Min Soundbar vill inte funka, vad ska jag göra?

Permalänk

Min Soundbar vill inte funka, vad ska jag göra?

Tjena, jag har försökt att få min soundbar att fungera utan baslåda, går det?
Har kopplat min ps4a till baren och sen baren till tvn! Men den vill inte funka! Vad ska jag göra?

Modeller:
Soundbar: Harman kardon sb26
Tv:Philips 55PUS7803/12

Permalänk

Testa koppla ps4 till tv sen från tv till soundbaren få se om det funkar.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip jagerbrink:

Tjena, jag har försökt att få min soundbar att fungera utan baslåda, går det?
Har kopplat min ps4a till baren och sen baren till tvn! Men den vill inte funka! Vad ska jag göra?

Modeller:
Soundbar: Harman kardon sb26
Tv:Philips 55PUS7803/12

Okej
Käns som det borde funka 🤔
Men vad är det som inte fungerar? Får du ingen bild och ljud från konsollen ? Eller får du bild men inget ljud. Eller ljud men ingen bild?

Får du ljud om du säg använder Bluetooth från din mobil?

Eller vill den inte starta alls?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Okej
Käns som det borde funka 🤔
Men vad är det som inte fungerar? Får du ingen bild och ljud från konsollen ? Eller får du bild men inget ljud. Eller ljud men ingen bild?

Får du ljud om du säg använder Bluetooth från din mobil?

Eller vill den inte starta alls?

Alltså Soundbaren startar, Bluetooth funkar men det visar ingen signal och ger inget ljud varken från konsolen eller om jag kolla Netflix typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip jagerbrink:

Alltså Soundbaren startar, Bluetooth funkar men det visar ingen signal och ger inget ljud varken från konsolen eller om jag kolla Netflix typ.

Okej
Vi börjar med PS4.
Jag gissar att du suttit konsolen i en av de två hdmi portarna som det inte står ARC på. Och valt rätt ingång på soundbaren och TV.
PS4:an har ett såkallat felsäkert läge. Då ska konsolen visa bild oavsett (om den inte är trasig). Där man kan återställa bild inställningar i fall den tidigare varit satt på något som din nuvarande uppsättning inte klarar. Troligen dock så är det nog inte det som är problemet.

TV.
Den prorten det står ARC på kopplar du till din TV,s ARC port.
Sedan i din tv så behöver du välja under ljudinställningar att ljud ska ut genom ARC.
Du kan okså kolla i vilket format ljudet går som.
De vanliga är PCM och Dolby Digital. Är det PCM så borde du ha ljud oavsett pch igentligen samma med Dolby för din del. Men man vet ju aldrig.

Skulle du fortfarande inte få ljud med HDMI så kolla om du kan få det genom optisk Toslink istället.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.