Lyckades någon köpa ett RTX 5090?

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

ElGiganten ringde mig precis, och sa att de fått avboka min order, då de aldrig kommer få in 5090 igen, de kollade på om de skulle komma någon annan variant, men icke, så enligt dom kommer de inte in igen alls. Vilket som är piss!

Skrivet av CpTiger:

Samma för mig fast med 5080. Hade fått orderbekräftelse och pengar dragits för ett MSI Ventus för 14129kr. Hade prel leverans 11e mars. Nu hävdar de att den utgått och inga alternativ finns. Klickar jag mig in på produkten vid ordern så finns den fortfarande på hemsidan för 15990kr, men ej beställningsbar...

Tråkigt och trist!

Felgiganten är tyvärr riktigt dåliga när det gäller grafikkort, de har gjort exakt samma sak förut Kan bara beklaga att ni råkade ut för detta.

Jag hade hållit koll på @Inet, de levererar åtminstone och gör allt de kan för att lösa situationer som uppstår, även om det kostar dem på sista raden.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED