Permalänk
Medlem

BF1 funkar prima så långa du håller dig till community servrar och skippar de officiella DICE servrarna. I community så finns det för det mesta aktiva admins som håller rent. Visst fuskare kommer in på de servrarna också men åker ut med huvudet före lika fort när någon rapporterar på serverns discord
Osäker på om det överhuvudtaget finns communityservrar i bf5 och bf2042?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

BF1 funkar prima så långa du håller dig till community servrar och skippar de officiella DICE servrarna. I community så finns det för det mesta aktiva admins som håller rent. Visst fuskare kommer in på de servrarna också men åker ut med huvudet före lika fort när någon rapporterar på serverns discord
Osäker på om det överhuvudtaget finns communityservrar i bf5 och bf2042?

Samma i bf4 som bf1, bästa att hålla sig till community servrar
Skippar dom möjlighet till community servrar i nästa bf också, så har dom ju skjutit sig i foten redan där!
Och håll konsolspelare och pc spelare isär tack.

Permalänk
Medlem

Detta är inget man hört ett skit om och är faktiskt lite intressant, om det kommer mera framöver?

Permalänk
Medlem

Ngn mera som fått detta!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

<Uppladdad bildlänk>

Dom kan dra åt hel.vete tills dom får till battlefield igen vilket fall 😝😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Dom kan dra åt hel.vete tills dom får battlefield igen vilket fall 😝😂

Då kan du ju joina Enders, som sitter och whinar 24/7 och ÄNDÅ spelar 2042.

Permalänk
Medlem

Felpost

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Då kan du ju joina Enders, som sitter och whinar 24/7 och ÄNDÅ spelar 2042.

Naaa… kör bf1 och bf4… som är battlefield! 😝😄

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Naaa… kör bf1 och bf4… som är battlefield! 😝😄

Hur många kör aven BF3? Jo jag vet att det är urgammalt men på ultra är grafiken bellisima och fysiken är ju givetvis bra och därmed spelbarheten. Jag kör lite BF3 ibland, perfekt som avkoppling, känns som växtligheten är lite mer verklig än i BF4 som är mer stadsmiljö-orienterad.

Visa signatur

Intel i7 8700, ASUS Prime Z370,

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

<Uppladdad bildlänk>

Har gått upp i lvl 100 på battle pass men är inte dum nog att köpa premium.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adlersparre:

Hur många kör aven BF3? Jo jag vet att det är urgammalt men på ultra är grafiken bellisima och fysiken är ju givetvis bra och därmed spelbarheten. Jag kör lite BF3 ibland, perfekt som avkoppling, känns som växtligheten är lite mer verklig än i BF4 som är mer stadsmiljö-orienterad.

Vet inte hur det är med bf3, har det inte installerat
Men massvis med servrar och spelare i bf1 och bf4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vet inte hur det är med bf3, har det inte installerat
Men massvis med servrar och spelare i bf1 och bf4

~ 800 spelare enligt Steam på BF4.. enbart fuskare som står i hörnen i Metro med LVG ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

~ 800 spelare enligt Steam på BF4.. enbart fuskare som står i hörnen i Metro med LVG ?

Lätt mer än 800,detta släpptes ju bara på origin när det släpptes. 😄
Sen är det härligt att känna en äkta bf känsla, och ljudet i bf1 är ju riktigt fantastiskt,man får nästan ptsd när man spelar ju 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Lätt mer än 800,detta släpptes ju bara på origin när det släpptes. 😄
Sen är det härligt att känna en äkta bf känsla, och ljudet i bf1 är ju riktigt fantastiskt,man får nästan ptsd när man spelar ju 😅

Okej då ~1250 nu, för det har ju påpekats i tråden att STEAM är den enda plattformen som gäller oavsett spel

Battlefield 4 Steam Chart

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Okej då ~1250 nu, för det har ju påpekats i tråden att STEAM är den enda plattformen som gäller oavsett spel

Battlefield 4 Steam Chart

Tycker det mest har varit åt andra hållet 😂
Och sen fanns inte bf4 på steam när det släpptes,bara på origin

Permalänk

Lite frags. Måste testa ny skärm o mus så klart

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

#Battlefield2042 Halloween Event goes live October 29th. Circle of Hell 🎃

🔹 Vault Weapon: M1 Garand is coming to All-Out Warfare.
🔹 Hardcore Experience.
🔹 New Event Pass.
🔹 New Store Items.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att starta 2042 och spela lite den kommande månaden? Jag tycker spelet har blivit riktigt bra efter alla buggar, fattiga kartor mm. Nu saknas bara content...

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Köpte EA play nyss och lirade en del BF2042. Mycket bättre känsla jämfört med launch (ja det är ju fan snart tre år sedan, sjukt!) och nu kändes det faktiskt som battlefield igen. Jag är ändå hoppfull om att nästa BF blir hyfsat bra på launch, nu när de har haft mycket tid att lära sig vad som faktiskt gör ett battlefield bra.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Detta event, kan detta vara en liten TEASE om ett nytt Firestorm?

Väldigt mycket Sulis från Firestorm i Battlefield 5.

Permalänk

Det var inte mycket liv på den här sidan. Kör ni alla fortfarande BF2042 eller har ni börjat med något annat? Delta Force testade jag, men det var skit så pendlar just nu mellan dessa två.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det var inte mycket liv på den här sidan. Kör ni alla fortfarande BF2042 eller har ni börjat med något annat? Delta Force testade jag, men det var skit så pendlar just nu mellan dessa två.

Bf2042 var ju DOA, jag sitter fortfarande och lirar bf1 med någon sorts naiv dröm om att nästa bf blir en fullträff. Bf1 är ju 9 år nu 🙂

Permalänk
Skrivet av Blub:

Bf2042 var ju DOA, jag sitter fortfarande jag lirar bf1 med någon sorts naiv dröm om att nästa bf blir en fullträff. Bf1 är ju 9 år nu 🙂

Jag hoppas verkligen det annars är det slut med DICE.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag lirar, har väl typ 400h. Men vad skall man diskutera, hur dåligt spelet är? Haha

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Får bara sug ibland och installerar det för att köra ett par veckor, sen brukar jag tröttna igen.
Sist jag lirade var i augusti men nu blev jag sugen igen.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Får bara sug ibland och installerar det för att köra ett par veckor, sen brukar jag tröttna igen.
Sist jag lirade var i augusti men nu blev jag sugen igen.

Det känns som att man spelar med och mot samma människor på varje server nu så det verkar som att många har slutat eller gått vidare till andra spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det känns som att man spelar med och mot samma människor på varje server nu så det verkar som att många har slutat eller gått vidare till andra spel.

Okej, ja det låter lite tråkigt. En del har nog dragit till Delta Force kan jag tänka mig. Själv hoppar jag Delta Force. Känns som det är en kopia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det händer att det blir en runda ibland men jag fick Indiana Jones and the great circle när jag köpte nytt grafikkort på Black friday så det blir mest det nu de små stunder jag hinner spela något. Igår kväll blev det dock två rundor Bf5 för att testa om jag fick något lyft med processorn jag gav mig själv i julklapp.

Permalänk
Skrivet av doctor_N:

Det händer att det blir en runda ibland men jag fick Indiana Jones and the great circle när jag köpte nytt grafikkort på Black friday så det blir mest det nu de små stunder jag hinner spela något. Igår kväll blev det dock två rundor Bf5 för att testa om jag fick något lyft med processorn jag gav mig själv i julklapp.

Vilken processor köpte du? Tycker BF5 hade bra prestanda ändå om man jämför med Bf2042.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Vilken processor köpte du? Tycker BF5 hade bra prestanda ändå om man jämför med Bf2042.

Gick från en 3700x till en 5900x, det blev en märkbar förbättring i framför allt BF5 tycker jag efter processorbytet. Stora lyftet kom med bytet till ett 4070 Super från ett 3060Ti i höstas men nu snurrar även mina program för bild och videoredigering lite kvickare också.
Får se när nästa BF spel släpps om jag gjorde bort mig när jag inte väntade på 5000 seriens grafikkort utan slog till på ett 4070S på Black friday, det har varit lite tumregel att byta grafikkort när en ny Battlefield titel kommit ända sedan 1942 kom ut för min del.