Permalänk
Medlem

laga hydrofor

Hej!

Jag har fått hål på hydroforen, och skulle behöva laga den tillfälligt iallafall.

tror den är galvaniserad, skulle det funka med en vanlig pinsvets tro?

eller har någon nått annat bra förslag?

Kanske inte rätt forum men aja..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Borde gå att svetsa. Tänk på det blir mysiga gaser om man svetsar i galvat bara! Annars finns ju Plastic Padding t ex

Visa signatur

Vadå datornörd? Jag har en hobby, vad har du!? Jaså, ett liv... Jag beklagar :/
[med reservation för tillfällig sinnesförvirring]

Permalänk
Medlem

kan ju testa svetsa.. det kan ju bara gå åt helvete

plastic padding kanske kan funka.. men man vill ju inte att vattnet sen ska bli förgiftat av tätningen iheller

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

blir nog inte mer giftigt av det än av den galvade plåten!
förr hade man ju blyrör till kranvattnet... skitbra.

Visa signatur

Vadå datornörd? Jag har en hobby, vad har du!? Jaså, ett liv... Jag beklagar :/
[med reservation för tillfällig sinnesförvirring]

Permalänk
Medlem

hehe.. inte bra med blyrör..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Se upp för galvfrossa om du ska svetsa i hydroforen bara..

Permalänk
Medlem

skiter nog i å svetsa den.. för hålet har uppkommit pga rost och då vet man ju aldrig var det blir ett hål nån annanstans.. får byta hela skite istället..

har lagat det tillfälligt med en gummibit och ett spännband

Visa signatur

Permalänk
Vila i frid

Vad är en hydrofor ?

Permalänk
Medlem

en tank som man pumpar upp med vatten så det blir ett tryck i den så den kan trycka ut vattnet till alla kranar

Visa signatur

Permalänk
Vila i frid

ah, okey.

Permalänk
Medlem

ähh klart du ska svetsa skiten. gör så här slipa bort så mycket galv som möjligt o sen tar du en plåtbit av lämplig storlek o lappar över hålet o hoppas på att du inte bränner hål på burken medans du svetsar.......
o det där med galvfrossa det ska rätt mycket till innan man får det har stått o svetsat i galv i flera timmar i sträck utan att åka på det. det gäller ju bara att ha bra ventilation när man kör o har man inte det så dricker man mycket mjölk innan man går o lägger sej.