Permalänk
Avstängd

Digitalkamera..

Har ca 5500 att köpa en digitalkamera för. Vad ska man välja för någon? Tanken är att den ska användas som "Familje-kamera" på semsetrar och liknande men jag skulle gärna vilja kunna ta bilder på Fotboll och liknande.. Vad ska man välja??
Gärna en kamera som man kan köpa i en butik IRL, då morsan gärna vill köpa sakerna så..'

Mvh
// Martins0

Visa signatur

*Aegd* *FniZz*

Permalänk
Medlem

finns bara en kamera som jag ser det Canon ixus 400

Permalänk
Medlem

ehh.. nikons kameror äger! de ahr bra optik!

Permalänk
Medlem

olympus c-740 äger pris prestanda.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

jag köpte en nikon coolpix och jag är riktigt nöjd med den tycker att den har bättre bildkvalite än många andra kameror för ~4000

Visa signatur

Blank

Permalänk
Avstängd

Vilka ger bäst "Färg återgivning."
Alltså Där färgerna blir mest "korekta.:"

Visa signatur

*Aegd* *FniZz*

Permalänk
Medlem

Om du ska ha en riktigt bra kamera punkt slut så titta på Canon PowerShot S50, den är precis prissänkt 800 kronor.

http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/146146/...

Permalänk
Avstängd

Håller med Spectre.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnieB
Med en Canon Digital Ixus 400 får du DENHÄR kvalit'en..

Låter som en total-idiot men jag får inte Tripods bilder med direktlänk att funka. .testa lägga till space i slutet och ta bort http:// i början.. Hur gör man?

Visa signatur

*Aegd* *FniZz*

Permalänk
Avstängd

ta kopiera genväg på hans länk sen öppnar du ett nytt fönster med din webläsare (explorer etc) och kopierar in det där och trycker på enter så får du se hans fina sj pallar

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk

Canon Ixus 400 säger jag. iofs min första digitalkamera, men fan vad skön den är. Lätt att använda, och otroligt bra bilder.

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnieB
Med en Canon Digital Ixus 400 får du DENHÄR kvalit'en..

1: Varför i hela friden har du snott en bild frân CyberPhoto och lagt pâ ditt hemsideutrymme?? Har du tillstând av dom ????

2: Kvaliten pâ den där bilden är inte direkt imponerande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hottuna
1: Varför i hela friden har du snott en bild frân CyberPhoto och lagt pâ ditt hemsideutrymme?? Har du tillstând av dom ????

Sikken kille

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinso
Låter som en total-idiot men jag får inte Tripods bilder med direktlänk att funka. .testa lägga till space i slutet och ta bort http:// i början.. Hur gör man?

Idiot? Varför?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk

Canon Ixus 400!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hottuna
1: Varför i hela friden har du snott en bild frân CyberPhoto och lagt pâ ditt hemsideutrymme?? Har du tillstând av dom ????

2: Kvaliten pâ den där bilden är inte direkt imponerande.

1: För att ge lite exempel på kvalite' (För att hjälpa till) Står det att bildena är förbjudna att "sno"? Anmäl mig om du vill va sån!

2: Ge mig en kamera med ungefär samma pris/Mpix som den med bättre kvalite.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnieB
Står det att bildena är förbjudna att "sno"? Anmäl mig om du vill va sån!

Stâr ganska tydligt tycker jag...

"All text och alla bilder som återfinns på sidor som omfattas av www.cyberphoto.se är skyddade av internationell och svensk lagstiftning och får inte under några omständigheter kopieras och användas helt eller i delar utan tillstånd från CyberPhoto AB. Otillåten användning av text eller bild från www.cyberphoto.se i kommersiell användning kommer omgående att anmälas till ansvarig myndighet utan förvarning."

Permalänk
Medlem

Beror väl på vad du skall använda kameran till. Vill du ha en liten och smidig titta-och-tryck-kamera; välj IXUS 400. En kamera med bra zoom (10x); Olympus C-740 eller 750. Mindre kamera med manuella möjligheter; Canon S45 eller S50. ,,

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hottuna
Stâr ganska tydligt tycker jag...

"All text och alla bilder som återfinns på sidor som omfattas av www.cyberphoto.se är skyddade av internationell och svensk lagstiftning och får inte under några omständigheter kopieras och användas helt eller i delar utan tillstånd från CyberPhoto AB. Otillåten användning av text eller bild från www.cyberphoto.se i kommersiell användning kommer omgående att anmälas till ansvarig myndighet utan förvarning."

"All TEXT och alla bilder...." hihi

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnieB
"All TEXT och alla bilder...." hihi

Jag tog ut en del av en text, helt tillâtet. Dessutom är källan angiven.

Sâ den gubben gick inte

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hottuna
Stâr ganska tydligt tycker jag...

"All text och alla bilder som återfinns på sidor som omfattas av www.cyberphoto.se är skyddade av internationell och svensk lagstiftning och får inte under några omständigheter kopieras och användas helt eller i delar utan tillstånd från CyberPhoto AB. Otillåten användning av text eller bild från www.cyberphoto.se i kommersiell användning kommer omgående att anmälas till ansvarig myndighet utan förvarning."

Snälla lägg ner!
Bra att du försöker hålla ordning, men blir så trött när folk ska hålla på sådär.
Ditt svar ger ingenting förutom "onödigt prat". Som nu, men måste ända kommentera hur
onödigt och tråkigt det är.

Liksom de skriver såna texter, inte därför att de är rädda att folk ska ta bilderna,
utan därför att "alla andra gör det". Om folk är nöjda med kameran så köper dem
> bra för Cyperphoto.

OM du vill anmäla, gör detta till antingen Cyberphoto eller till moderatorerna. Men skriv
inte i tråden, känns så onödigt.

Inte din sak, utan moderatorernas.
Även om det inte är min sak heller, men men )

Alla kan Copyright regler, du behöver inte "förtydliga det".
Ingen tycker du är duktig för du kan ctrl c + ctrl v.
Om de bryter "regler", låt de antingen göra det. Eller vidta lämplig åtgärd, vilket är
att prata med Cyberphoto eller en moderator.
Vilket du än gör, så hoppas jag att du inte anmäler, för då är det löjligt.

/D

Ontipic, så tror jag inte du måste ha så dyr kamera för att
bli nöjd. Jag har en A60, och är nöjd.
Köp en A70 (bättre optisk zoom, och mp). Sen komplettera
med 128 eller 256mb minne.
Så blir du nöjd!

Ps. Kommer inte diskutera vidare i denna frågan, eftersom det inte är det tråden handlar om!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smurfen87
Snälla lägg ner!
Bra att du försöker hålla ordning, men blir så trött när folk ska hålla på sådär.
Ditt svar ger ingenting förutom "onödigt prat". Som nu, men måste ända kommentera hur
onödigt och tråkigt det är.

Liksom de skriver såna texter, inte därför att de är rädda att folk ska ta bilderna,
utan därför att "alla andra gör det". Om folk är nöjda med kameran så köper dem
> bra för Cyperphoto.

OM du vill anmäla, gör detta till antingen Cyberphoto eller till moderatorerna. Men skriv
inte i tråden, känns så onödigt.

Inte din sak, utan moderatorernas.
Även om det inte är min sak heller, men men )

Alla kan Copyright regler, du behöver inte "förtydliga det".
Ingen tycker du är duktig för du kan ctrl c + ctrl v.
Om de bryter "regler", låt de antingen göra det. Eller vidta lämplig åtgärd, vilket är
att prata med Cyberphoto eller en moderator.
Vilket du än gör, så hoppas jag att du inte anmäler, för då är det löjligt.

Du bidrog ju starkt till att avbryta ämnet... Nu vart det en post till.

Om jag hade velat anmält sâ hade jag gjort det och inte sagt till här.

Tydligen kan inte alla copyrightlagen. Han försökte fâ mig till lika god kolsupare genom att hävda att jag hade stulit texten likadant som han stulit bilden. Det var bara det jag svarade pâ, eftersom det var fel. Har inte för avsikt att älta detta vidare.

Varför skulle jag vara duktig om jag kan ctrl c + ctrl v ?? Jag kanske inte ens kan det...

Permalänk
Medlem

Har köpt en Casio Exilim ex z3, funkar utmärkt, 2tums display förhöjer kameran rejält. Att den sen är jättesmidig i formatet och snabb att ta bilder med i följd är bara ett plus!

Visa signatur

Dator:1 |Amd XP 2000| Asus Radeon 9200se 128mb | 1x60gb ibm deskstar | 1x40gb ibm deskstar| 1X160 Maxtor 9+|
www.sunny-gti.tk | Friskt kopplat hälften brunnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr-EaMer
Har köpt en Casio Exilim ex z3, funkar utmärkt, 2tums display förhöjer kameran rejält.

2" LCD, jaha... vad bra, batteriätare...
Finns bra mycket bättre kameror för 4500:-, men det är klart, den är liten.

Permalänk
Medlem

Ska du ta bilder på fotboll behöver du en hel del zoom. Allt under 5x är bara att glömma.

Permalänk
Medlem

Minolta F100

http://zaint.no-ip.com/images/DC/olandstok.JPG
http://zaint.no-ip.com/images/DC/11-08/PICT0200.JPG

Alla bilder i http://zaint.no-ip.com/images/DC är tagna med den kameran.
4mpx, kostar runt 3500. Helt klart ett bra köp. Jag är ingen mästerfotograf, så bildkvaliten kan variera :/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att den här kan passa din behov. http://www.cyberphoto.se/fuji/s5000.php Väl tilltagen zoom har den i alla fall.

Permalänk
Medlem

Hej Hej! Tillbaks till Ontopic

Fick min Canon Ixus 400 idag.. redan väldigt imponerad.. Speciellt på färgupptagningsförmågan.

Det finns mycke inställnigar i den och det gillar jag..

Rekomenderar starkt denna kamera..

Lite tester med min kamera..
Blomma 1
http://johnie86.tripod.com/Kamera/IMG_0107.jpg
Blomma 2
http://johnie86.tripod.com/Kamera/IMG_0119.jpg
Kvällsbild med 15 sekunders slutare
http://johnie86.tripod.com/Kamera/IMG_0169.jpg

ta bort "http://"

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Nikon Coolpix 3100 i veckan och är mycket nöjd med bildkvalitén. Andra fördelar är att den använder Compact Flash-kort som ju är betydligt billigare än Secure Digital, Memorystick osv. samt att den trots sin ringa storlek använder vanliga (1.2V) batterier.

Visa signatur

"You gonna die clown" - Happy Gillmore