Här är Samsung Galaxy S25-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narta:

14990kr minus 4954kr = 10036kr..

Skulle tro att det är något galet med den där beställningen. Ska nog stå "belopp att betala efter inbyte: 10036kr"

Inte så jag tolkade det men möjligt att det står fel. Vi får väl se vad som händer sen... Jag jämförde mellan vanliga beställning och via mecenat alumni (då skulle telefonen landa på 7k) så det slog ju inte helt fel med diverse rabattkoder osv.
Det var ju rabatter på rabatter staplade.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berduf:

Vadå underskärmskamera? Vad e de?

Antar att det innebär att frontkameran/selfiekameran är gömd på ett sätt så att den filmar genom skärmytan och då kan displayen täcka hela fronten.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

När jag hörde att dessa skulle komma med Exynos så köpte jag en Pixel 9 PRO XL. Det ångrar jag lite idag. Vill ha en såpass bra kamera som möjligt. Så mest sugen är jag numera på Vivo X100 Ultra eller kommande X200 Ultra. Problemet är att de inte verkar få global lansering. Så vet inte hur det funkar med BankID osv? Gillar Samsung bättre än Google. Men man vet ju aldrig hur aggressiv överskärpning av bilder osv som kommer med dessa. Men de är nog dags för de här större tillverkarna att steppa upp vad gäller kamerateknik, optik osv. För just nu är de frånsprungna av dessa obskyra kinesiska tillverkare, vilket är rätt illa med tanke på vilket försprång man haft.

Brukar själv importera dessa från Kina, har just nu Vivos äldre X90 Ultra (som då hette Pro Plus). Kan rapportera att allt fungerar som det ska här med BankID och GPay mm. Gäller även för X100U, är med i andra forum så sett allt bekräftat fungerande där. Väntar ivrigt på X200U.

Visa signatur

Nr 1: X670, 7800X3D, Peerless Assassin, 32GB 6000MHz CL36, 9070 XT, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, FD North.
Nr 2: B550, 5700X, Hyper 212 Evo V2, 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Inte så jag tolkade det men möjligt att det står fel. Vi får väl se vad som händer sen... Jag jämförde mellan vanliga beställning och via mecenat alumni (då skulle telefonen landa på 7k) så det slog ju inte helt fel med diverse rabattkoder osv.
Det var ju rabatter på rabatter staplade.

Fler som fått samma "fel". Även jag vid köp av vanliga S25. Slutpris på ca 1300kr inkl hörlurarna vid inbyte av min S24a.

Men provade att gå igenom alla stegen igen med rabatt för inbyte, abonnemang, rabattkod + rabattkod samt inlösen av ca 1000kr i poäng och kommer fram till samma summa på 1300kr så det är väl bara att hålla tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narta:

Fler som fått samma "fel". Även jag vid köp av vanliga S25. Slutpris på ca 1300kr inkl hörlurarna vid inbyte av min S24a.

Men provade att gå igenom alla stegen igen med rabatt för inbyte, abonnemang, rabattkod + rabattkod samt inlösen av ca 1000kr i poäng och kommer fram till samma summa på 1300kr så det är väl bara att hålla tummarna.

Kan man lägga in fler rabattkoder? Jag har bara Samsung2025 vilka finns det mer

Permalänk
Medlem

Gick från en S21 Ultra till en Pixel 8 Pro, saknar One Ui, t.ex. hur app drawern är flera sidor man flippar mellan istället för en enda lång radda som pixel har, det är uppenbart att Google förväntar sig att man öppnar app drawern och använder sök för att leta fram appen man vill ha medans jag själv tycker det går fortare att bara memorera vilken sida vilken app är och bara flippa dit.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | 32GB DDR4 | Asus TUF RTX 3080ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quicken:

Gick från en S21 Ultra till en Pixel 8 Pro, saknar One Ui, t.ex. hur app drawern är flera sidor man flippar mellan istället för en enda lång radda som pixel har, det är uppenbart att Google förväntar sig att man öppnar app drawern och använder sök för att leta fram appen man vill ha medans jag själv tycker det går fortare att bara memorera vilken sida vilken app är och bara flippa dit.

Eller installerar du annan valfri launcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Antar att det innebär att frontkameran/selfiekameran är gömd på ett sätt så att den filmar genom skärmytan och då kan displayen täcka hela fronten.

Precis. Här en med vanlig selfiecam och en med underskärmskamera. Kameran syns lite grann när skärmen visar mörkt innehåll, men det är ändå mindre irriterande än en vanlig kamera som alltid är där.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

<Uppladdad bildlänk>

S25 Ultra 512GB jade green för 5000kr

Woah 19490kr utan "rabatter"!

Det där var priser som syntes på de första vikbara telefonerna för bara nått år sedan när de var bleeding edge technology.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Ångrar inte min OP13. Aldrig mer en Samsung.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 5800X3D GPU AMD Powercolor 9070XT Reaper RAM Corsair Vengeance 2x16gb 3200 MHz MB MSI B450 TOMAHAWK MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Kan man lägga in fler rabattkoder? Jag har bara Samsung2025 vilka finns det mer

Blir en extra på 10% om man beställer via Samsung shop appen såg jag en skriva på Swedroid och det tycks stämma då min slutsumma stämmer överrens med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

<Uppladdad bildlänk>

S25 Ultra 512GB jade green för 5000kr

Det måste ju vara nått fel eller?
Helt sjukt bra rabatt annars

Permalänk
Medlem

För dessa priser så köper jag hellre en vespa och kör hem till den jag behöver prata med än att ringa.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem

Väljer jag att byta in en S23 Ultra 512Gb så blir det 7500 för S25 Ultra 512Gb och Buds pro 3.

Hmmm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockan:

Eller installerar du annan valfri launcher.

Kan man lägga in One UI, finns massa andra features jag saknar, some close all knappen i Open Apps ect

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | 32GB DDR4 | Asus TUF RTX 3080ti OC

Permalänk
Medlem

Jag gick från Sony Xperia 1 IV till Samsung S24 Ultra i maj 2024. Haft Ericsson/SonyEricsson/Sony sedan Ericsson T18 på 90-talet.

Anledning till byte var att Sony tappade mitt förtroende lite när både Xperia Z3+ samt Xperia 1 IV var modeller som överhettat, dom borde lärt sig att kyla en CPU som de vet har tendenser att skapa värme. Jag gick då till Samsung som har stor användarbas för att kunna enklare söka efter kunskap på nätet för framtida problemlösningar.

Jag är inte helt nöjd med S24 Ultra. AI-hajpen även på SD 8 gen 3 finns i S24 Ultra och alla foton ska (ja, jag menar SKA) autokorrigeras med nivåerna "låg, medel, max". Av finns inte. Och det blir på riktigt bedrövligt, särskilt med 200mp-kameran. Bilden ser jättefin ut i några sekunder, innan AI hinner korrigera bilden, men AI-förstörelsen går inte att stänga av, vilket jag hade hoppats komma som alternativ nu när telefonen fått mängder av updates.

Hade jag vetat ovanstående hade jag valt Xperia 1 VI då jag alltid är trygg i att Xperior tar magnifika bilder, vilket är största anledningen till att jag väljer flaggskeppstelefoner. Mellansegmentet har oftast sämre kamera, men skulle klara mig med lägre prestanda.

Varningens finger för S25an om den ska bete sig lika illa med "förbättringarna".

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Det är därför inte apple gör Iphone mini längre då små telefoner inte säljer lika bra.

Finns det något uttalande som säger det? Jag är helt övertygad om att det är tvärtom. De vill inte sälja billiga för att dra ner försäljningen på de dyra.

Nu är jag väldigt liten och har hög medelålder, men jag får betydligt fler kunder som vill ha en SE och/eller en mindre modell. Jag själv skulle hellre vilja ha en mindre men när min S20 gav upp fick det bli en S24. Hade lätt tagit en S24 mini som är en halv till en tum mindre. Spela på mobilen har jag inte gjort sen S3an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narta:

Blir en extra på 10% om man beställer via Samsung shop appen såg jag en skriva på Swedroid och det tycks stämma då min slutsumma stämmer överrens med det.

Mecenat alumni har 20% plus hörlurarna men då kan du inte lägga in rabattkod.. vetifan allt på hemsidan verkar klyddigt..

Permalänk
Medlem

Vilka rabattkoder är det?
Samsung2025 verkar inte giltig när jag provar.

Permalänk
Hedersmedlem

Samsungs hemsida/shop är en katastrof och har alltid varit det. Rabatter som kommer och går och kundtjänsten har noll koll.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Katastrof av Samsung och deras shop som vanligt..

Får jag tillbaka 5280kr, 2361kr eller 3608kr?

Får jag tillbaka 5280kr landar totalpriset på 2361kr vid inbyte av en S24, och man får Galaxy Buds 3 Pro på köpet. Det är helt klart värt att överväga.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quicken:

Kan man lägga in One UI, finns massa andra features jag saknar, some close all knappen i Open Apps ect

Tror inte det. Men jag är väldigt nöjd med Nova.

Permalänk
Medlem

Känns inte prisvärt för 5 öre, ens med Samsungs rabatter.

Permalänk
Medlem

Jag får inbytesvärde 9840 för en s24 ultra men orginalet är 6800 någonting jag fattar inte.. det kan väl inte stämma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Mecenat alumni har 20% plus hörlurarna men då kan du inte lägga in rabattkod.. vetifan allt på hemsidan verkar klyddigt..

Inte ovanligt när det gäller deras shop men funkade förvånansvärt smidigt den här gången.

Fick precis en bekräftelse av värdet av mitt inbyte så det tycks som att jag kommer få S25an för 1300kr efter inbytet.

Permalänk
Medlem

Jag har bytt från varje ultra senastw åren, men inte igen.
https://m.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=13496&idPhone2=1...

Ser ingen större anledning att betala deras ockerpriser.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narta:

Inte ovanligt när det gäller deras shop men funkade förvånansvärt smidigt den här gången.

Fick precis en bekräftelse av värdet av mitt inbyte så det tycks som att jag kommer få S25an för 1300kr efter inbytet.

Belopp som ska återbetalas efter inbyte är det den slutsumman jag ska få betala dvs 3651 för en s25 ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Hur j*vla mycket prestanda behöver man på en mobil?!

Vad är alternativet till att flagskeppsmobilerna blir snabbare för varje generation? Att någon bestämmer att nu räcker det?
Att väldigt få använder all prestanda är väl en annan sak, men så är det väl med den mesta tekniken vi använder.

Permalänk

Detta lär väl inte sluta med att man får telefonen för samma pris som inbytesvärdet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamr:

Vad är alternativet till att flagskeppsmobilerna blir snabbare för varje generation? Att någon bestämmer att nu räcker det?
Att väldigt få använder all prestanda är väl en annan sak, men så är det väl med den mesta tekniken vi använder.

En Nokia 3310 remaster med 1 månads batteritid vore najs