Hjälp med att identifiera rätt kablar för denna lagringsenhet

Permalänk

Hjälp med att identifiera rätt kablar för denna lagringsenhet

Hej hej!

Jag kom över denna (vad jag tror är) lagringsenhet när jag var över hos mina föräldrar över jul. Finns inga kablar kopplade till den, så skulle behöva få lite råd kring vilka kablar jag behöver för att få igång enheten. Bifogar några bilder för illustration. Jättetacksam om man kan få lite hjälp!

Allt gott!

Permalänk
Medlem

Ser jag rätt så är det ett USB B uttag, alltså en såhär sladd behöver du...nätstöm vågar jag inte svara på.
https://www.biltema.se/kontor---teknik/datortillbehor/datorka...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Det är hårddisk i ett kabinett ja.
Den ena är en USB B kabel och den runda är för ström.
Vilken strömadapter vågar jag dock inte säga.
Men de jag har till mina Deltaco kabinett är på 12V 2A. Så kanske något liknande som du behöver

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Tack så mycket för all hjälp, då vet jag vad jag ska leta efter!

Permalänk
Medlem

Haha kul att se att det finns fler än jag som har prylar med den gamla kontakten

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Om du bara vill komma åt datan på den öppna upp den. Troligen är det bara en vanlig hårddisk i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av copyguy:

Om du bara vill komma åt datan på den öppna upp den. Troligen är det bara en vanlig hårddisk i den.

Första problemet med det är att höljet kan gå i sönder. Det är ju lite trist om den funkar som den ska.
Andra problemet är att det kan vara en EIDE hårddisk. Då behöver datorn ha en sådan kontakt samt kabel.
Så lättare att fixa en kabel.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Första problemet med det är att höljet kan gå i sönder. Det är ju lite trist om den funkar som den ska.
Andra problemet är att det kan vara en EIDE hårddisk. Då behöver datorn ha en sådan kontakt samt kabel.

Det är ett löst diskkabinett för 3,5 tums SATA diskar...

Torde vara lätt att öppna.

Lagt till SATA för ökad tydlighet
Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Går att krångla med ide-sata adapter inuti, frågan är om det finns plats.

Ang. kabel så är det enklast att söka efter "skrivarkabel usb"

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------