Misstänkt fiffel av Webhallen

Permalänk
Medlem

Matsamoto gissade korrekt.

Ska tilläggas att jag fick en förklaring nu i senaste mejlet på vad som har gått fel, men det är inget jag köper. Jag väljer dock att acceptera ursäkten ändå.

Däremot hoppas jag innerligt att om det var illvilja så jobbar inte vederbörande personal kvar särskilt länge till.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Ouch, såklart det är webhallen... Dags för lite grävande journalistik igen SweC!

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Och ärligt talat, även ifall det inte fanns någon illvilja och det var ett ärligt misstag, sättet som de har behandlat mig i 4 veckors tid - att anta att jag försöker lura dem, att försöka sätta skulden på Postnord som uppenbarligen inte kan ha gjort något då vikten stämmer, samt att kartongen är förseglad med deras egen tejp - helt oacceptabelt. Ibland får man bara bita i det sura äpplet som företag för att behålla sina kunder. Särskilt för en kund som aktivt handlat hos dem i över 10 års tid och tänkte fortsätta i 10 år till. Det är den absolut sämsta kundtjänstupplevelsen jag någonsin haft, och det är inte ens nära. Är så arg så jag skakar, men ännu mer är jag besviken.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Matsamoto gissade korrekt.

Ska tilläggas att jag fick en förklaring nu i senaste mejlet på vad som har gått fel, men det är inget jag köper. Jag väljer dock att acceptera ursäkten ändå.

Däremot hoppas jag innerligt att om det var illvilja så jobbar inte vederbörande personal kvar särskilt länge till.

Får man fråga vad förklaringen var?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Får man fråga vad förklaringen var?

Att min order och en annan persons order med nästan samma moderkort packades samtidigt, och lagerpersonalen av misstag la processorn i den andra personens kartong. Detta syns inte på bilderna, då packstationen endast har en kartong vad man kan se.

Det är såklart ord mot ord, men det är väldigt osannolikt att någon beställde nästan samma produkt samtidigt och att jag av en händelse inte fick se hela videon eller datum/tid som videon var tagen. Har svårt att tänka mig att deras kamera spelar in med upplösningen 605x439 pixlar som bilderna var heller, så något har de croppat bort.

Antar att det är möjligt, även om det är osannolikt, att det var ett ärligt misstag. Men ifall de har sådana uppenbara logistikproblem så kanske de ska börja med följesedlar/packlistor...

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Att min order och en annan persons order med nästan samma moderkort packades samtidigt, och lagerpersonalen av misstag la processorn i den andra personens kartong. Detta syns inte på bilderna, då packstationen endast har en kartong vad man kan se.

Det är såklart ord mot ord, men det är väldigt osannolikt att någon beställde nästan samma produkt samtidigt och att jag av en händelse inte fick se hela videon eller datum/tid som videon var tagen. Har svårt att tänka mig att deras kamera spelar in med upplösningen 605x439 pixlar som bilderna var heller, så något har de croppat bort.

Antar att det är möjligt, även om det är osannolikt, att det var ett ärligt misstag. Men ifall de har sådana uppenbara logistikproblem så kanske de ska börja med följesedlar/packlistor...

Ah. Det var nog nästan den förklaring jag kunde tänka mig att de gav. Sen om det är så eller inte, är en annan sak. Den upplösningen på kameran känns märklig tycker jag.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Att min order och en annan persons order med nästan samma moderkort packades samtidigt, och lagerpersonalen av misstag la processorn i den andra personens kartong. Detta syns inte på bilderna, då packstationen endast har en kartong vad man kan se.

Det är såklart ord mot ord, men det är väldigt osannolikt att någon beställde nästan samma produkt samtidigt och att jag av en händelse inte fick se hela videon eller datum/tid som videon var tagen. Har svårt att tänka mig att deras kamera spelar in med upplösningen 605x439 pixlar som bilderna var heller, så något har de croppat bort.

Antar att det är möjligt, även om det är osannolikt, att det var ett ärligt misstag. Men ifall de har sådana uppenbara logistikproblem så kanske de ska börja med följesedlar/packlistor...

Men starkt av dig att inte ge upp!
Att du stod på dig under fyra veckor.
Det känns som om vissa företag bara väntar ut eller försöker trötta ut en för att man ska ge upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Att min order och en annan persons order med nästan samma moderkort packades samtidigt, och lagerpersonalen av misstag la processorn i den andra personens kartong. Detta syns inte på bilderna, då packstationen endast har en kartong vad man kan se.

Det är såklart ord mot ord, men det är väldigt osannolikt att någon beställde nästan samma produkt samtidigt och att jag av en händelse inte fick se hela videon eller datum/tid som videon var tagen. Har svårt att tänka mig att deras kamera spelar in med upplösningen 605x439 pixlar som bilderna var heller, så något har de croppat bort.

Antar att det är möjligt, även om det är osannolikt, att det var ett ärligt misstag. Men ifall de har sådana uppenbara logistikproblem så kanske de ska börja med följesedlar/packlistor...

Låter som att deras logistik funkar lika bra som deras streams.

Skämt åsido, det visade faktiskt hur lite koll på läget de verkar ha. Fel personer på fel positioner.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Scurq:

Att min order och en annan persons order med nästan samma moderkort packades samtidigt, och lagerpersonalen av misstag la processorn i den andra personens kartong. Detta syns inte på bilderna, då packstationen endast har en kartong vad man kan se.

Det är såklart ord mot ord, men det är väldigt osannolikt att någon beställde nästan samma produkt samtidigt och att jag av en händelse inte fick se hela videon eller datum/tid som videon var tagen. Har svårt att tänka mig att deras kamera spelar in med upplösningen 605x439 pixlar som bilderna var heller, så något har de croppat bort.

Antar att det är möjligt, även om det är osannolikt, att det var ett ärligt misstag. Men ifall de har sådana uppenbara logistikproblem så kanske de ska börja med följesedlar/packlistor...

Plocknissen kanske blandade ihop b660 och B650?
Jag jobbade på schenker några somrar och andel personer som felsorter när det gäller siffror under stress är skrämmande många 😊 gör man bra har man > 95% men många hade runt 50%....

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Plocknissen kanske blandade ihop b660 och B650?
Jag jobbade på schenker några somrar och andel personer som felsorter när det gäller siffror under stress är skrämmande många 😊 gör man bra har man > 95% men många hade runt 50%....

Det var ännu värre, B650 och B760. Stackare som får en AMD-processor till sitt Intel-moderkort.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Matsamoto gissade korrekt.

Ska tilläggas att jag fick en förklaring nu i senaste mejlet på vad som har gått fel, men det är inget jag köper. Jag väljer dock att acceptera ursäkten ändå.

Däremot hoppas jag innerligt att om det var illvilja så jobbar inte vederbörande personal kvar särskilt länge till.

Jag hade satsat 1000 på att det var Computersalg

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Alla gör fel men sen att skylla på kunden är bara pinsamt, när jag själv arbetade med småplock på ett lager så hade vi som rutin att alltid lägga packsedel / orderbekräftelse ihop med produkterna i backar för att det INTE skulle bli fel och ingen fick stressa och man packade en order åt gången vid sin packstation men givetvis ute på lagret så plockade man på sig så mycket ordrar man hade kapacitet till på vagnen.

Vi fick alltid återkoppling om vi packade fel och lyckades blanda ihop två produkter som var identiska en gång (skillnaden var ett unikt serienummer) vilket gjorde att de manuellt fick byta mellan kunderna i systemet samt meddelade kunden och skickade ut ny orderbekräftelse med rätt serienummer.

Har alltid fått lära mig att kunden har allt rätt tills motsatsen har bevisats men det verkar inte Webhallen syssla med längre...

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att den som packade klistrade etiketten på fel låda.
Hade en sådan incident själv innan. Beställde svarta sneakers från en av de större kedjorna och det jag fick hem var lila dam löpardojor som var dubbelt så dyra. Det gick dock fint att returnera dem efter kontakt med kundservice.
I detta fall så bör de ju gå på vikten om den inte stämmer överens med låda, packning och varor men det kan vara att det är någon temporär person på kundservice du har haft att göra med som inte har skött detta rätt.

Hursomhelst, tråkig situation, hoppas det löser sig.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Vänta nu, är webbis på tapeten igen? Det är nog dags för Sweclockers att gräva ordentligt där och att ledningen för webbis tar sig en funderare på vad som egentligen händer. Det är ju skit efter skit om dom.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Ägarbyte, fokus på butik, flytt av butik, focus på webb, tillbaka till butik, tävling på att packa om b-varor internt…. Nu detta… Det går bra nu…

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Det var ännu värre, B650 och B760. Stackare som får en AMD-processor till sitt Intel-moderkort.

Å andra sidan så hade den andra personen kanske inte ens beställt en CPU. Eller så finns den cpun i en tredje persons försändelse. 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Ahh Webhallen...
Slutade handla hos de clownerna för ett gäng år sedan då jag blev nekad att skicka tillbaka en telefon. Trots att jag försökte berätta att jag enligt lag har rätt att ångra mig, så försökte 5st av de 6st jag talade med minsann berätta för mig att det inte gick för att "plomberingen på kartongen var bruten".

Permalänk
Medlem

Bara att kolla Trustpilot så ser man hur det ligger till. Riktigt tråkigt med tanke på hur bra det alltid varit när jag handlade som mest för 5-6 år sedan.

Ska inte fortsätta spekulera, är mest glad över att någon vettig människa till slut tog tag i ärendet. Med det sagt så kommer jag att stå fast vid min teori tills jag får bevis på motsatsen, men det är mest för min egen sinnesro (sinnesoro).

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Bara att kolla Trustpilot så ser man hur det ligger till. Riktigt tråkigt med tanke på hur bra det alltid varit när jag handlade som mest för 5-6 år sedan.

Ska inte fortsätta spekulera, är mest glad över att någon vettig människa till slut tog tag i ärendet. Med det sagt så kommer jag att stå fast vid min teori tills jag får bevis på motsatsen, men det är mest för min egen sinnesro (sinnesoro).

Ja deras trustpilot va inte så roligt, den va dock inte så trevlig för komplett eller netonnet heller, det är dock samma koncern. Netonnet har alltid funkat bra för mig men då handlar jag alltid i butik

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Bara att kolla Trustpilot så ser man hur det ligger till. Riktigt tråkigt med tanke på hur bra det alltid varit när jag handlade som mest för 5-6 år sedan.

Ska inte fortsätta spekulera, är mest glad över att någon vettig människa till slut tog tag i ärendet. Med det sagt så kommer jag att stå fast vid min teori tills jag får bevis på motsatsen, men det är mest för min egen sinnesro (sinnesoro).

Skrivet av BM-Mods:

Ja deras trustpilot va inte så roligt, den va dock inte så trevlig för komplett eller netonnet heller, det är dock samma koncern. Netonnet har alltid funkat bra för mig men då handlar jag alltid i butik

Jag tror många bara lämnar omdöme när de är missnöjda. Samtidigt tycker jag inte man ska ge max betyg för nån butik bara för de gör sitt jobb. Plocka x från lager stoppa i låda med packning och skicka.
I computesalgs fall var att de hade fel bilder och beskrivning på sin hemsida för vad de ville sälja = fick en annan produkt och fick bråka liknande i denna tråd för att få skicka tillbaka och då rätt produkt.

Det är när man får problem som butikerna verkligen visar hur de är. Samtidigt måste de skydda sig mot oärliga kunder också.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Skönt med upprättelse, tror att jag håller mig till att handla från andra butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Bara att kolla Trustpilot så ser man hur det ligger till. Riktigt tråkigt med tanke på hur bra det alltid varit när jag handlade som mest för 5-6 år sedan.

Ska inte fortsätta spekulera, är mest glad över att någon vettig människa till slut tog tag i ärendet. Med det sagt så kommer jag att stå fast vid min teori tills jag får bevis på motsatsen, men det är mest för min egen sinnesro (sinnesoro).

Skrivet av BM-Mods:

Ja deras trustpilot va inte så roligt, den va dock inte så trevlig för komplett eller netonnet heller, det är dock samma koncern. Netonnet har alltid funkat bra för mig men då handlar jag alltid i butik

Ja, Trustpilot ska man nog ta med en sto nypa salt. Elgiganten har också dåligt betyg där. Jag har aldrig lämnat något betyg där och då jag inte haft några större problem med någon av kedjorna. Som jag brukar säga, de som har problem hörs mycket, mycket mer än de som är nöjda på såna här sidor

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Lustigt att läsa när webhallen skickade mig helt fel varor nyligen, också fabriksförseglat. Vikt stämde inte då heller med mina varor.
Detta löste dom efter att jag postade en tråd här, var noll kommunikation fram tills dess, ingen goodwill eller förklaring fick jag, däremot en relativt snabb lösning genom snabbt (ny)utskick av korrekta varor. Fick springa till posten med det felaktiga paketet och returnera.

Vad är det egentligen som hänt hos webhallen..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Lustigt att läsa när webhallen skickade mig helt fel varor nyligen, också fabriksförseglat. Vikt stämde inte då heller med mina varor.
Detta löste dom efter att jag postade en tråd här, var noll kommunikation fram tills dess, ingen goodwill eller förklaring fick jag, däremot en relativt snabb lösning genom snabbt (ny)utskick av korrekta varor. Fick springa till posten med det felaktiga paketet och returnera.

Vad är det egentligen som hänt hos webhallen..

Ja alltså kundtjänsten är ju som att prata med en vägg. Tills man lyckas få tag i rätt person. Varför det inte eskalerades direkt redan efter att jag kunde bevisa att vikten på mitt paket stämde med vad Postnord angett får man nog aldrig veta.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Tänker du på om det kan uppstå några slags kostnader för dig?
Jag är inte jurist eller särskilt bevandrad i rättssystemet. Men jag har svårt att tro att detta skulle kunna få några negativa konsekvenser för dig. Säg att det skulle gå så pass långt att en åklagare väljer att ta upp fallet för prövning och butiken går friad, då KAN det vara så att målsägande (du) kan behöva betala rättegångskostnader. MEN det är sällsynt. Det verkar endast ske om den målsägande anmält brottet utan något vidare skäl. Eller om du genom vårdslöshet orsakat onödiga kostnader för staten. (källa: https://lawline.se/answers/kan-malsagande-behova-betala-ratte...

I hemförsäkringen brukar det ingå rättsskydd, så blir det så, då kan dom ta en stor del av den smällen. 89% säker

Visa signatur

Dator:
Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB
ASUS Prime Z790-P
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 7200MHz CL 35 Triden
EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Att min order och en annan persons order med nästan samma moderkort packades samtidigt, och lagerpersonalen av misstag la processorn i den andra personens kartong. Detta syns inte på bilderna, då packstationen endast har en kartong vad man kan se.

Det är såklart ord mot ord, men det är väldigt osannolikt att någon beställde nästan samma produkt samtidigt och att jag av en händelse inte fick se hela videon eller datum/tid som videon var tagen. Har svårt att tänka mig att deras kamera spelar in med upplösningen 605x439 pixlar som bilderna var heller, så något har de croppat bort.

Antar att det är möjligt, även om det är osannolikt, att det var ett ärligt misstag. Men ifall de har sådana uppenbara logistikproblem så kanske de ska börja med följesedlar/packlistor...

Så den andra kunden fick alltså din cpu gratis då den som paketerade la fel…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Så den andra kunden fick alltså din cpu gratis då den som paketerade la fel…

Ja, om man ska tro den historian. Eftersom de vet vilken kund det var så kan de ju kräva retur 😂

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Får väl skatta mig lycklig över att mina senaste inköp på strax över 30000:- gjorts hos andra aktörer än Webhallen.

Gillar att hämta varor direkt i butik, vilken sällan är möjligt hos Webhallen längre. Bortsett från Bredden, så gapar alla deras butiker tomma.

Deras chat/kundtjänst känns också nära nog obefintligt, så har inte orkat utnytta deras prisgaranti heller. Vägrar betala överpris för sämre service.

Gav även beröm till Inet sist jag var där för att de ofta har rätt varor i lager. Kan ofta hämta produkterna inom 15 min efter beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Jag fick mejl från butiken precis av någon ny person som jag inte tidigare haft kontakt med som bad om ursäkt.

Kommer få återbetalning samt kompensation. Allting gott, men jag tänker aldrig mer handla därifrån om det inte är helt nödvändigt...

Det är bara för att du har startat en tråd och någon på Webhallen har sett den, som dom "löser" ditt problem.

Hade du inte startat den här tråden hade dom blåst dig till 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glis:

Det är bara för att du har startat en tråd och någon på Webhallen har sett den, som dom "löser" ditt problem.

Hade du inte startat den här tråden hade dom blåst dig till 100%.

Haha, den foliehatten är jag beredd att ta på mig faktiskt, låter inte helt otroligt. Har samma användarnamn här som på deras hemsida t.ex.

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600