Bästa sidan för att införskaffa ett 9800X3D

Permalänk
Medlem

Har en beställning lagd på Proshop och det står att leveransdatum är 31 januari men den har skjutits upp 3 gånger redan nu, är det värt att lägga beställning på Alina ändå och förlora 350kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra2001:

Är det vanligt att inte få någon orderbekräftelse från Alina? Beställde en för en timme sedan och inget har kommit ännu.

Fått något ännu? Beställde nyss, det stod 1st i webblager men det står fortfarande 1st i webblager efter min beställning

Permalänk
Skrivet av haarun:

Fått något ännu? Beställde nyss, det stod 1st i webblager men det står fortfarande 1st i webblager efter min beställning

Jag fick mitt, det hade hamnat i min Gmails skräpkorg, sällan det kommer dit istället för inboxen så glömde att kolla. Det minskade även ett på lagersaldot när jag beställde tidigare ikväll.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870-F | ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower |

Permalänk
Medlem

Den finns att beställa hos Amazon med preliminär leverans 31/1. Av min erfarenhet så brukar de i regel leverera på utsatt datum eller ännu tidigare och jag har aldrig varit med om att de skjutit upp ett leveransdatum.

https://www.amazon.se/AMD-9800X3D-5-arkitektur-frekvens-kylfl...

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cnit:

Finns det olika hwmonitor?
Versionen jag har är 1.55.0.x64

det händer när jag spelar, ska kolla vad som sker idag

HWiNFO64 är ett annat program än Hardware Monitor.

https://www.hwinfo.com/download/

Är det den nedan du kör med?

https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Den finns att beställa hos Amazon med preliminär leverans 31/1. Av min erfarenhet så brukar de i regel leverera på utsatt datum eller ännu tidigare och jag har aldrig varit med om att de skjutit upp ett leveransdatum.

https://www.amazon.se/AMD-9800X3D-5-arkitektur-frekvens-kylfl...

Var försiktig med amazon. Amazon säljer tydligen dessa falska AMD cpu:er som det skrevs om här på sweclockers för inte så länge sedan.

Antar att det är returnerade ex som bytts ut

https://www.amazon.de/AMD-9950X-Processor-Integrated-Frequenc...

Läs omdömena så skriva det en hel del där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Var försiktig med amazon. Amazon säljer tydligen dessa falska AMD cpu:er som det skrevs om här på sweclockers för inte så länge sedan.

Antar att det är returnerade ex som bytts ut

https://www.amazon.de/AMD-9950X-Processor-Integrated-Frequenc...

Läs omdömena så skriva det en hel del där

Amazon gör ju ingen vettig kontroll av returnerade prylar så "moraliskt flexibla" personer kan ganska enkelt köpa en sak och returnera något helt annat som väger lika mycket.

De har ju också historiskt medvetet blandat ihop olika säljares varor i sitt lager, så någon som beställer från en legitim säljare kan få en fejkprodukt levererad som en helt annat säljare levererat in till Amazons lager. Nu gäller detta visserligen specifikt tredjepartssäljare, förmodligen inte Amazon själv.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Jag la en beställning hos Alina idag när det var 4 kvar i lager, efter köpet fanns det tre i lager. Men ingen orderbekräftelse för mig ännu.

Håller tummarna..

Edit*
orderbekräftelse kom i morse så en cpu är på väg

Uppdaterad info
Visa signatur

Stationär: 8600k @ 5Ghz (Corsair Hydro H80) | GTX 1080TI | Corsair Vengeance RGB 16GB 3000Mhz | Corsair Gold: RM750X | nzxt s340 elite

Laptop: Macbook Air 13" 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afverberg:

Jag la en beställning hos Alina idag när det var 4 kvar i lager, efter köpet fanns det tre i lager. Men ingen orderbekräftelse för mig ännu.

Håller tummarna..

Kolla skräppost, la också en beställning någon timma sedan och har inte fått något, någon nämnde här att han fick den i skräpposten.

Håller tummarna för imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cnit:

Ni som har köpt 9800x3d har ni märkt att den kan bugga på hwmonitor när den visar Mhz, den kan visa ibland 200+ och ibland 6000+ haha

Står att jag har kört den på 11305.3 mhz

Japp, samma här.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

HWiNFO64 är ett annat program än Hardware Monitor.

https://www.hwinfo.com/download/

Är det den nedan du kör med?

https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

ja det är den jag kör, såg nu att jag inte var ensam

jag testade den andra och den var mycket bättre, den är helt stabil med siffrorna!

Permalänk
Medlem

Fick leverans besked från Komplett just. 9800x3d + lite krimskrams från BF inkluderat. La ordern 26/11. Äntligen.

Permalänk

Vad är leveranstiden hos Alina? Postnord har inte gett en uppdatering sen 09 igår...
Paketet ska skickas från Uppsala till Stockholm.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870-F | ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra2001:

Vad är leveranstiden hos Alina? Postnord har inte gett en uppdatering sen 09 igår...

Står hos mig att leveransen är beräknad imorgon.

Från Norrköping till Malmö.

Permalänk
Medlem

Beställde en 9800X3D på Alina tidigare ikväll, runt 18 tiden. Men bara på några få timmar tills nu har det sjunkit. I skrivande stund har dom 4 kvar. Helt sjukt vad dom går åt..

Visa signatur

ASUS TUF B650-E | Kingston Fury 4x16Gb 6000 CL36 | 9800X3D | Powercolor Hellhound 7800XT | NZXT Kraken 360mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perra2001:

Nu är den levererad för mig. Ganska snabb leverans ändå, Alina är topp.

Permalänk
Medlem

Hade rätt bra tur med att jag fick min vid första släppet. Men tänkte att missar jag lär de finnas i drivor om ett par veckor.

Verkar som jag hade väldigt fel.

Är det något fel på produktionen eller är det scalpers och folk som minar med cpu nuförtiden? Är mest nördar som vill ha en av dessa cpus och dessutom märker skillnad?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hade rätt bra tur med att jag fick min vid första släppet. Men tänkte att missar jag lär de finnas i drivor om ett par veckor.

Verkar som jag hade väldigt fel.

Är det något fel på produktionen eller är det scalpers och folk som minar med cpu nuförtiden? Är mest nördar som vill ha en av dessa cpus och dessutom märker skillnad?

Tidigarelagd lansering resulterade i betydligt sämre tillgång vid lansering än vanligt.

Sedan sades det att återförsäljare och andra i USA köpte på sig extra stora lager av dessa inför eventuella tullar som Trump pratat om att införa, vilket resulterade i att andra delar av världen fick en mindre andel än vanligt nu initialt.

Lagom inför lanseringen av nya grafikkort finns det många som vill ha snabbast möjliga CPU för spel, och Intel gjorde ovanligt dåligt ifrån sig denna gång för just detta användningsområde så många som annars hade köpt Arrow Lake konkurrerade också om just denna modell.

Det verkar ju komma leveranser löpande, men efterfrågan är inte mättad än helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min skickades idag. Jag la ordern i förrgårkväll (då var det 7st kvar), nu är det 0st i lager och hos leverantör. Helt galet vad den säljer.

Visa signatur

ASUS TUF B650-E | Kingston Fury 4x16Gb 6000 CL36 | 9800X3D | Powercolor Hellhound 7800XT | NZXT Kraken 360mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

beställ från komplett,webhallen,inet,amazon etc.. den som shippar först vinner

fast så kan man inte göra. det är riktigt fult gjort. Du beställer vart det går att beställa, du ska inte vara en Scalper och bara beställa från alla hemsidor. fy skäms

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

fast så kan man inte göra. det är riktigt fult gjort. Du beställer vart det går att beställa, du ska inte vara en Scalper och bara beställa från alla hemsidor. fy skäms

Man är ju inte en scalper om man avbeställer de andra innan de skickas.

Jag skulle tro att många beställde från flera butiker på det sättet eftersom det uppenbart är det bästa sättet att få tag i ett exemplar. Beställde själv i två butiker och avbeställde den andra innan den skickades från deras lager.

Det är ju inte så att de har svårt att sälja dem just nu så sannolikheten att de beställer in ett extra exemplar just för dig som sedan blir liggande på lagerhyllan är osannolikt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

En scalper beställer allt den kan och säljer vidare till högre pris. Har ingenting att göra med scalping.

Gjorde själv liknande om än bara från ett par ställen, sedan lyckades jag hugga en när det plötsligt fanns i lager hos webhallen i några timmar tack vare att jag tittade in i denna tråd precis rätt tid. Avbeställde resten utan problem, bl.a komplett har en oerhört smidig avbeställ-knapp så cred till dom.

Visa signatur

I7-4790K - GTX970 - Asus ROG Swift PG278Q >
I7-8700K - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q >
9800x3d - 7900XTX - LG 38WR85QC-W

Permalänk
Medlem

Beställde 7:e Januari från Inet och fick min redan 13:e Januari

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

La en beställning hos Proshop, står att dem får in runt 29e Januari, så lär väl få den i Mars typ 😂

Permalänk
Medlem

Beställde från amazon.de i tisdags, blev levererat med bring i går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Vad babblar du om .. er man scalper för att förhandsbeställa på flera siter ? 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kml:

Beställde från amazon.de i tisdags, blev levererat med bring i går.
<Uppladdad bildlänk>

Kollade där med, men tyckte priserna rusat uppåt på det som fanns inne..

Permalänk
Medlem

La order på inet 9e Januari. Den skickades igår!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 AORUS ELITE ICE | Gigabyte RTX 4070S | Kingston 32GB DDR5 6000MHz CL30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Kollade där med, men tyckte priserna rusat uppåt på det som fanns inne..

Kolla så det är amazon och inte en 3 part

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kml:

Kolla så det är amazon och inte en 3 part

<Uppladdad bildlänk>

Har ni en länk till amazon?
Jag hittar inte ens 9800x3d där som säljs av Amazon

Visa signatur