet inte vad det är men i sin enkelhet är det väldigt spännande och fängslande. Passar också bra när man som jag bara kan spela kortare stunder.

Permalänk
Medlem

"spelade" genom The Beginner's Guide. Ett spel skapat av samma kille som gjorde The Stanley Parable tror jag?
Väldigt experimentellt koncept om att utforska någons sinne utifrån spelkoncepten de bygger, och även utforska det från spelarens perspektiv kan man väl säga.

Meeen jag vet inte: förra spelet The Stanley Parable hade jag kul med en stund hur det lekte med känslan av narrativ och hur man kunde tänja det för att komma fram till en del olika roliga slut på storyn, men det här spelet verkar vara mer en ren rak berättelse - mer som en ganska kort men ganska trist walking simulator...

Vet inte om det är jag som är trög men "storyn" engagerade inte mig speciellt mycket och jag hittade ingen direkt större mening i det. (kanske finns något djupt här om skapande, skaparen/betraktaren - men det fastnade inte för mig iallafall... Kanske finns mer att plocka i om man gräver i det men känner inte just nu något större sug att göra det)
Lite frustrerande då det känns som man liksom missat något.

*edit*
Asch, lade ju det här i fel tråd... Skrev detta när jag redan klarat spelet...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

"spelade" genom The Beginner's Guide. Ett spel skapat av samma kille som gjorde The Stanley Parable tror jag?
Väldigt experimentellt koncept om att utforska någons sinne utifrån spelkoncepten de bygger, och även utforska det från spelarens perspektiv kan man väl säga.

Meeen jag vet inte: förra spelet The Stanley Parable hade jag kul med en stund hur det lekte med känslan av narrativ och hur man kunde tänja det för att komma fram till en del olika roliga slut på storyn, men det här spelet verkar vara mer en ren rak berättelse - mer som en ganska kort men ganska trist walking simulator...

Vet inte om det är jag som är trög men "storyn" engagerade inte mig speciellt mycket och jag hittade ingen direkt större mening i det. (kanske finns något djupt här om skapande, skaparen/betraktaren - men det fastnade inte för mig iallafall... Kanske finns mer att plocka i om man gräver i det men känner inte just nu något större sug att göra det)

Spel som detta hade varit ypperligt i VR, synd att det inte verkar gå att konvertera. Hade köpt det då.

Själv lirar jag spelet Voidigo på Steam Decken just nu.
Ett väldigt mysigt och skruvat metroidvania med knasigaste vapenuppsättningen jag nånsin sett!
Avverkat 14H och det är fortfarande roligt.

Permalänk
Medlem

Just nu Resident evil 4 remaken, jäklar va bra den är.

Permalänk
Medlem

Subnautica "SubmersedVR" Below Zero

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

En polare hittade ett litet spel som heter Void Crew och vi har lirat som fan nu den senaste veckan. Tänk er en blandning av Guns of Icarus Online, Pulsar: Lost Colony och Faster Than Light med tydlig inspiration från spel som Sea of Thieves samt en estetik som för tankarna till Deep Rock Galactic (både Void Crew och DRG är utvecklat av danskar). 4-player co-op på ett rymdskepp där alla har varsin roll (pilot, gunner, engineer och scavenger) med roguelite-element. Jag som verkligen ville gilla Barotrauma men aldrig kom in i det p.g.a. gränssnittet och att det är sidescroller trivs mycket bättre i förstaperson. Rekommenderar starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Provar "New Arc Line" som är early access (i Bazzite =Linux) har spelat dryga 5 timmar och än så länge bara stött på en hängning när jag avslutade en av sessionerna. Men i övrigt har det flytit på bra. Märks dock att det är early access och under utveckling fortfarande, men spelbart.
Spelet i sig verkar intressant. Turn based combat (som jag börjat gilla efter att ha spelat BG3)

Kollade nån timmes gameplay förra veckan på N.A.L. och det såg så intressant ut att jag köpte det. Ämnar spela när det är färdigt. Drog igång Detroid Become Human igår, fattade inte mycket i början men det började klarna allt eftersom. Gripande.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Började spela Delta Force för 2 dagar sen. Trots att de kopierat både BF- och COD-franchisen är det på nåt sätt bättre, trots något svårare. Iom att DF är en klon så är även de retarderade medics'en från BF klonade tyvär.

I övrigt är det Insurgency Sandstorm, WW3 och BF3/BF4

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Försökte börja med Grim Fandango Remastered för några dagar sen, men verkar inte funka för mig
Jag har spelat och uppskattat andra Lucasartäventyr och många verkar hålla även Grim Fandango högt, så jag tänkte jag skulle till sist ge det en chans fast jag aldrig lockas av temat, så jag köpte det på senaste Steamrean.

... Men redan 5-10 minuter in känner jag att inget lockar:
Day of the dead temat ger inga vibbar alls för mig, alla dödskallar till nyllen gör att alla ser känslolösa och ganska fula ut.
Storymässigt så ger hela temat med att kränga resor för att betala av nån skuld mig ingen motivation... Och stilen varken grafiskt eller röster osv lockar alls... Gränsnittet verkar väl rätt klumpigt också, även om jag knappt ens börjat försöka pussla än.
Remaken i sig verkar även lite obekvämt mixad mellan gammalt och nytt, då objekt som går att plocka upp verkar vara relativt högupplösta polygoner bland de lågupplösta bakgrunderna, så det ser lite krystat ut.

Jag är inte "inne" alls och funderar starkt på att släppa spelet direkt innan jag investerar mer och kanske ångrar det också.
Någon som spelat och kan uppmuntra mig att tycka det är värt ett försök till eller ska jag släppa det?

Grim Fandango var det spelet som hypeades mest av PC Gamer back in the day. Det toppade deras "Bästa Spel Någonsin"-lista och låg över titlar som Doom, Starcraft, Half-Life och Baldur's Gate 2. Jag spelade aldrig det själv och kommer antagligen aldrig göra det, just för att det aldrig kommer nå upp till hypen. Speciellt inte idag. Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

Precis blivit klar med necromunda: hired gun. shooter där allt går väldigt fort. känns som utvecklarna lyckades bra med världsbyggandet.

Startat med Terminator: resistance precis. också riktigt lovande änsålänge. Det är också en schysst shooter med stealth-element (änsålänge. verkar som kommande uppdrag är mer stealth med shooter element).
tycker det är lite svårt så sänkte svårighetsgraden ett snäpp. blir nog lite lättare när jag fått tag i plasma-vapen nu.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 3 Remake (PS5).

Har inte hunnit så långt än, men det känns lovande så här långt. Var lite orolig för att det skulle vara första persons vy med tanke på hur det börjar, men det visade sig bara vara tillfälligt. Har egentligen inget emot första persons vy (gillade RE7), men efter att ha spelat 2:an så var jag inställd på att det skulle fortsätta i samma stil. Sen så föredrar jag helt klart tredje persons vy med handkontroll, men det funkar med första persons vy också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Kollade nån timmes gameplay förra veckan på N.A.L. och det såg så intressant ut att jag köpte det. Ämnar spela när det är färdigt. Drog igång Detroid Become Human igår, fattade inte mycket i början men det började klarna allt eftersom. Gripande.

Den är av naturliga orsaker inte fullt optimerad, vilket märks ibland, så inte fel att vänta med att spela (men ändå hjälpa till med utvecklingen genom early access)

Ja, Detroit become human kändes lite konstig i början, i alla fall för en annan som aldrig spelat spel med den sortens mekanik. Men den är riktigt bra. Spelade färdigt första genomkörningen för nån månad sen, men då spelet bygger på att man kan göra olika val för olika slut så blir det ny omgång senare när jag glömt bort lite bra grafik och story som engagerade mer än jag väntat mig.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Frostpunk 2, och frostpunk 1 för att det är kul att spela om ibland.

Jag har skaffat RE4 remake men aldrig spelat igenom det, likaså Dark Souls spelen.
Kanske är det att jag spelade sönder original RE4, och att jag blev lite mätt på DS efter att ha nött på Demon's souls ett tag.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 Remake (PS5).

Då har jag börjat med sista spelet som ingår i remake trilogin, som jag skaffade under Black Week. Jag har inte hunnit spela så mycket, men det känns bra än så länge.

Permalänk
Medlem

Helldivers 2, lagomt avslappnande trots intrycket man hade först av total stress och panik.

Visa signatur

I7-4790K - GTX970 - Asus ROG Swift PG278Q >
I7-8700K - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q >
9800x3d - 7900XTX - LG 38WR85QC-W

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Metaphor går varmt här. Verkligen ett av årets bästa spelupplevelser. Sen ville min partner dra igång GTA V och det var svårt att säga nej till. Har inte lirat sen PS4-lanseringen, så det är väl dags att bränna igenom igen innan GTA VI.

Permalänk
Medlem

Samma som de senaste 20 åren, WoW & WoW: Classic Anniversery, SoD och Cata Classic är jag ej intresserad av kan lika gärna lira Retail då.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem

Tog en kort paus från COD för att testa Marvel Rivals. Kul när man spelar med vänner med lite udda mekanik att vänja sig vid bara. Behöver nog köra lite mer innan jag vet vad jag tycker.

Permalänk
Medlem

Astro Bot, klockrent spel, ren spelglädje😀

Permalänk
Medlem

Dark and darker, fortfarande helt fast efter att ha spelat sedan 2:a alphastadiet, helt underbart spel.
Annars hoppar man in lite på Wow-classic de nya servarna ibland.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Medlem

Star wars outlaws, då man läst mycket blandad kritik var jag orolig men efter att ha ändrat lite settings och vant mig vid kontrollen så har det hittils varit riktigt mysigt.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Elden ring, baldurs gate 3, dragon age veilguard, kingdom come deliverance.

Bara klämt lite på elden ring och baldurs gate. Satsar stenhårt på omspelning av kingdom come deliverance. Ser otroligt bra ut på 4k tvn jämfört med 35" UW som gjordes på första genomspelningen.

Rejäl kulturkrock med veilguard. Det ena är mer strömlinjeformat med fantasytema det andra mer oldschool med realism i förarsätet. Ena har totalt usel dialog och barnslig marvelton och mästrande det senare är världsklass i berättande i spel med felfria dialoger och story. Veilguards combat är självspelande och ska få dig att känna dig som en gud. I KCD så gör de allt för att känna dig dödlig

Veilguard är rätt trevligt ändå men det är total klasskillnad men har åh andra sidan inte lirat något rpg i kcd klass. Witcher 3 kommer närmast. Baldurs Gate 3 verkar lovande också av inledningen att döma men kcd inledning är klart mer imponerande.

Elden ring är nog något som kan växa på en. Får se men jag tror svårighetsgraden gör att det nog kommer hamna på backburner.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Pinsamt nog spelar jag MW3 och har skitkul.

Permalänk
Medlem

Helldivers 2 och har jäkligt roligt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Noctua NH-D15 G2 - NZXT C1200 - Antec Flux

Permalänk
Medlem

Path of Exile 2

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5 PRO

Permalänk
Medlem

Mario Odyssey, legat i backloggen sedan relase men dags nu att klara det innan Switch 2 kommer😅

Permalänk
Medlem

Fick 2st ex av Astro Bot julklapp så är det som spelas. Antar att andra exet får läggas ut på marknaden här, för herre min skapare, alla borde spela det! (Förutsatt att man har en ps5a då, annars blir det ju svårt)

Permalänk
Inaktiv

Jag försöker ta mig igenom Lemmings nu, ett kul spel.

Permalänk
Medlem

Atomic Heart (PC).

Testade demot tidigare, mest för att se hur det flyter på min dator. Men nu har jag börjat att spela fulla versionen. Jag har inte kommit så långt än, kortare än demot sträckte sig. Men av det jag spelat så verkar det lovande. Spelet är definitivt snyggt iallafall. Får se hur allt annat är också.