Kommer du köpa ett 5090 och vad byter du från?

Permalänk
Medlem

Kommer du köpa ett 5090 och vad byter du från?

Som rubriken lyder så är jag nyfiken på om just du kommer att köpa ett 5090 och vilket grafikkort du byter upp dig från

Permalänk
Medlem

Har ett 3060 idag. Kommer förmodligen försöka få tag i ett 4080. Det täcker gott och väl mina behov.

Permalänk
Medlem

Nej, skulle aldrig betala runt 30K för ett grafikkort. Inte ens hälften av det. Sitter på ett RX6800XT idag och hoppas att det räcker/håller i minst 2-3 år till. Och om prisutvecklingen på Nvidia kort fortsätter så här så blir det AMD nästa gång också. Jag röstar med plånboken helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Nej, det blir inget köp. Ser inget use case på en 5090 med mitt användarmönster; lite surf och lite spel som fortfarande fungerar ypperligt på en 1080Ti. Utveckligen gällande pris och prestanda är dessutom i min mening helt horribel.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Ja, tyvärr. Kommer från 7900xtx, blir sjukt lyft på 4k sidan samt att jag köper det via bolag.

Permalänk

Ja 4090 till 5090 men kommer behålla 4090 så jag kan använda större LLM

Permalänk
Medlem

Nej, jag har 7900 XTX och det tycker jag var prisvärt och levererar starkt. Får se vad AMD kommer med, men om den här trenden fortsätter lutar det åt att sluta med PC-gaming. Jag har råd, men tycker inte riktigt det är värt det. Den här utvecklingen suger det roliga ur det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunnysoda:

Nej, jag har 7900 XTX och det tycker jag var prisvärt och levererar starkt. Får se vad AMD kommer med, men om den här trenden fortsätter lutar det åt att sluta med PC-gaming. Jag har råd, men tycker inte riktigt det är värt det. Den här utvecklingen suger det roliga ur det.

Varför behöver du ha det bästa? Det har ju alltid kostat orimligt... Gaming är ju inte enbart material sport 😉

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Varför behöver du ha det bästa? Det har ju alltid kostat orimligt... Gaming är ju inte enbart material sport 😉

Det behöver jag inte, utvecklingen är inte reserverad till "det bästa". Och nej, jag tycker inte det alltid kostat orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunnysoda:

Det behöver jag inte, utvecklingen är inte reserverad till "det bästa". Och nej, jag tycker inte det alltid kostat orimligt.

Datorer har ju kostat runt dessa priser hela mitt liv (född 90), man blir enbart lurad pga dollar<>SEK är så kass....
tar man ett steg tillbaka så ser man att det inte har blivit mycket dyrare för samma instegs dator än vad det tidigare kostade.
nu slipper man dessutom byta varje år...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop