Permalänk
Skrivet av TheMattexd:

Komplett har fortfarande 34st 5080 kort kvar. Jag hamnade först på kölista hos elgiganten. beställde ist på komplett och avbeställde de hos elgiganten

under tiden jag skrev detta så gick det antalet ner till 1 xD

Permalänk
Skrivet av Zixel:

Efter att ha sett alla kort försvinna från Inet på 5 minuter känns det lite konstigt att ha fått igenom en order såhär sent efter, men jag tror att Kompletts haveri vid 15 kan ha "räddat "mig, inget garanterat än.

Får bli mitt sista försök annars blir det 3080 en generation till

Ja det kraschade rejält där

Permalänk

Lyckades nog sno åt mig ett 5080 suprim vattenkylt för ca 10 min sen

Permalänk
Medlem

Jag gjorde samma misstag som andra, lyckades köpa ett kort från inet och fick ordern bekräftelse om leverans imorgon, så då skippade jag att beställa från annan sida.
Men fick senare ett mejl att jag blev utan så då var det försent att köpa från annan sida.

Behöver egentligen inte ett nytt kort men tyckte det hade vart skoj med ett nytt rtx kort, så grattis till er som får hem ett snart, blev att avställa ordern då jag köpte kontant så vill jag inte ligga ute med pengar till slutet av april eller vad sista uppdateringen va när jag avbeställde kortet 😀

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zixel:

Efter att ha sett alla kort försvinna från Inet på 5 minuter känns det lite konstigt att ha fått igenom en order såhär sent efter, men jag tror att Kompletts haveri vid 15 kan ha "räddat "mig, inget garanterat än.

Får bli mitt sista försök annars blir det 3080 en generation till

Vi får be till jensen så nvidia portar framegen till 3000 serien. Det är teoretiskt möjligt nu när allt körs på de vanliga tensor kärnorna👀

Permalänk
Medlem

Om någon har lyckats beställa 2 kort så är jag intresserad av att köpa ett av dom :). mitt betalning lyckades fucka ur när jag skulle betala min order på inet. 2 gånger. sen va allt borta och komplett funkade ju inte. lyckades få 2 kort i korgen men kom aldrig till korgen

Permalänk
Medlem

Yes, MSI GeForce RTX 5080 16GB Gaming Trio OC White från Inet. Satan vad snabbt dem tog slut efter jag la min order.

Graven är grävd och stenen karvad med "R.I.P GTX 1080 2016-2025".

Permalänk
Medlem
Skrivet av neyv:

Yes, MSI GeForce RTX 5080 16GB Gaming Trio OC White från Inet. Satan vad snabbt dem tog slut efter jag la min order.

Graven är grävd och stenen karvad med "R.I.P GTX 1080 2016-2025".

Om du har nästa kort lika länge så är det väl 8k+18k ca 1444kr per år för den delen av hobbyn 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Nån här som fått ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC bekräftat som skickat från Inet? Var snabb som en vässla, direktbetalning/swish och fick orderbekräftelse på mailen 15.00, fick även igenom order från webhallen och lite senare komplett när siten vaknade till liv igen. Eftersom jag inte ville känna mig som en scalper avbokade jag beställningarna från de två senare och behöll från Inet eftersom där stod förväntad leveransdag 31 januari. Spola fram en timme och leveransdatum är ändrat till 2025-04-03. Dagens lärdom, avboka inget innan jag faktiskt har varan i handen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tse1:

Nån här som fått ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC bekräftat som skickat från Inet? Var snabb som en vässla, direktbetalning/swish och fick orderbekräftelse på mailen 15.00, fick även igenom order från webhallen och lite senare komplett när siten vaknade till liv igen. Eftersom jag inte ville känna mig som en scalper avbokade jag beställningarna från de två senare och behöll från Inet eftersom där stod förväntad leveransdag 31 januari. Spola fram en timme och leveransdatum är ändrat till 2025-04-03. Dagens lärdom, avboka inget innan jag faktiskt har varan i handen

Tja jag sitter lite i samma båt. Jag försökte först med webhallen och sen komplett men deras sidor krachade totalt för mig så jag missade alla inet beställningar pga att jag var envis och inte vill ha vilken model som helst. sitter med en elgiganten beställning nu med beräknad leverans 10 mars.. surt...

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av tse1:

Jag tror att det kallas Karma...

Permalänk
Medlem

lyckades snipra en GIGABYTE GeForce RTX 5080 GAMING OC som kom nyss ut på proshop igen, ska få den om 2 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Jag köpte ett 5080 TUF på ebay för 6995:- MÅste vara årets klipp! Spårningslänk skulle komma imorgon!

Du får hoppas det inte ligger en tegelsten i paketet ^^

Permalänk
Skrivet av tse1:

Det är just därför som jag inte vågar avboka,

Permalänk
Medlem

Lyckades beställa från inet med bekräftelse etc. Nu ändrad till 2024-04-03.

SEGT då man trodde det var klart så gjorde inga andra försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evoluti0n:

Jag tror att det kallas Karma...

Definitivt.. var girigt av mig.Tack för att du pekade ut det..

Permalänk

Fick en orderbekräftelse från Inet med ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC prick kl 15:01, men 1 timma senare kom ett mejl: "dessvärre var du inte en av de kunder som fick tilldelning på ett grafikkort vid release"

Är det verkligen 2024-04-03 som det förväntas komma in fler kort? Känns lite väl långt bort.. Vad tror ni, kommer de komma in tidigare eller lär det bli April?

Permalänk
Medlem

Fick ett ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC ifrån INET, som har skickats!
Beställde av ren panik, har haft strulade hotspot på mitt 4080, fick hem PTM7950 idag, som gjorde dunder för temperaturerna.

Så vet inte hur jag ska göra nu, fortsätta med mitt 4080TUF, eller sälja det, ser ut att gå för en bra peng här på marknaden.
Är ju inte SÅ stor uppgradering 4080 vs 5080 xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av nallelol2:

Fick en orderbekräftelse från Inet med ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC prick kl 15:01, men 1 timma senare kom ett mejl: "dessvärre var du inte en av de kunder som fick tilldelning på ett grafikkort vid release"

Är det verkligen 2024-04-03 som det förväntas komma in fler kort? Känns lite väl långt bort.. Vad tror ni, kommer de komma in tidigare eller lär det bli April?

Exakt samma sak hände mig med samma kort. Kontaktade support som sa att det är ett tillsvidaredatum tills de faktiskt har fått ett datum från leverantören och att de för tillfället inte vet exakt när nya kort kommer in.

Lär ta några veckor skulle jag gissa på men har svårt att tro att det skulle ta över två månader.

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett TUF 5080 via Inet.

Orderbekräftelsen kom kl. 15:02 samt spårningsnummer kl. 16:57, leverans förväntad imorgon. Valde att betala på faktura för att slippa krångla med massa kortuppgifter.

Har varit utan grafikkort i 3 veckor, så det ska bli skönt att kunna börja använda datorn igen.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming GT302 | ASUS TUF Gaming X870-Plus WIFI | ASUS TUF Gaming LC II 360 A-RGB | ASUS TUF RTX 5080 | AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL28 | Corsair RM1000X ATX 3.1 | Samsung 990 PRO SSD 2TB

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Fick ett ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC ifrån INET, som har skickats!
Beställde av ren panik, har haft strulade hotspot på mitt 4080, fick hem PTM7950 idag, som gjorde dunder för temperaturerna.

Så vet inte hur jag ska göra nu, fortsätta med mitt 4080TUF, eller sälja det, ser ut att gå för en bra peng här på marknaden.
Är ju inte SÅ stor uppgradering 4080 vs 5080 xD

Sälj 4080 skiten. Har du sett resultaten av OC på 5080? Kommer väldigt nära 4090, typ 5% eller mindre ifrån.

Permalänk
Medlem

Var det någon här inne som roffade åt sig ett vitt 5080?

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av InvictusManeo:

Sälj 4080 skiten. Har du sett resultaten av OC på 5080? Kommer väldigt nära 4090, typ 5% eller mindre ifrån.

Tänker du på testerna som JayzTwoCents gjorde? Imponerande prestandaökningar.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming GT302 | ASUS TUF Gaming X870-Plus WIFI | ASUS TUF Gaming LC II 360 A-RGB | ASUS TUF RTX 5080 | AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL28 | Corsair RM1000X ATX 3.1 | Samsung 990 PRO SSD 2TB

Permalänk
Skrivet av Simon86:

Tänker du på testerna som JayzTwoCents gjorde? Imponerande prestandaökningar.

Det var den första jag såg. En polare delade videon med mig, sen hittade jag 3 andra som fick liknande resultat (3200+MHz). Techpowerup har gjort massa tester med olika modeller och lyckats få alla till 3150+MHz. Någon enstaka på 3300MHz, men outlier.

Permalänk
Medlem

Är i samma sits som flera och fick bekräftelsemailet från Inet direkt, och sen "tyvär" - mailet över en timme senare när alla andra redan hade fått slut. Det känns extra provocerande när jag inte uppgraderat på tio år och gamla GTX 980:n börjat verkligen att bli trött nu.

Hur har ni tänkt, har någon avbokat eller sitter ni och håller på kortet fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alwe9704:

Är i samma sits som flera och fick bekräftelsemailet från Inet direkt, och sen "tyvär" - mailet över en timme senare när alla andra redan hade fått slut. Det känns extra provocerande när jag inte uppgraderat på tio år och gamla GTX 980:n börjat verkligen att bli trött nu.

Hur har ni tänkt, har någon avbokat eller sitter ni och håller på kortet fortfarande?

Det finns ingen anledning att avboka, bara låt den ligga kvar, köerna växer överallt där det fortfarande går att beställa.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tferr:

5080 16GB VENTUS 3X OC PLUS från NetOnNet. Drömmen om en Founders Edition må vara över men jag är glad jag fick ett kort ändå.

Fick det samma. Har du lyckats klura ut vad ”plus” innebär jämfört med bara OC modellen?

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i ett gigabyte rtx 5080 gaming oc, från inet. det står att det är redan packat o skickat via Budbee Hemleverans. Det är beräknat imorgon på kvällen! Så det är nice!!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Air Mini , ASRock B850 Riptide , R7 9800X3D , Kingston Fury Beast 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 , Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen4 1TB , Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen 2TB , ASUS Rog Strix 1000W Platinum , Chieftec 240mm AIO , Razer Huntsman v3 Pro mini , Lamzu Maya 4k wireless , WALLHACK SkyPAD-004 , Logitech PRO X Wireless Lightspeed , Gigabyte AUROS FO32U2P OLED 4K 240Hz

Permalänk
Medlem

Fan vad surt för er all som hamnat i inetklistret.

Hade tur med ett GeForce RTX™ 5080 16G VENTUS 3X OC PLUS från Netonnet, som just skickades.

Förresten - Det här låter kul för oss alla:

https://youtu.be/D_sVNuOg74c?feature=shared

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett Asus Prime från Elgiganten med förväntad leverans 3e mars. Ändå nöjd då jag typ hade gett upp hoppet om att köpa till msrp men såg detta typ 14 över tre.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!