Del fattas på min TCL C735 55”

Permalänk
Medlem

Del fattas på min TCL C735 55”

På undersidan av TVns fot fattas en slags ”kudde”. Det ser iaf ut som att det ska sitta en kudde där. Se bild.

Jag har frågat återförsäljaren, som nonchalant säger att de tror det ska vara så. Men de verkar inte säkra på det och de vill heller inte gå vidare med ärendet och undersöka.

Är det någon som har samma tv som mig och som kan kolla och jämföra med eran fot och se om det ser likadant ut som på min bild?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slkcobra:

På undersidan av TVns fot fattas en slags ”kudde”. Det ser iaf ut som att det ska sitta en kudde där. Se bild.

<Uppladdad bildlänk>

Jag har frågat återförsäljaren, som nonchalant säger att de tror det ska vara så. Men de verkar inte säkra på det och de vill heller inte gå vidare med ärendet och undersöka.

Är det någon som har samma tv som mig och som kan kolla och jämföra med eran fot och se om det ser likadant ut som på min bild?

Om det är så viktigt så får du väl göra en retur. Annars limma fast ett suddgummi.

Permalänk
Bildexpert 📺

Bottenplattan på TCL 50C805 – i grunden samma plastbit och mest kosmetiska funktion – har endast två gummiskuddar i mittenlinjen och ser likadan ut i övrigt. Den tredje som verkar saknas på din bild finns helt enkelt inte där, ingen plastutgjutning ens som skulle skvallra om att det skulle kunna sitta en kudde där.

Detta är för övrigt rätt vanligt med massproduktion. Det kan vara en mönsterdesign på den komponenten där man endast adderar en tredje kudde för de större och tyngre modellerna, säg 65:or och större. Eller att designen först hade tanken med tre gummikuddar och detta visade sig vara överflödigt. Först senare, när lagret av gamla bottenplattor var slut, tog man bort utgjutningen för en tredje kudde.

Permalänk
Medlem

Plastutgjutningen finns där. Det är en fyrkantig ram så som det är i de andra hörnorna och mitten. Det är därför jag reagerade och tyckte det såg ut som att det fattades en gummikudde. Men klart, kanske är det meningen att det inte skall sitta något där.