Dammsugar-bråk med Samsung
Hej hopp! Jag nappade på följande produkt:
Då deras listade USP-punkter nämner munstycket "Spray Spinning Sweeper" och de även föreslår trasor till just det munstycket som tillägg när man beställer så blev jag lite förvirrad över att bilden på vad som ingår inte visade munstycket.
För att slippa en tråkig överraskning öppnade jag chatten och fick prata med en "säljare" som försäkrade mig om att munstycket ingick och att bilden inte stämde, så jag beställde dammsugaren (inklusive de rekommenderade engångstrasorna för våttorkning).
Produkten anlände utan det listade munstycket och jag kontaktade chatten igen för att styra upp vad som gått fel. Medarbetaren frågar vad jag beställt, vad som saknas och bekräftar att jag behöver starta ett ärende för komplettering, jag får en länk till ett formulär att fylla i. På det inskickade formuläret svarar de dock att jag köpt en produkt som inte inkluderar munstycket, och att det "framgår tydligt på sidan där du beställt". Något jag motsätter mig både på grund av hur de listat funktioner, och med stöd i att säljaren gjorde samma tolkning som jag hade gjort.
Jag testar att fråga i chatten igen vad som ingår och får fortfarande svaret att "Ja, Spray Spinning Sweeper ingår", ett munstycke som fortfarande nu, flera dagar senare, syns i högerspalten på produktsidan.
I mailkonversationen om komplettering har jag däremot stött på en stenmur, trots skärmbilder från både konversationer med chatten och från webbsidan.
Några utdrag:
Hej, jag beklagar detta att dom lämnar fel informatiom. går man in på produkten på hemsidan så ser man tydligt vad som ingår och den ingår ej tyvärr.
Hej, som sagt vi har aldrig skrivit att delen ingår,att du personligen tolkar texten att den ingår kan vi ej påverka därav har vi både bilder och text på vad som ingår så det ej ska bli någon missuppfattning.
vi skriver allmän information
vi lovar inte att det tar 1 timme att städa utan bara en uppskattning vi lovar inte att spray spinning sweeper ingår bara informerar att en sådan del finns, vi är väldigt tydliga i alla bilder att visa vad exakt vad det är som ingår. om du känner dig missnöjd så har du 30 dagars returrätt att nyttja.
Konsumentvägledaren i kommunen föreslog att jag skulle ligga på lite extra men trots önskemål att få ärendet eskalerat eller förslag om alternativa vägar framåt verkar det som att det bästa Samsung kan åstadkomma är att jag nyttjar öppet köp eller nöjer mig med vad jag fick.
Vad kan jag göra nu? Finns det någon bättre infallsvinkel för att komma fram till något vettigt med just Samsung?
Ska jag behöva kontakta ARN? Eller står jag inför timmar av bråk som ändå landar i att jag häver köpet för att jag (med säljarens hjälp) missförstod vilket avtal jag egentligen ingått?
Och kanske mest relevant, sitter någon av er i samma båt?