Helgsnack: Vilka äldre spel får stanna på datorn?

Permalänk
Medlem

Settlers 3.- God Jul.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem

COD UO
HoMM 3

För att dom är bra och jag är gammal

Permalänk

HoMM 3 här också, med HD mod och Horn of the Abyss

Alla andra spel får maka på sig emellanåt

Permalänk

Age of Empires II. Sedan ett antal år tillbaka är det tradition att vi spelar minst en omgång på julafton.

Visa signatur

i7-9700k, 32 GB, RTX 4070, 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 är det spel
som fått vara kvar på datorn i alla år.
Spelar det fortfarande men mer sporadiskt
nuförtiden än tidigare.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Oldschool Runescape.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | ASUS B650E-F | 32GB 6000MT CL36 | RTX 3080 10GB | 8TB NVME | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Define S | Zowie EC2-CW | HyperX Cloud | Corsair K70 MK.2 | Artisan FX Hien Soft

Permalänk
Medlem

Jag installerar & avinstallerar mer än jag spelar men nedan är några är ett par saffrankorn som kommer på besök ibland & är äldre alster jag hyser kärlek inför.
Grim Fandango
World in Conflict (svenskt red alert med alec balwdin som narrator)
Unreal Tournament 1, 2004, 3.
Kane & Lynch
Sam n Max hit the road freelance police
Day of the tentacle
Elder Scrolls IV: Oblivion
Day of Defeat & Day Defeat: Source (ww2 fps half-life mod från början som senare Valve ägarna av Steam köpta & släppte release hic.)
Quake 1, 2, Live, 3 arena, team arena 3.
Red Orchestra: Ostfront (fps)
Battlefield: Bad Company 2
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2
Total War: Rome 1 & 2.
The Curse of Monkey Island.

Visa signatur

AMD Radeon RX 6400 - 2k 60 fps - med/high.

Permalänk

sims 4 för denna

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Medlem

Daggerfall. Har fortfarande inte sett allt

Permalänk
Medlem

Installerade Half Life igår tänkte testa RTX modden 😁 samt att jag kör igenom StarCraft igen, HD versionen.

Men har typ Quake och lite sånt gött me installerat.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Har haft Baldur's gate 1 och 2 installerade sedan de släpptes på alla mina datorer.
Så jääävla bra med ShadowKeeper och mods.

Permalänk
Medlem

Har samma installation av Quake 3 sen 2001 eller något sånt. Starcraft och Quake 2 har också följt med sen tonåren.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Eftersom den enda Windows datorn vi har är en potatis laptop så det är bara gamla spel som spelas mer eller mindre, just nu har jag ännu en gång fastnat i Lineage 2 på en privat server .

Permalänk
Medlem

Binding of Isaac är något som mina barn vill att jag spelar för dem på TV:n när vi inte hittat något nytt, lite mörkt spel att spela.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic 3 är alltid det första som installeras, med HD mod och ofta med Horn of the Abysseller annan mod via WoGs ERA.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem

Fallout 1/2/3/NV/4, Oblivion, Skyrim.

GTA V, RDR2, Mass Effect LE (numera istället för Trilogy), Mass Effect Andromeda och Anthem är gamla nu också. 🥲

Borde dra hem installationsfilerna från GoG för alla gamla godingar man samlat på sig där, typ Beneath A Steel Sky, Tex Murphy-serien och liknande.

Permalänk
Medlem

Har bara ett spel på datorn dom sista 10 åren och det är World of warships.

Permalänk
Medlem

Homm3 kommer aldrig lämna min burk.

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem

Red Alert 2

Permalänk
Medlem

Titan quest, Grim Dawn Total War Rome mfl. Men alla mina spel är gamla. Då slipper man uppgradera datorn med grafikkort för en mindre förmögenhet. Med nuvarande priser har jag tappat lusten att "hänga med"

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3