Helgsnack: Vilket spel ser du fram emot i år?

Permalänk
Medlem

Det nya Battlefield om det nu kommer 2025. Känns osäkert. Utvecklarna har ju lovat att gå tillbaka lite mer till rötterna. Jag är
försiktigt optimistiskt. 2042 var ren dynga, dom lyckades att fullständigt radera "Battlefield" känslan i spelet.

Permalänk

C&C Legions till iPad. Perfekt på resan.
Minus kommer säkert kräva internetåtkomst hela tiden samt vara extremt pay2win. Jag förstår att tillverkaren vill ha lite pengar men det kan spåra ur.

Permalänk
Medlem

GTA VI - om det nu kommer till PC i år.

Dying Light: The Beast - Kommer säkert också bli nice.

Fable - Högst oklart om det blir något att ha.

Permalänk

PoE2 Full release och även Monster Hunter Wilds!

Permalänk
Medlem

Assasin's Creed Shadows!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Har en känsla av att Awoved och The Outer Worlds 2 (om det håller tidsplanen) kommer uppta majoriteten av min speltid i år. Möjligen också Oblivion-remaken som det ryktas om - har inte kör Oblivion men älskade Skyrim.

Vi verkar vara inne på samma spår. Gillar verkligen denna typ av spel. När jag skrev min kommentar så glömde jag bort The Outer Worlds 2.
Har inte heller spelat Oblivion men har utforskat "varenda sten" i Skyrim 😁

Edit. Fallout 5 lär inte komma i år men är också något jag suktar över.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Inaktiv

Assassin's creed, självklart. Har spelat alla i serien, möjligtvis med undantag för Syndicate, men älskar serien så blir ett köp så fort det släpps.

Permalänk
Medlem

Path of Exile 2 samt Battlefield, om de går tillbaka till rötterna, tänker Battlefield 3 och 3.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Just nu ser jag mest fram emot Last of us part 2. Ser även fram emot metal gear solid snake eater remake.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarakin:

Civilization 7 och Heroes of Might and Magic Olden Era

Exakt samma för mig

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2] [iFi Audio ZEN DAC v2] [Philips Fidelio X2HR]

Permalänk
Medlem

No Rest for the Wicked. Moon Studios som gjort Ori-spelen tidigare gör nå slags RPG. Early Access so far har iofs inte vsrit toptop-betyg, men hoppas det blir fett till riktiga releasen!

Permalänk
Medlem

Broken arrow

Permalänk
Medlem

Avowed och eventuell Elder Scrolls Oblivion remake.
Annars tyvärr ingenting jag vet på rak arm.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Ser väl mest fram emot dessa:

Death Stranding 2 (ettan var fantastiskt bra, så jag hoppas det här håller måttet)
Ghost of Yotei (Ghost of Tsushima var riktigt bra, så förhoppningarna på detta är ganska höga)
Monster Hunter Wilds (har spelat World tidigare och har testat öppna betan på detta, det verkar väldigt lovande)

Sen har vi fler spel som kan nämnas som jag tror och/eller hoppas på:

Borderlands 4 (gillar dom andra spelen, så jag hoppas att det här håller måttet)
Dying Light: The Beast (vet inte exakt vad detta är, men hoppas att det är mer av vad 1:an och 2:an bjöd på)
The Outer Worlds 2 (gillade ettan, men det fanns helt klart plats för förbättringar, så jag hoppas att det sker)

Sen är ju frågan om man kommer att spela nåt av dessa under 2025. Har fortfarande inte spelat nåt av dom spelen jag var intresserad av från 2024, mest på grund av knackiga releaser i kombination med höga priser.

Permalänk
Medlem

Kingdom Come: Deliverance II...står helt i särklass för vad jag ser fram emot.

Utöver det, så är det några titlar till: "Gothic 1 Remake", "The Sinking City II", "Kathy Rain 2: Soothsayer", "Mafia: The Old Country" och "Swordhaven: Iron Conspiracy" som jag också ser fram emot.

Permalänk
Medlem

Broken Arrow.

Roadcraft

Uppleva hypen försiktigt när nästa Battlefield trailer kommer.

Last of us 2 Remaster. Here we go again.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Civ 7 https://www.pcgamer.com/games/strategy/civilization-7-new-fea... del 1 (1991) var kul och del 3 var bra, del 7 är tydligen revolutionerande ändringar i. senaste stora full pris spelen jag köpt var Mafia 3 (2016) Och efter ett par års surande att de inte gör Total War Empires 2, de 3 total war warhammer, de var kul en vecka och inte åratal som total war rome 2 & empire. Jag spelar inte multiplayer men hade jag gjort så hade kommande Dune mmot legat högst på önskelistan.

Visa signatur

AMD Radeon RX 6400 - 2k 60 fps - med/high.

Permalänk
Medlem

Känner ingen hype kring GTA6. Tycker hela konceptet känns urvattnat och trött. Kan någon sälja in varför jag borde vara sugen på spelet?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk

Delivery At All Costs:
https://store.steampowered.com/app/1880610/Deliver_At_All_Cos...

Ett spel en kompis till mig har, tillsammans med ett litet team, utvecklat sitt första spel och kommer lanseras i år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobbyKristensen:

Delivery At All Costs:
https://store.steampowered.com/app/1880610/Deliver_At_All_Cos...

Ett spel en kompis till mig har, tillsammans med ett litet team, utvecklat sitt första spel och kommer lanseras i år!

Fan, det där lägger jag till på min lista!

Permalänk
Skrivet av klutzy:

Fan, det där lägger jag till på min lista!

Tror det kommer vara coolt! Kul som fan att de vågat ta risken att jobba på något så länge å så hårt utan att veta om det ger utdelning. Fler svenska spelbolag som lyckas vore kul! Speciellt när man känner de

Permalänk
Medlem

Half-Life 3. Eller nej..vid närmare eftertanke jag skulle nog bara bli besviken.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle nog säga GTA VI och Civ VII. HL3 vore otroligt, även om det känns liiite osannolikt hahah

Permalänk
Medlem

Avowed och förhoppningsvis ett nytt Tales of.

Permalänk
Medlem

Football Manager 2025

Visa signatur

Tack och bock!

Permalänk
Medlem

ELDEN RING NIGHTREIGN

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Path of exile 2. Med allt content, 6 acter , alla klasser , all loot osv.

Det kommer bli kanon. Spelet är redan grymt trots att hälften av all content saknas.

Kingdom Come: Deliverance 2 ser riktigt bra ut också. Har 40-50h i ettan men klarade aldrig det. Det får ändras på!

Annars vet jag inte. Avowed såg rätt kul ut men lär inte köpa det pga all drama. Har inte spelat GTA på 20 år, och är det lika segt som RDR2 så skippar jag det också.

Permalänk
Medlem

I.G.I. Origins
Och
Sniper Elite: Resistance

Permalänk
Medlem

GTA 6

När tror ni det är optimalt att köpa ett begagnat Xbox Series X lär ju stiga en del i pris vid lanseringen av GTA 6 skulle gissa på att inte bara är jag som kommer köpa en konsol bara för köra det spelet när det släpps?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem

Monster hunter wilds utan tvekan.
Worlds har jag flera 100 timmar på så riktigt hype på detta

Visa signatur

Former trophy hunter with over 110 platinums