Som sagt en extension som jag hade mellan psu och gpu skapade först omstarter och senare svart skärm. Skippa all typ av konvertering och köp en officiell 12VHPWR som går från din psu direkt till ditt kort. Tror garanterat att det löser dina problem direkt.
Jag tror att det är CPU som är defekt. För hade problem med förra gpu också sen uppdaterade jag bios så blev det bra ett tag sen nu tillbaks så tror det är just den CPU jag har som är fel med Micro chipet..
Har köpt nya ram minne och testat alla slots samt kört memtest86 och inget fel där. Har inte testat en annan PSU.
När jag spelar så stängs datorn av med svart skärm direkt ( ingen blå skärm ) sen startas om.
Jag har exakt samma problem, löste det sig med nytt aggregat eller har du inte provat än ? Jag 4060ti och i5-14400. inga höga temps. hopplöst få svar av återförsäljaren också
Jag har exakt samma problem, löste det sig med nytt aggregat eller har du inte provat än ? Jag 4060ti och i5-14400. inga höga temps. hopplöst få svar av återförsäljaren också
Jag hade liknande problem för många år sedan när jag började spela World of Warcraft, när jag kom ut på en plats där grafiken tog mer ström så dog hela datorn jag hade ett 400W då, jag bytte till en kraftigare nätaggregat och problemet försvann. Du har 850W, kanske skulle testa med 1000W istället.
CPU kylare - Corsair iCUE H115i RGB ELITE - Black - CPU Vattenk
kan det vara så enkelt att den inte har kontakt ordentligt med din cpu eller att det kan vara en liten luft ficka som fastnat o den inte pumpar runt som den ska?
Ladda ner hwmonitor och kolla. Där kan du se rpm på fläktar och temperatur på CPU och gpu. Kan vara ssd oxå. Konstigt det inte var PSU tbh..I mitt fall är jag rätt säker på det men väntar på svar från återförsäljaren iom jag har garanti.