Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av izzie:

Min lokala kommun implementerar ändringar snabbare. Hur går det?

Nu har jag bättre koll. Vi uppdaterade till senaste versionen av typsnittet när den släpptes i november. För tillfället har vi inte några planer att göra ytterligare ändringar kring typsnittet, utan vi väntar på ytterligare uppdatering som förhoppningsvis ska lösa problemet med felaktig rendering på vissa enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Nu har jag bättre koll. Vi uppdaterade till senaste versionen av typsnittet när den släpptes i november. För tillfället har vi inte några planer att göra ytterligare ändringar kring typsnittet, utan vi väntar på ytterligare uppdatering som förhoppningsvis ska lösa problemet med felaktig rendering på vissa enheter.

Ni hade en fungerade font innan, som ingen hade problem med. Sen bytte ni till en font som en stor andel användare inte uppskattar - vilken det dessutom är något renderingsfel med.

Man kan tycka det vore självklart. Men här kommer ett tips i all välmening: Byt tillbaka till den gamla fonten.

Permalänk
Medlem

Hoppa tillbaka på gungan (som faktiskt fungerade) är väl mitt råd.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Fantastiskt, ni driver en populär sida om teknik och gör en uppdatering som får stor kritik från regelbundna besökare, dessa besökare ligger även till grund för iaf en del av era inkomster via all reklam ni visar.
Men tydligen går prestige och stolthet före att göra om och göra rätt 👎

Permalänk
Medlem

Hur många är egentligen de här ”stor andel användare” som har problem med typsnittet? Jag har då aldrig haft något bekymmer.
Oavsett tycker jag inte att man ska backa något bara för att ett gäng genuint gnälliga människor råkar skrika högst. Vi kanske hellre slipper dem ändå…

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossefar:

Hur många är egentligen de här ”stor andel användare” som har problem med typsnittet? Jag har då aldrig haft något bekymmer.
Oavsett tycker jag inte att man ska backa något bara för att ett gäng genuint gnälliga människor råkar skrika högst. Vi kanske hellre slipper dem ändå…

Om det är oklart hur många som har problem, men att det ändå är ett gäng som faktiskt påpekar det (och att det DESSUTOM redan är förstått att det är ett renderingsfel i typsnittet) så kanske en undersökning vore på plats? Menar.. SweC slänger ju utt ett gäng "snabbkoll" eller liknande så varför inte om något relevant för en gång skull? Då får de ju svar svart på vitt.

Men nej, istället får vi svar i stil med "Vi hör er, men.."

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossefar:

Jag har inte "problem", men det är definitivt inte en läsbarhetsförbättring. Vari består förbättringen som gör att det anses nödvändigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossefar:

Läs genom tråden så ser du att många av de mest aktiva profilerna på forumet klagar på detta. Kul om det fungerar för dig. Men man kanske inte heller ska genomföra en ändring som enbart ett par motvals personer påstår att de tycker om. Vi kanske hellre slipper dem ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Om det är oklart hur många som har problem, men att det ändå är ett gäng som faktiskt påpekar det (och att det DESSUTOM redan är förstått att det är ett renderingsfel i typsnittet) så kanske en undersökning vore på plats? Menar.. SweC slänger ju utt ett gäng "snabbkoll" eller liknande så varför inte om något relevant för en gång skull? Då får de ju svar svart på vitt.

Men nej, istället får vi svar i stil med "Vi hör er, men.."

Du föreslår alltså att det skulle genomföras en sund och konstruktiv undersökning i detta fallet kring något som faktiskt är relevant och viktigt för samtliga användare, och inte något annat hjärndött/infantilt i stil med "vad dricker du när du spelar"?

Så kan vi inte ha det, jag hoppas du förstår att ditt inlägg är alldeles för rationellt och bör således raderas snarast innan du smittar någon annan med denna farsot.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Du föreslår alltså att det skulle genomföras en sund och konstruktiv undersökning i detta fallet kring något som faktiskt är relevant och viktigt för samtliga användare, och inte något annat hjärndött/infantilt i stil med "vad dricker du när du spelar"?

Så kan vi inte ha det, jag hoppas du förstår att ditt inlägg är alldeles för rationellt och bör således raderas snarast innan du smittar någon annan med denna farsot.

Mvh

Sorry, druckit för mycket kaffe idag..

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossefar:

Oavsett tycker jag inte att man ska backa något bara för att ett gäng genuint gnälliga människor råkar skrika högst.

Om det finns konstaterade fel i en "uppdatering" gör man rätt och rullar tillbaka tills dessa lösta, man skiter inte i det och avvaktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossefar:

Ja, jag undrar också hur många det är. Man brukar ju säga att de som har problem hörs mycket, mycket mer än de som inte har problem. Jag har inte heller haft något bekymmer, som du

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, jag undrar också hur många det är. Man brukar ju säga att de som har problem hörs mycket, mycket mer än de som inte har problem. Jag har inte heller haft något bekymmer, som du

Det är många som har problem med det.

Det finns säkert folk som har problem med det men inte hört av sig heller. Hade du skrivit liknande kommentar hade jag kanske inte skrivit något heller, tex.

Sen ser man ju många oldschoolers här som tycker den här designen är helt ofattbart. Orange på orange på orange... Kul att ni älskar orange så mycket att samtliga länkar är oranga. Skrikigt.

Sen att de som driver den här hemsidan har en sådan stolthet att de vägrar ändra tillbaka eftersom de tycker deras idé är så bra.

Vet inte ens vad är syftet med den här tråden när admins inte lyssnar ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Det är många som har problem med det.

Det finns säkert folk som har problem med det men inte hört av sig heller. Hade du skrivit liknande kommentar hade jag kanske inte skrivit något heller, tex.

Sen ser man ju många oldschoolers här som tycker den här designen är helt ofattbart. Orange på orange på orange... Kul att ni älskar orange så mycket att samtliga länkar är oranga. Skrikigt.

Sen att de som driver den här hemsidan har en sådan stolthet att de vägrar ändra tillbaka eftersom de tycker deras idé är så bra.

Vet inte ens vad är syftet med den här tråden när admins inte lyssnar ändå?

Fast de har lyssnat på vissa saker, så som "Nytt i forumet" och de andra sakerna på höger sida var ju inte alls bra och de gick tillbaka

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig