Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

U.N. Squadron

Spelade precis ut detta på Snes En klar favorit från barndomen

<Uppladdad bildlänk>

Ser ut som Prince of Persia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Ser ut som Prince of Persia.

Stämmer bra Prince of Persia 3D

Permalänk
Medlem

Ger bort min tur till någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Ger bort min tur till någon annan.

Jag passar på med en omslagsbild till det här gamla spelet jag hittade i gömmorna:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Succinylkolin:

Jag passar på med en omslagsbild till det här gamla spelet jag hittade i gömmorna:
<Uppladdad bildlänk>

Jäklar, den satt djupt inne
Visste jag sett den förut och hittade den till sist i gamla spelhyllan

Spelet heter the Reap och är en väldigt gammal Housemarque titel.
(absolut inte något problem men kom ihåg att spelet har varit med i tråden förut - jag lade upp screenshots 2017 )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag kör vidare med en screenshot från introt på ett Dreamcastspel:

(fler hintar/bilder får komma senare...)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Virtual On?

Visa signatur

Ryzen R9 5900X | Dark Rock Pro 4 | Gigabyte Pro 3060 Ti | MSI B450 PRO CARBON AC | 32GB Corsair Vengeance LPX 3600 MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av z3poxx:

Virtual On?

Nix men du är på rätt spår!
En till bild:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nåra bilder till:

Introt igen:

Och lite mer hintar:
Spelet är mecha-fighting som z3poxx redan var inne på...
Släpptes 1999 - exklusivt till Dreamcast såvitt jag kan lista ut.
Det är skapat av en utvecklare som fortfarande har en aktuell serie med stora robotar
(fast det här spelet i quizzen är separat och unikt från de andra serierna)
Utvecklaren är känd för svåra oförlåtande spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nåra bilder till:
https://i.ytimg.com/vi/D0-zDSTUw9k/hq720.jpg
https://i.ytimg.com/vi/foSoxkIhfcI/hqdefault.jpg
Introt igen:
https://i.ytimg.com/vi/2-XYP9tVu1I/hq720.jpg

Och lite mer hintar:
Spelet är mecha-fighting som z3poxx redan var inne på...
Släpptes 1999 - exklusivt till Dreamcast såvitt jag kan lista ut.
Det är skapat av en utvecklare som fortfarande har en aktuell serie med stora robotar
(fast det här spelet i quizzen är separat och unikt från de andra serierna)
Utvecklaren är känd för svåra oförlåtande spel

Nu bidde det nästan lite för lätt med hintarna men förstod ju det måste vara fromsoftware du pratar om och bland annat deras sista fires of rubicon - därefter var det bara lite googling så hittar vi Frame Gride. Inget jag spelat för ägde aldrig dreamcasten... Men vem gillar inte ett mecha-spel

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Känner mig 100% på förra så kör vidare. Har kanske vart med tidigare men eftersom jag har en fysisk kopia så sprang jag ner i källarn och rotade fram spelet. Här ska finnas finnas tillräckligt med ledtrådar för att det ska vara allt ifrån Enkelt till Busenkelt. Bilden är på spelmediet och ett uppslag från den riktigt genomarbetade manualen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Känner mig 100% på förra så kör vidare. Har kanske vart med tidigare men eftersom jag har en fysisk kopia så sprang jag ner i källarn och rotade fram spelet. Här ska finnas finnas tillräckligt med ledtrådar för att det ska vara allt ifrån Enkelt till Busenkelt. Bilden är på spelmediet och ett uppslag från den riktigt genomarbetade manualen.

<Uppladdad bildlänk>

Så fort jag såg "move manny" så tror jag det är grim fandango (discen uppe till vänster är väl från kryssningsfartyget?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Så fort jag såg "move manny" så tror jag det är grim fandango (discen uppe till vänster är väl från kryssningsfartyget?)

Det är helt korrekt - bra fångat

Hittade det på en loppmarknad för några år sen. Köpte den bara för nostalgins skull.

Din tur 👍

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Känner mig 100% på förra så kör vidare.

Jepp, kan bekräfta Frame Gride var rätt - bra detektivat även om jag var ganska frikostig med hintarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Komiskt att jag spelar Grim Fandango just nu, men du hann före
Har du nått nytt spel på G?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok ny ljudfil
har säkert varit med tidigare men bara som bild tror jag

https://vocaroo.com/1dVOZBdvJbzC

Permalänk
Medlem

ok, en till bit från en annan del av spelet.

https://vocaroo.com/19DhwIyFsWKz

Permalänk
Medlem

Ingen som ens chansar? Eller är alla bara för upptagna pga helger så ingen riktigt kollar tråden? 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Ingen som ens chansar? Eller är alla bara för upptagna pga helger så ingen riktigt kollar tråden? 🙂

Gissningsvis det senare. Jag känner inte alls igen låten så jag bara kastar in något, typ Halo.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Gissningsvis det senare. Jag känner inte alls igen låten så jag bara kastar in något, typ Halo.

nope, äldre än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Håller lite koll men har ingen aning faktiskt Lite hintar kanske?

Har inte hört förut tror jag, och kan inte ens riktigt placera om det är hemdator eller konsol eller amerikanskt, europeiskt eller japanskt...
(ljud är lite svårare än bild överlag tror jag nog, och gör det ju nog att frigoogla också)

Nånting med melodierna känns lite japaninspirerat men samtidigt känns vissa av samplingarna lite grova och mer hemdatoraktiga.

Vildgissar på Switchblade till Amiga (som jag nog inte heller hört).
Tror det är fel, men stilmässigt kanske liiiiite på rätt spår?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Håller lite koll men har ingen aning faktiskt Lite hintar kanske?

Har inte hört förut tror jag, och kan inte ens riktigt placera om det är hemdator eller konsol eller amerikanskt, europeiskt eller japanskt...
(ljud är lite svårare än bild överlag tror jag nog, och gör det ju nog att frigoogla också)

Nånting med melodierna känns lite japaninspirerat men samtidigt känns vissa av samplingarna lite grova och mer hemdatoraktiga.

Vildgissar på Switchblade till Amiga (som jag nog inte heller hört).
Tror det är fel, men stilmässigt kanske liiiiite på rätt spår?

nope, inte ens amiga.

ledtråd, rör sig om 16bits konsoll

Permalänk
Medlem

Kan det vara något till Sharp 68000?

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Kan det vara något till Sharp 68000?

pssttt kolla ledtråden före du skriver sådant

kommer börja försöka släppa enklare stycken senare under dagen om ingen fortfarande har någon aning, sedan får jag väl börja släppa fler ledtrådar annars, blir iaf tätare mellan uppdateringarna framöver så att någon kanske lyckas

nästa stycke
https://vocaroo.com/1iTGvXODq9ZS

Permalänk
Medlem

Låter lite megadrivigt, men har typ 0 koll där Slänger in en gissning på golden axe

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Låter lite megadrivigt, men har typ 0 koll där Slänger in en gissning på golden axe

Aaaha det låter väl rätt rimligt när jag tänker på det och lyssnar mer noggrant:
Musiken verkar väl vara ett gäng synthkanaler, kombinerat med en kanal för digitala trummor?
Låter ju helt klart som det skulle kunna vara Megadrive... Eller möjligen Turbografx16/PC-Engine?

Jag har inte bra koll på nån av de plattformarna, men är tillräckligt bekant med Golden Axe musiken för att vara rätt säker på att det inte är den

Jag vildgissar troligen helt felaktigt på Castlevania: Rondo of Blood

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är kul med ljudklipp men ack så svårt, nu har jag lyssnat igenom en hel del Megadrive-spel i alla fall och vad mycket bra musik det finns i dom här spelen. Jag hade aldrig tillgång till någon Sega-maskin så har missat det

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Helt rätt är det mega drive som är formatet men är inte golden axe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Aaaha det låter väl rätt rimligt när jag tänker på det och lyssnar mer noggrant:
Musiken verkar väl vara ett gäng synthkanaler, kombinerat med en kanal för digitala trummor?
Låter ju helt klart som det skulle kunna vara Megadrive... Eller möjligen Turbografx16/PC-Engine?

Jag har inte bra koll på nån av de plattformarna, men är tillräckligt bekant med Golden Axe musiken för att vara rätt säker på att det inte är den

Jag vildgissar troligen helt felaktigt på Castlevania: Rondo of Blood

Inte castlevania: rondo of blood heller

Permalänk
Medlem

ok nytt klipp på från en del som dom som spelat borde hört ganska tidigt i spelet så borde vara lite lättare

https://vocaroo.com/1h4IQ48eM46L