Smidigt sätt att få över bandnamn från egen lista till Spotify etc?

Permalänk
Medlem

Smidigt sätt att få över bandnamn från egen lista till Spotify etc?

Jag tillhör minoriteten som inte hängt på Spotify etc p.g.a. innan Spotify kom så hade jag redan majoriteten av mina band i min privata samling så har varit smidigt att föra över musikfilerna till mobilen över tiden samt att man vill stötta ens band på bästa sätt.

Nu är låtlistan lite över 6000 låtar fördelat på 180 band/artister och har nu märkt att det är lite omständlig att hålla sig uppdaterade när band släpper nya låtar/albums. Tidigare fick jag hyffsad bra uppdatering från Youtubes algoritm men nu när Youtube algoritm fyller med allt möjligt skit så blir man inte uppdaterad lika smidigt längre.

Efter en del sökande på internet efter release radar för att hålla sig smidigare uppdaterad så får man acceptera att gå över till Spotify.

Jag har lyckas skapa Word/text dokument med alla band/artist namn men finns det något smidigare sätt att få över det till Spotify än att måst köra Ctrl C/V för sedan klicka på följ band/artist?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

T.ex https://www.tunemymusic.com/transfer/csv-to-spotify om du converterar listan till .csv format.

Visa signatur

/Anders