Vilka möss har ni använt genom åren?

Permalänk
Medlem

Vilka möss har ni använt genom åren?

Vilka möss har ni använt genom åren? Minns ni?

Själv har jag gått igenom dessa möss:

Logitech MX500

Logitech G5

Logitech G500

Logitech G502 Proteus Spectrum

Logitech G502 Hero

Visa signatur

Bildskärm: Samsung S23A700D | Chassi: Fractal Design Define R3 Svart | Moderkort: Asus P8Z77-V PRO | Processor: Intel Core i7 3770K | Grafikkort: EVGA GeForce GTX 680 | Internminne: 16GB(2x8192MB) Crucial Ballistix Sport @ 1600MHz | Nätaggregat: 850W 80+ Bronze Modulär | Lagring: Corsair SSD Force 3 Series 120GB + 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | Cooling: Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

Inget äldre specifikt jag minns, har varit mer vanliga kontorsmöss. Använde någon billig skräp gamingmus en liten tid, sen g502 Proteus och köpte egen g502 Hero SE efter det som jag fortfarande behåller. Perfekt mus för mig, gillar bara ej "nya" mjukvaran.

Permalänk
Medlem

körde ngn vanlig boll-mus & sedan kört Microsoft Intellimouse 3.0 sen dess (heter pro nu)

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Supermicro A2SDi-HLN4F | Atom C3758 | Fractal Design Define C | 64GB ECC RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 14 | AP: 2pcs Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Har varit Logitech trogen under alla år. Kör en Logitech G500 idag men börjar bli dags att byta ut den, den är väl närmre 15 år gammal nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiNC:

Har varit Logitech trogen under alla år. Kör en Logitech G500 idag men börjar bli dags att byta ut den, den är väl närmre 15 år gammal nu...

Samma här. Bortsett från en Apple Magic Mouse till macen, så har det varit enbart möss och tangentbord från Logitech, genom åren.

Permalänk
Medlem

The one to rule them all. skämt åsido men den var en bra spelmus på sin tid.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

The one to rule them all. skämt åsido men den var en bra spelmus på sin tid.
<Uppladdad bildlänk>

Kört den sedan ca år 2000-2001 kanske.
Microsoft intellimouse Optical 1.1 SE
Varför byta när man hittat något som fungerar.

Permalänk
Medlem

Min första bra mus var en Logitech MX1000, den hade jag i 10år ungefär, bytte ut den emot en Logitech G700s när den släpptes och har kvar den för mmo spel, för allt annat kör jag idag en inet taurus mus jag köpte för 129, den är svinbra, trodde jag inte den skulle vara men super nöjd.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RX7600 - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 VI

Permalänk
Hedersmedlem

Har varit många fler, men de jag minns på rak arm är väl dessa..

IntelliMouse Explorer 1.0 <3 Synd att sensorn inte hängde med, älskade formen.
Edit: Och första optiska, vilket jäkla lyft.

Logitech MX510
Razer DeathAdder
Razer DeathAdder Respawn typ? Gjorts så många utgåvor..
Razer DeathAdder Chroma
Logitech G403 Prodigy Wireless egentligen fortfarande i bruk, men:
XTRFY M8 Wireless just nu

Till jobbdatorn
Logitech G603, började tyvärr dubbelklicka
Logitech G703 nu hemma
SteelSeries Rival 3 Wireless på språng (inte nöjd jämfört med G603)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fler än jag minns.

Logitech pilot mouse
Logitech G100s
Logitech G9X
Logitech G602
Logitech M705

Razer Diamondback (första)
Razer Deathadder V2

Steelseries Kana 2.0
Steelseries Rival (första)

Microsoft Explorer 3.0

G9X och Explorer 3.0 ör favoriterna, men kör med G602 nu. M705 på jobbet.

Tänker aldrig köra nåt trådlöst med fastlödda batterier, så Deathaddern som går på AA ligger i en låda som reserv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

Min första bra mus var en Logitech MX1000, den hade jag i 10år ungefär, bytte ut den emot en Logitech G700s när den släpptes och har kvar den för mmo spel, för allt annat kör jag idag en inet taurus mus jag köpte för 129, den är svinbra, trodde jag inte den skulle vara men super nöjd.

MX1000 var den första musen jag köpte själv. Kommer ihåg hur coolt det verkade med Laser, och att den också var trådlös.

Efter det så har jag haft:

Razer Lachesis
3st 3.0:or
Steelseries Rival
Zowie ZA11
Nån random Logitech-mus från en prebuilt
Razer Deathadder
Pulsar Xlite V2 Mini
Sen 4st Nixeus Revel Fit (billig MX518-kopia med bra sensor och antisvett-gummi)

Letar nu efter en ersättare till denna som är trådlös. Någonting med MX518-form. Tycker G502 verkar bra i passformen men den musen ser förjävlig ut. Så det är väl den enda anledningen till att jag inte köpt den.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Hedersmedlem

Inte så många, men jag kan ju säkert glömma nån för det.
I kronologisk ordning sedan nånstans kanske 1998:
Logitech Wingman (tre knappar, inget scrollhjul, men kula!)
MS Intellimouse Explorer 3.0 (optisk)
Logitech MX1000 (laser)
Logitech MX Revolution (laser)
Logitech G700s (laser)
Logitech MX Vertical (optisk)

Lite av en nedgradering på slutet, MX Vertical har 125 Hz polling rate, och det märktes direkt när jag testade den i förstapersonsspel. Hade 162 stadiga FPS och kände tydligt av att det hackade på ett sätt det inte gjorde dagen innan. Normalt flyt när man rör sig med tangentbordet, sämre flyt när man roterar vyn med musen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

För många för att minnas alla, men jag minns denna Logitech G9. Detta va nog den mus jag använde längst.
Sen har man haft en massa med kula också 👍

Permalänk
Medlem

Megadrive mus. Svart med röd knapp. Har för mig den även funkade med Amigan, men kanske inte.

Amiga oergonomisk gråaktig stealth tech.

Amiga ergonomisk kritvit polerad sten typ.

Skev beige råtta av oklart ursprung till ett 286 paket. Bred som en bred handflata.

PlayStation mus. Grå, naturligtvis. Spelade Discworld med den, från disc.

Nån Dell deal, lika grå den. Med hjulscroll!

Microsoft Explorer i ljusbeige med ett stort rött bromsljus i ändändan. Inte ens halvljus framåt dock. Löst hängande sidodörrar.

Apple kulhjulsmus. Ja det var kul att scrolla åt alla håll. Men tusan vad den skavde på fingern till slut. Hade den lanserats samtidigt som ID-touch tangentbordet så hade man antagligen inte kunnat logga in.

Microsoft Mini mus i svart. Inget bromsljus. Uppenbar livsfarlig i trafik. Har därför mest framförts i beskedliga hastigheter med en netbook och PS2/3.

Kensington trackball. Den vände upp och ner på allt!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Omöjligt att minnas alla möss.. Men de senaste 5-6st är nog ordning!

Logitech G5

Razer Deathadder. Den första klarade sig länge! Men när denna skulle bytas ut mot nyare variant så märkte man att kvalitén var borta från Razer.

Logitech G502 Proteus Core

Razer Basilisk. Razers kvalité var tyvärr fortfarande obefintlig.

Logitech G pro Wireless. Extremt bra, men saknade Ergo formen för mycket.

Glorious Model L. Detta var en tillfällig mus, inte imponerande.

Lamzu Thorn. Nuvarande mus. Detta är nog mitt endgame!

Permalänk
Skrivet av nathler:

Vilka möss har ni använt genom åren? Minns ni?

Själv har jag gått igenom dessa möss:

Logitech MX500
<Uppladdad bildlänk>

Logitech G5
<Uppladdad bildlänk>

Logitech G500
<Uppladdad bildlänk>

Logitech G502 Proteus Spectrum
<Uppladdad bildlänk>

Logitech G502 Hero
<Uppladdad bildlänk>

mer elle mindre samma fast mx510 och mx518 istället för mx 500 och G5'an.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

De senaste 4 åren har jag haft en logitech mx master 3s.