Så mycket kostar en dator med PS5 Pro-prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det var skrivet med glimten i ögat. Jag håller med att diskussionen är över sedan länge. Det är helt enkelt helt olika produkter för olika syften. Sen råkar det gå att spela på båda. Ingen större vits att göra en sån jämförelse som artikeln

Jag förstod det👍

Permalänk

Haha galet många PC försäljare i denna tråd som inte fattar att dom flesta som spelar konsol inte vill ha en krånglande PC som måste manuellt uppdateras mm och dessutom ta dubbelt så stor plats på TV bänken och sedan skall man ha tangentbord och mus också…

Vore skoj om alla konsol spelare bombarderade alla pc trådar inte minst där man jämför svindyra komponenter och visar komprimerade YouTube videos på skillnaden mellan GPU A och B med 14 extra fps på nån mätare och omöjligt att se skillnaden där också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tooompa88:

Haha galet många PC försäljare i denna tråd som inte fattar att dom flesta som spelar konsol inte vill ha en krånglande PC som måste manuellt uppdateras mm och dessutom ta dubbelt så stor plats på TV bänken och sedan skall man ha tangentbord och mus också…

Vore skoj om alla konsol spelare bombarderade alla pc trådar inte minst där man jämför svindyra komponenter och visar komprimerade YouTube videos på skillnaden mellan GPU A och B med 14 extra fps på nån mätare och omöjligt att se skillnaden där också.

precis. det är som om dessa pc-gamers tror att vi konsol-gamers inte vet vad en dator är. De tror att de kan halvlura i oss vilka dumheter som helst. För oss som har varit både på pc och konsol funkar det ju sådär.

Vilken pc kan man gömma bakom tvn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

precis. det är som om dessa pc-gamers tror att vi konsol-gamers inte vet vad en dator är. De tror att de kan halvlura i oss vilka dumheter som helst. För oss som har varit både på pc och konsol funkar det ju sådär.

Nåt sånt här fräckt kanske?

Just den är väl lite stor kanske men en mer slimmad variant hade man lätt kunnat ha bakom tvn 😁

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Skrivet av EdvinR:

Haha försöka gömma en PC bakom TVn kan man, men det är inte wife approved.

Har flera gaming PCs hemma och ungarna kör PS5 istället, nu är jag glad att ha min Pro och ena grabben har min gamla PS5a vid sitt skrivbord med sin PC som är mycket snabbare men han använder ändå nästan bara PS5an.

Ska köpa en PS5a till den andra grabben och sälja deras snabbare PC sen får dom MAC mini för web och annat än spel och det blir en fin kombo med PS5a till deras bildskärmar.

Ska spara en gamma PC och uppgradera den lite så det blir en hyfsad gäst dator och i bland kan det vara bra att ha en PC också.

Permalänk
Skrivet av jeppe109:

https://i.imgur.com/pgghCe1.jpeg

Just den är väl lite stor kanske men en mer slimmad variant hade man lätt kunnat ha bakom tvn 😁

Ja den såg både fin och billig ut ju. Slår nog till på två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

https://i.imgur.com/pgghCe1.jpeg

Enklast är väl annars en 5m HDMI-kabel till PCn

Men typ en Mac Mini eller andra i NUC-formfaktor borde ju rymmas och kunna väggmonteras, men det beror ju på tv och väggfästet, vissa vill ju ha några millimeter, då är det kört oavsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tooompa88:

Krånglande och manuellt uppdateras?
Det sköter alla mina datorer själv där jag inte har stängt av det.

Kör trådlöst mediatangentbord och två 8-bitdo-kontroller till min htpc i ett svart Fractal Design Terra med misstänkt högre wife-approval än ett ps5 (inte mycket större heller)

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

En gammal debatt. I det här spelet tycker jag absolut att PS5 Pro slår RTX 4070 i det här spelet: https://youtu.be/RnQ5-iHnw9U?si=UNeNKs2CBysFHxeL

Se all stutter i PC-versionen. Är detta ärligt återgivet finns det inte en tvekan om att PS5 Pro-versionen är att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

En gammal debatt. I det här spelet tycker jag absolut att PS5 Pro slår RTX 4070 i det här spelet: https://youtu.be/RnQ5-iHnw9U?si=UNeNKs2CBysFHxeL

Se all stutter i PC-versionen. Är detta ärligt återgivet finns det inte en tvekan om att PS5 Pro-versionen är att föredra.

Är ju inte samma settings... Och ingen fps counter eller något.
ps5 ser dessutom ut som fsr är igång eller något dynamiskt, tror inte ps5 har native 🤔

https://www.eurogamer.net/black-myth-wukong-gets-a-ps5-pro-pa...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Är ju inte samma settings... Och ingen fps counter eller något.
ps5 ser dessutom ut som fsr är igång eller något dynamiskt, tror inte ps5 har native 🤔

https://www.eurogamer.net/black-myth-wukong-gets-a-ps5-pro-pa...

Se på jämförelsen. PS5 Pro har ingen stutter alls medan PC-versionen inte riktigt flyter på bra i rörelse. Det är väldigt tydligt i klippet. Jag ville bara visa på att det är svårt att jämföra hårdvara. Prestanda kan variera beroende på spel. Här är ett tydligt exempel på där PS5 Pro slår RTX 4070. Men det finns andra exempel på motsatsen, t ex i spel som slukar CPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Se på jämförelsen. PS5 Pro har ingen stutter alls medan PC-versionen inte riktigt flyter på bra i rörelse. Det är väldigt tydligt i klippet. Jag ville bara visa på att det är svårt att jämföra hårdvara. Prestanda kan variera beroende på spel. Här är ett tydligt exempel på där PS5 Pro slår RTX 4070. Men det finns andra exempel på motsatsen, t ex i spel som slukar CPU.

Det är ju inget bevis alls? Ser ut som 4070 kör I native 4k med low texture och ps5 pro kör balanced med 1080p uppskalning och båda har runt 40fps men 4070 stutter kan bero på vad som...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

var ser du att den slår ett rtx 4070? jämförs mot en rx 6700(frankenstein pc) här jue.

sen när de pratar om "stutter struggle" så e det ju en 7800x3d med 4090 med allt på max typ... ps5 pro kan inte ens köra dessa inställningar.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Det är ju inget bevis alls? Ser ut som 4070 kör I native 4k med low texture och ps5 pro kör balanced med 1080p uppskalning och båda har runt 40fps men 4070 stutter kan bero på vad som...

Klippet är ett mycket tydligt exempel på att PS5 Pro flyter på bättre i rörelse. Det är ju det absolut viktigaste i ett spel som kräver timing. Övrig setting är skit samma. PS5 Pro alla dagar i veckan hellre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Klippet är ett mycket tydligt exempel på att PS5 Pro flyter på bättre i rörelse. Det är ju det absolut viktigaste i ett spel som kräver timing. Övrig setting är skit samma. PS5 Pro alla dagar i veckan hellre.

Nej det är det inte... Om du skulle sätta samma settings på ps5 pro hade du också haft stutter.

Man jämför i samma settings, inte två olika.
Detta lär man sig i grundskolan.... Annars får man det svar man själv vill ha, vilket enbart påvisar ens inkompetens

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ibland tycker jag väl att det är för stort fokus på grafikkort/prestanda i konsol. Många får bättre upplevt skillnad av att byta till oled-tv eller oled-skärm. RTX 4070 alla dagar i veckan hellre än PS5 Pro om skärmen/tvn är oled. Och likadant med PS5 Pro omvänt.

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se kör den med allt på cinematic, vilket bara är sjukt

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Här kommer årets nyårslikelse:

Spelar det någon roll vilken effekt motorn har när X är snabbare än Y?

https://youtu.be/xPfDVjE41D8?si=7tWmudht4IydACAU

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Här kommer årets nyårslikelse:

Spelar det någon roll vilken effekt motorn har när X är snabbare än Y?

https://youtu.be/xPfDVjE41D8?si=7tWmudht4IydACAU

Det är ju inte samma settings, syns ju på skuggorna...
dumt att posta resultat som ger resultatet man vill ha...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ju inte samma settings, syns ju på skuggorna...
dumt att posta resultat som ger resultatet man vill ha...

Du får prata om ”setting” hur mycket du vill. Spelet ser bättre ut på PS5 Pro.

Gott nytt år🎉

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Du får prata om ”setting” hur mycket du vill. Spelet ser bättre ut på PS5 Pro. Du verkar inte riktigt haja nyårsliknelsen👍

Gott nytt år🎉

Nej gissar liknelsen går under mig..
Men alla settings på ps5 kan du få på pc 😉

gott nytt år 😊

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Du får prata om ”setting” hur mycket du vill. Spelet ser bättre ut på PS5 Pro.

Gott nytt år🎉

Fast, de har ju inte ens satt samma gamma-nivå på dem (syns tydligt i menyerna) vilket gör att 4070 är alldeles för mörkt.
För att ha get upp diskussionen är du väldigt aktiv i att hitta jämförelser hos små kanaler med skeva inställningar som styrker vad du vill ska vara sant.

Ditt förra exempel med att ps5p skulle vara bättre i rörelse använder inställningarna på pc som inte ens finns på ps (cinematic), vilket i Sweclockers test också beskrevs som i princip odrivbara med nuvarande hårdvara

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej gissar liknelsen går under mig..

Haha, subtilt.

Permalänk

Att hävda att PC är problemfritt är en lögn. Nu har jag problem med en PC med ett RTX 3070 kort som laggar som attan och ofta går ner från150fps till ca 10fps ock sånt händer aldrig med en pS5 eller PRO. Trotts att denna PC är betydligt snabbare på pappret än en PS5 så kräver den manuellt underhåll i flera timmar varje månad för att den ska snurra bra.

Fins en annan råd i forumet med andra som har snabba GPUs och samma stutter problem i Fortnite.

Kör man konsol så funkar allt bra. Men enligt PC maffian så ör det aldrig problem med en PC bara att uppgradera till senare driver vilket man måst göra själv ockå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tooompa88:

Att hävda att PC är problemfritt är en lögn. Nu har jag problem med en PC med ett RTX 3070 kort som laggar som attan och ofta går ner från150fps till ca 10fps ock sånt händer aldrig med en pS5 eller PRO. Trotts att denna PC är betydligt snabbare på pappret än en PS5 så kräver den manuellt underhåll i flera timmar varje månad för att den ska snurra bra.

Fins en annan råd i forumet med andra som har snabba GPUs och samma stutter problem i Fortnite.

Kör man konsol så funkar allt bra. Men enligt PC maffian så ör det aldrig problem med en PC bara att uppgradera till senare driver vilket man måst göra själv ockå

”Kör man konsol så funkar allt bra” är ju en rejäl överdrift, men jag förstår vad du menar egentligen.

Min speldator som endast används med min TV i soffan behöver inget underhåll överhuvudtaget, så om du lägger flera timmar på ”underhåll” i månaden så är det något ordentligt fel på din dator.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tooompa88:

Jag har kanske lagt 2h totalt över 2år med felsökning och uppdatering på min pc lol, vad gör du med din

Visa signatur